Mattiacci: Zmrazení motorů je proti principům F1. Není fér, že mi Toto nabízí kalkulačku

PH, 17. října 2014, 06:30 Google+

Ferrari pokračuje ve svém tažení za rozmrazení motorů. Podle šéfa Marca Mattiacciho je proti principům Formule 1.

Počet komentářů:  57 komentářů (Poslední 20.10. 00:57) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Pirelli

Sdílejte článek

K úpravě technických pravidel je potřebná jednomyslná shoda všech týmů. Mercedes naznačoval, že bude pro určité uvolnění v oblasti pravidel pro pohonné jednotky, po závodě v Singapuru ale najednou svůj postoj změnil. Svou nevoli s jeho postojem dal nahlas najevo šéf Red Bullu Christian Horner, nyní se přidává také Ferrari.

Mattiacci se snaží dostat Ferrari zpět do formy, proto bojuje i na poli pohonných jednotek, kde za Mercedesem zaostává jak v oblasti systému pro rekuperaci energie, tak i v efektivitě spalovacího motoru: "Je princip a někdy za princip bojujeme."

"Myslím si, že F1, s níž jsem vyrostl, byla o inovaci a dohánění nejlepších. Nyní, bez ohledu na tom, jestli se dohodneme na rozmrazení motoru, pracujeme na tom, abychom ztrátu stáhli. To je princip, který si přejeme.

V životě to je důležité zkoušet. Máme silnou víru v to, že inovace je základem úspěchu Formule 1. Jsme společností, která produkuje špičku inženýrství - a ta zahrnuje i motor. Myslím, že je důležité, aby inovace byla středem F1," popisuje šéf Ferrari.

motor - ferrari
Ferrari bojuje za "principy F1," žádá rozmrazení vývoje motorů (foto: Scuderia Ferrari)

Mercedes se ale nyní hájí tím, že by rozmrazení vývoje motorů bylo proti pravidlům, proto se diví, že jej ostatní najednou označují za ty "špatné." Svou dominanci a náskok si přirozeně chtějí přenést také do příští sezóny, proto se hájí i udržením nákladů na únosné mezi pro menší týmy.

Sportovní ředitel Toto Wolff dokonce nabídl Mattiaccimu kalkulačku, aby se přesvědčil, že by uvolnění pravidel přispělo k velkému nárůstu nákladů na vývoj: "Pokud uděláte novou verzi motoru na konci června či začátkem července, celý proces vývoje motoru je za ten rok dvojnásobný. Nevím, jak Ferrari provádí své kalkulace, ale možná bychom jim měli dát kalkulačku. Není možné, aby to nestálo více."

Reakce Mattiacciho na sebe nenechala dlouho čekat: "Není fér, že mi Toto nabídl kalkulačku, protože tvrdil, že nejsme v kalkulacích dobří. Z našeho pohledu nejde o zvýšení nákladů. Dalším argumentem je to, že kdybych měl dnes možnost vylepšit své motory, které dodáváme dalším týmům, pak bychom mohli získat více bodů a tudíž i další peníze na odměnách.

Když malý tým nemá šanci se dotáhnout, je to pro něj mnohem dramatičtější než pro velký tým. Příští rok budeme mít čtyři stáje s motorem Mercedes, ale pro ostatní stáje s jiným výrobcem motorů bude situace ještě složitější," varuje šéf Ferrari.

ferrari
"To, že mi Toto nabídl kalkulačku, není fér," hájí propočty Mattiacci propočty svého týmu
(foto: Scuderia Ferrari)

Mercedes bude příští rok dodávat své pohonné jednotky také Force Indii, Williamsu a nově Lotusu, Ferrari bude mít stejně jako letos o jednoho zákazníka méně než německý tým - zůstává u Marussie a u Sauberu. Nově se přidá Honda, která bude pohánět McLaren, a s Renaulty budou jezdit Caterhamy, Red Bully (nově se statusem továrního týmu) a Toro Rosso.

Vytisknout

Diskuze: Mattiacci: Zmrazení motorů je proti principům F1. Není fér, že mi Toto nabízí kalkulačku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 57, poslední 20.10.2014 00:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 57 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Magnussen, Kevin

Proč chystá McLaren pro poslední závod sezóny velký balík vylepšení?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud