V bývalé továrně stájí Arrows a Super Aguri, kde nyní sídlí Caterham, exekutoři sáhli k zabavování majetku. "To zahrnuje testovací auto Caterhamu z roku 2013, součástky vozu F1 pro závod v Japonsku 2014, volanty, 6-osý simulátor plné velikosti, vysoce kvalitní soustruhy a obráběcí stroje, F1 kola a pneumatiky, televize, monitory, rozmanité vybavení boxů jako jsou startéry, čerpadla a utahovací pistole." Tyto věci mají být prodány ve veřejné dražbě tomu, kdo nabídne nejvíc.
Vedení Caterhamu však ještě večer vydalo prohlášení, podle něhož se akce exekučního úřadu netýká F1 týmu, ale jiné dodavatelské společnosti, kterou mateřská společnost Caterhamu 1MRT nevlastní.
"Akce byla včera podniknuta proti dodavateli - tato společnost není vlastněná 1MRT a nemá žádný vliv na účast Caterhamu v F1," píše tým, který se v Suzuce dále připravuje na Velkou cenu Japonska. Nezmiňuje však, o kterého konkrétního dodavatele jde.
Členové týmu včera v řádném termínu dostali své výplaty, ale podle zákulisních zdrojů došlo k vypnutí serverů v továrně, což by mohlo ohrozit přípravy týmu na velké ceny - bez nich auta nemohou fungovat. Členové týmu však tvrdí, že servery jedou. Dle zpráv z Japonska vyslal Caterham do Suzuky méně personálu, než je obvyklé.
Pohled do nitra továrny Caterhamu v Leafield (foto: Caterham F1 Team)
Klíčovou otázkou zůstává, kdo tedy co vlastní a proč nebyly dluhy uhrazeny. Vypadá to na velmi složitý příběh, který se netýká pouze nových majitelů - tajemného arabsko-švýcarského konsorcia, ale i těch předchozích - Tonyho Fernandese.
Pro tým to pochopitelně představuje problém, ale monoposty a vybavení jsou již na cestách a před posledním závodem v Abú Zabí se do Británie už nevrátí, takže zřejmě nebudou postiženy. Jakékoliv potřebné díly mohou vyrobit dodavatelé Caterhamu v Německu.