Kolik vrazil Mercedes do F1? Od inženýrů po uklízečky dostanou všichni bonus 350 tisíc Kč

Petr Hlawiczka, 14. října 2014, 06:30 Google+

Podle britských médií stála loni Mercedes honba za titulem v F1 rekordních 325 milionů liber (11,4 miliardy Kč). Na mimořádných odměnách všem svým zaměstnancům od inženýrů po uklízečky za odměnu vyplatí 10 tisíc liber (350 tis. Kč).

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 15.10. 01:01) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Mercedes odhalil, že do Formule 1 nalil pořádný balík peněz. Loni do ní investoval o 17 % více než v předchozí sezóně, v přepočtu 11,4 miliardy Kč. Kromě vozu vyvíjel také novou pohonnou jednotku, díky které získal letošní titul mezi konstruktéry - poprvé v jeho 64leté historii v motorsportu.

Na vývoj turbomotoru s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS) šlo dle The Independent 133,9 milionů liber (4,67 miliardy Kč) - téměř dvakrát více než před 3 lety a zároveň také skoro dvakrát více, než činí rozpočet celého Caterhamu F1 - nejméně utrácejícího týmu.

Zbylých 190,7 milionů liber (6,66 miliardy Kč) šlo na provoz F1 týmu. Jde o nejvyšší částku, kterou Mercedes do F1 investoval po odkoupení Brawnu GP na konci roku 2009. Příští rok přijdou o McLaren, který přesedlá na motory Hondy. Místo něj už má ale náhradu - Lotus, osmý tým letošního šampionátu.

mercedes
Mercedes po velkých investicích slaví titul, odměny se dočkají
všichni zaměstnanci jeho závodního týmu (foto: Daimler AG)

Za letošní mistrovský titul slíbil Mercedes každému ze svých 700 zaměstnanců - od inženýrů po uklízečky - vyplatit mimořádnou odměnu ve výši 10 tisíc liber (téměř 350 tisíc Kč). V rozpočtu na to vyhradí 7 milionů liber (245 mil. Kč). Výjimkou bude vrcholové vedení v čele s Totem Wolffem a Paddym Lowem, jejichž platy se pohybují v librách v šesticiferných hodnotách - těm podle britského The Guardian pochopitelně něco navíc ještě přidají.

Konstruktérský titul má Mercedes sice již jistý, ale v posledních třech závodech bude pokračovat bitva mezi jeho piloty o jezdecký titul. Lewis Hamilton má náskok 17 bodů, svůj triumf ale za jistý ještě nepovažuje. "Historie letos ukazuje, že náskok nemůže být nikdy dostatečný. Nejdůležitější je rozdíl na konci roku."

Vytisknout

Diskuze: Kolik vrazil Mercedes do F1? Od inženýrů po uklízečky dostanou všichni bonus 350 tisíc Kč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 15.10.2014 01:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bianchi, Jules

Marussia chce ubránit to, co dokázal Bianchi, sestavu ještě neřešila

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud