DISKUZE K ČLÁNKU Marko: Se třetím autem by nám nevznikly další náklady, jsme pro

Formule 1 by se měla zamyslet nad svou budoucností. Budou v každém TOP týmu v zájmu zvýšení konkurence tři auta?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko: Se třetím autem by nám nevznikly další náklady, jsme pro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 77, poslední 27.10.2014 12:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 23.10.2014 22:57
Není to zas taková pálka a je to další reklamní… »
» uzivatel000400 (Hlasovali 3 lidé) 24.10.2014 13:06
. Jsem totálně pro, vždyť ani historiofilové… »
» uzivatel000400 (Hlasovali 3 lidé) 24.10.2014 13:09
Hlavní pálka u auta je vývoj a 3+ aut s sebou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pidro

    87.197.181.XXX
    Myslím,že by se měly povolit zákaznické vozy.Výrobcům by to umořilo náklady na vývoj,a ti co na to nemají,by za vývoj ušetřili.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • AAA

    147.229.208.XXX
    Prečo je Ikea lacná? Lebo vyrába vo veľkom. Áno tretie autá zdvihnú náklady, ale nie až tak veľmi a efektivita nákladov bude vyššia. Drvivá väčšina nákladov ide na vývoj a logistiku. Možno by ste sa čudovali koľko súčiastok sa navrhne, vyrobí otestuje a zahodí, toto je vývoj. A keď raz súčiastka obstojí tak sa vyrobí tak 5 kusov (2+3 ako náhradné diely). Kvôli tomuto celému je F1 tak drahá. Medzi počtom vyrobených kusov a nákladmi nie je priama úmera, to si treba uvedomiť. Ak výroba dvoch dielov stojí 50k tak výroba troch nebude stáť 75k, ale len 55k alebo 60k. Čo sa týka logistiky, ak sú niektoré stajne ochotné voziť bazény a kávičkárne tak jeden nákladiak so šasi nebude nič hrozné.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      109.81.147.XXX
      12 12

      Jsi trochu mimo... Stáje F1 nejsou Ikea o nějaké sériové výrobě nemůže být řeč... Výroba každého dílu je drahá a rozšířením ze 2 na 3 kusy rozhodně neklesne... Budou to náklady v řádech 10 mil dolarů jen na výrobu, pochopitelně i provoz 3 aut bude celkově dražší... Velké týmy budou muset platit 3. pilota. Tady není moc co zlehčovat...

      Jako fanoušek jsem pro, konkurence se tím zvýší... Věřím, že i ty náklady půjde alespoň částečně vykompenzovat z reklamy a odměn za komerční práva (Budou se dělit mezi méně týmů)...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        Je otázkou, jestli 3 pilot spíš nebude platit stáji.
        S výrobou součástek nemáš pravdu. Není to seriová výroba, ale cena dílu je nesrovnatelně nižší než jeho vývoj, takže zase bude záležet na tom, jak by se třetí vůz provozoval. Pokud by to bylo na stejné úrovni jako první dva, tak nárůst nákladů bude znát, ale pokud půjde spíš o to, dát šanci mladým talentům, kteří by měli spíš sbírat zkušenosti, tak by nárůst byl minimální. Logistiku zajišťuje bernie a pokud chce další auta, tak si to zaplatí, a třetí vůz nemusí mít nutně poslední specifikaci vylepšení, takže by pro třetí vůz byly nasazeny jen ozkoušené díly, případně vývojové díly a nebylo by nutné postavit 2-3 modifikace jako vozí top týmy pro svoje vozy normálně...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          109.81.147.XXX
          Velké stáje rozhodně platiče nenajmou... Stejně tak nevěřím, že budou šetřit na dílech... Půjde o tituly...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1

            178.255.168.XXX
            To je právě otázka, jak se to nastaví v pravidlech...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              109.81.147.XXX
              Nevím co by se mělo nastavovat... Dnes taky bodují všichni v 1. desítce a vyvíjí dlesvých možností...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • 1

                178.255.168.XXX
                Asi by ten třetí vůz nemohl být bodován v rámci PK a potom by samotné týmy neměly zájem aby do něj daly to samé co do prvních dvou..

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  109.81.147.XXX
                  No ale pořád může sbírat body těm ostatním... A který 3. ?? Ten nejhorší nebo předem stanovený ?? Pokud by to byl ten nejhorší, tak zájem budou mít pořád... Pokud předem stanovený, tak se bude pořád řešit TR... Nebo co když 3. vůz jednoho týmu sejme 2. vůz jiného týmu...

                  Dle mě je to kravina a nemělo by se měnit nic... Jen místo 2 aut budou auta 3...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • 1

                    178.255.168.XXX
                    tak 3 vůz by samo musel být určen předem, jinak by to nemělo asi smysl, navíc bernie prohlásil, že 3 vozem myslel to, že by je TOP tým poskyt zákaznickým způsobem slabším stájím....

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      109.81.147.XXX
                      Pak se stane, že 3. vůz sejme nekomu 2. vůz (A to se stávat bude, při bouračce to nehraje roli... Taky motivace toho ve 3. voze bude jiná)... Nebo první 3 dojedou např. na bedbě... 3 nepřiveze body, ale stejně těm ostatním body vezme tím, že je před nima...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • 1

                        178.255.168.XXX
                        Takové praktiky má v repertoaru jenom mcl, takže nemůžeš soudit celé pole a nevím proč by měla být motivace 3 jezdce jiná, když on body dostávat bude.
                        Vážně jde o to, jak by to který tým uchopil a je jasné, že by se to mohlo zvrhnout v další ekonomické dostihy...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          194.228.208.XXX
                          Předpokládám, že by pilot ve 3. voze více riskoval, když od něj se body do PK nečekají..

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • 1

                            178.255.168.XXX
                            i to je možné, ale jak sem psal dřív, záleželo by jak se tohle nastaví, protože pokud by ten vůz byl plnohodnotný, tak tým se 3 vozy by měl nemalou výhodu nad zbytkem pole. Pokud by to bylo postaveno jako šance pro mladého závodníka, tak ten by určitě víc riskoval, ale zase by nedostal poslední modifikaci, takže by těžko zasahoval do bojů prvních dvou vozů.
                            Zatím to stejně vypadá tak, že pokud bude chtít bernie příští rok plný počet vozů, tak se zatlačí na zákaznické vozy a potom to bude v režiji samostatné stáje. Myslím, že by to byla cesta jak pro caterham tak marusii z problémů

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          193.179.208.XXX
          tak ono to asi nebude obecne ke kazde soucastce. Je klidne mozne, ze urcite srouby a dalsi dily se pouzivaji dlouhe roky a nakonec jejich vyrobni cena i nekolikrat prevysi naklady na vyvoj. Samozrejme je spousta tech opacnych, kde je vyvoj i radove vyssi nez vyrobni cena. Ale at tak nebo tak, naklady na 3. auto pujdou urcite do desitek milionu dolaru na sezonu a je otazka, zda se nekomu ty penize vrati. Doufam, ze za par sezon se nebude resit 4. a 5. auto, az v soutezi zustanou treba jenom 4 tymy, protoze moc neverim napr. tomu, ze Williams bude jezdit v situaci, kdy bude mit mene aut a nedostane se 2 sezony v rade na body a bude neustale okupovat posledni pricky.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            na desítky milonů těžko vyjdou, když sou schopný za 30mil dol fungovat celé stáje...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              109.81.147.XXX
              V F1 ne... A jestli narážíš na ty nejmenší, tak ty mají neustále problémy např. kvůli tomu, že neplatí za motory... Jestli motory stojí cca 20 mil dolarů na sezónu... Tak to máš 10 mega na auto

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • 1

                178.255.168.XXX
                tak pokud vím, tak motory byly za cca 15-17 mega a ano narážím na ty nejmenší, protože musí vůz vyrobit, a zároveň vyvíjet, navíc platí celý tým mechaniků a konstruktérů. Takže těžko budou mít stejné náklady na jeden vůz navíc jako sice malá, ale kompletní stáj.
                Můj odhad je cca 10mil dol navíc, pokud to bude rozumně uchopeno. Samozřejmě mohou za ten třetí vůz utratit i 100 mega, ale to bude volbou stáje, nikoliv nutným nákladem

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  109.81.147.XXX
                  Ti malí krachují a neplatí to jsem chtěl sdělit...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • 1

                    178.255.168.XXX
                    No, ale krachují kvůli ceně za nové pohonné jednotky, pokud se budeme bavit o skutečném nezbytném nákladu na 1 vůz navíc, tak nemůže dosáhnout v minimální míře nákladů větších, než dokáže přežít malá stáj se 2 vozy a vlastním vývojem, ikdyž minimálním...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama