Prohlášení týmů po Velké ceně Itálie, Hamilton: "S Nicem jsme opět kamarádi"

F1NEWS.CZ, 7. září 2014, 15:36 Google+

MONZA - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jak hodnotí piloti a významní zástupci týmů své výkony ve Velké ceně Itálie, kterou opět ovládly Mercedesy?

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 10.09. 19:48) Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1.
Na startu jsem neměl ponětí o tom, co mám dělat. Jen jsem na to šlapal a doufal v to nejlepší.  Děkuji klukům za skvělou podporu. Jestli jsme s Nicem opět kamarádi? Samozřejmě že jo, jsme týmoví kolegové.

Nico Rosberg, 2.
Byla to škoda, že to dnes nevyšlo. Lewis odjel skvělý závod a zasloužil si to, je to všechno OK. Byl rychlý, takže jsem zvýšit svou rychlost a dopustil jsem se chyby. Kluci odvedli skvělou práci, zasloužili si double. Pro tým to je dobrý výsledek. Klukům v mé části garáže se omlouvám. Je to škoda.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Lewis se po prvotním problému výborně zotavil. Před zvodem jsme měli plány pro to, co by měli a co ne, jenže celá věc se po startu zhroutila. Byl to perfektní závod, moc děkuji Lewisovi i Nicovi. Necháváme je volně závodit, bojovali jako šílení. Nico to nebude v šampionátu teď jen bránit. Jsou si velmi blízko, Lewis stáhl dalších 7 bodů.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Tohle je skvělý výsledek, velmi vzrušující: žádný kontakt, přesto skvělé závodění. Jestli jsme Rosbergovi řekli, aby prošvihl svůj brzdný bod a projel šikanu, aby umožnil Lewisovi jej předjet? Vůbec ne. Jde o šampionát pilotů, Nico byl pod ohromným tlakem ze strany Lewise a Lewis si dnes vyhrát zasloužil. Jeho rychlost byla úžasná, proto vyhrál.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 3.
Z prvního pódia v sezóně mám obrovskou radost. Neměl jsem vždy štěstí, ale snad se teď po zbytek sezóny přikloní na mou stranu. Děkuji taky všem fanouškům: "Jste nejlepší!"

Valtteri Bottas, 4.
Dnes to vše šlo špatně, start se nepovedlo, pustil jsem rychle spojku, kola proklouzla. Zřejmě jsem byl moc agresivní. Ale narušen byl už nájezd na rošt, Lewis při něm byl hodně pomalý. Ke konci jsme měli dobrou výkonnost a Felipe také získal hodně bodů. Po výjezdu z boxů se mi pomalu zahřívali tvrdé pneumatiky, ale těžko říct, kdy jsem vlastně přišel o pódium.

Rob Smedley, ředitel výkonnosti
Atmosféra je fantastická. A my jsme dosáhli opravdu dobrého výsledku. Skončili jsme tam, kde jsme očekávali, že bychom skončit měli. Sami jsme si to ztížili, ale už je to všechno dobré.

Nevím, jaké problémy měl Valtteri na startu, mám-li být upřímný. Musíme se na to podívat. Dostali jsme se tím do kouta. Valtteri odvedl úžasnou práci, ten kluk je brilantní. Pořádně to rozjel. Tým dobře spolupracoval a on se z toho dostal na čtvrté místo.

Pat Symonds, technický ředitel
Hodně protočil kola. Spojku pustil příliš tvrdě, pak měl před sebou hodně práce. Při nájezdu na rošt zkoušíme starty, záběr spojky, něco tam nebylo v pořádku. V závodě byla jasná jednozastávková strategie, pro pohonnou jednotku šlo o velmi náročný okruh, snažili jsme se ji zvládat. Mám radost z toho, že jsme dnes oznámili oba piloty. Felipemu se snad ve zbytku sezóny bude více dařit.

foto
Nejrychlejší trojice Velké ceny Itálie na pódiu v Monze (foto: Daimler AG)

RED BULL

Daniel Ricciardo, 5.
Byla to zábava. Start jsme neplánovali, ale dostali jsme se z toho a zachovali chladnou hlavu. Závod ke konci ožíval a předjíždění mi ve voze vyluzovalo úsměv na tváři. Na brzdách jsem si věřil, což na této trati pomáhá.

Byla to legrace nacházet se mimo pozici po startu. Věděli jsme, že s tím musíme něco udělat. Dovtípili jsme se, že s Mercedesem to na čele bude nuda, takže jsem si říkal, že bych měl přispět k zábavě.

Nad Sebem [Vettelem] vedu zhruba o 60 bodů. Rád bych byl zaslouženě rychlejší, abych nepotřeboval týmovou režii. Několik příštích okruhů pro nás ale bude perfektních, takže pokud budeme muset přijmout jakékoliv rozhodnutí, abychom s Mercedesy mohli bojovat o titul, pak si jsem jistý, že je přijmeme.

Sebastian Vettel, 6.
Je to frustrující. Miluji to, co dělám, ale tady jsem kvůli tomu, abych vyhrával. Nerad dojíždím do cíle na čtvrtém, pátém nebo šestém místě, ale rozdíl mezi námi a dalšími vozy je momentálně velký. Musíme tvrdě pracovat a jsem si jistý, že ztrátu stáhneme. Přesto jsme dnes z pohledu bodů udělali vše, co šlo.

Christian Horner, šéf týmu
Páté a šesté místo bylo dnes optimální. Jeli jsme na dvou různých strategiích. Agresivní v případě Sebastiana mu pomohla překonat McLareny, ale bohužel na konci závodu pneumatiky odešly příliš brzy.

V případě Daniela jsme zvolili opačný přístup a nechali ho jet mimo provoz delší první stint a kratší druhý. Jeho návrat na bodující pozice bylo opravdu působivý. Vzhledem k tomu, jaké měl pak Sebastian gumy, bylo jasné, že si pozice prohodí. Ale na okruhu, kde měl jasně navrch Mercedes, jsme omezili škody maximálně.

 

FORCE INDIA

Sergio Perez, 7.
Závod byl hodně zábavný. Pořád jsme bojovali a bylo to náročné, avšak krásné. Je dobře, že jsme získali důležité body do šampionátu. Nejdůležitější částí závodu byl souboj s Jensonem, který byl opravdu krásný. Bylo to opravdu tvrdé, ale čisté. V závěru závodu mě čekal Kevin a já věděl, že dostal penalizaci, tudíž nebyl důvod na něj útočit. To znamenalo, že jsem se mohl soustředit na Jensona za sebou, nebylo to jednoduché.

Nico Hülkenberg, 12.
Pro mě to nebyl náročný závod. Po většinu času jsem závodil a prostě jsem si jel vlastní závod. Měl jsem velmi dobrý start, začínal jsem na tvrdých pneumatikách, ale ztratil jsem kontakt s vozy přede mnou, protože oni měli střední pneumatiky. Bylo docela obtížné zvládnout vůz, zvláště zadní část.

Hodně jsem se potýkal s přetáčivostí. Jel jsem do boxů dříve, protože déle to na tvrdých pneumatikách nešlo a cítili jsme příležitost, jak se dostat před ostatní. Ale stále jsem se potýkal se špatným vyvážením. Musíme se na to před Singapurem podívat, abychom byli silnější. Singapur je trať, kterou si hodně užívám, všechno – okruh, atmosféra a nastavení – je speciální.

Vijay Malya, šéf týmu
Šest bodů nás drží tam, kde bychom chtěli v šampionátu být. Jsme jen jeden bod za pátým místem. Sergio opět ukázal, jak dobrý závod může mít. Předvedl parádní předjíždění a také obranné manévry. Nico měl skvělý start, ale neměl dobré vyvážení vozu, potýkal se s tím po celý víkend a v závodě to bylo ještě horší. Přestože měl solidní start, body byly mimo jeho dosah. 

 

MCLAREN

Jenson Button, 8.
Byla to škoda, že jsem se před Péreze nedostal zpět. Zkoušel jsem to několikrát, ale nevyšlo to. Byl dobrý na brzdách, já se při brzdění naopak trápil. Snad to v TV byla skvělá podívaná.

Závodění bylo čisté a dobře koukatelné. Očekávali jsme více než jen pár bodů. V provozu to pro mě bylo těžké. Red Bull byl na brzdách úžasný, my jsme skákali po celé trati. Dnes jsem si to hodně užil a snad i fanoušci.

Kevin Magnussen, 10. po penalizaci + 5 s
Podařil se mi start a do první zatáčky jsem vjížděl jako druhý, věděli jsme však, že není v našich silách pozici udržet. Pochopitelně bylo hezké být chvíli vpředu, zklamáním, že jsme tam nemohli zůstat, ale vím, že tomu tak nebude stále.

Je škoda, že jsem získal pouze jeden bod. Nebojujeme sice o titul, ale o důležité pozice v hodnocení týmů a ztracené body mohou v konečném zúčtování chybět. Je škoda, že jsem dostal penalizaci, ale podíváme se na to a uvidíme, zda můžeme udělat příště něco jinak.

Eric Boullier, závodní ředitel
Kevinovi se podařil vynikající start a proklouzl kolem Felipeho na druhé místo. Poté jel rychle a bezchybně, ale nedokázal zabránit tomu, aby se rychlejší vozy dostaly před něj. V závěrečné části závodu se bránil Valtterimu a šlo o odvážný, ale férový souboj kolo na kolo, což mají fanoušci rádi. Dle našeho názoru byla penalizace poněkud nešťastným rozhodnutím za legitimní obranu pozice. Ale rozhodnutí je konečné a v jeho důsledku skončil Kevin na 10. místě.

Jenson jel jako obvykle bojovně a se závodem pod kontrolou. Po Kevinově penalizaci skončil osmý. Bohužel jsme dnes získali méně bodů, než jsme očekávali. Pozitivní však bylo, že naše rychlost v kvalifikaci byla slušná a v závodě také. Jak jsem už řekl včera, děláme pokroky a neustále se zlepšujeme.

 

FERRARI

Kimi Räikkönen, 9.
Věděli jsme, že toto bude náročný víkend a dneska se to potvrdilo. Celkově jsem spokojen s ovladatelností vozu a vyvážení bylo také dobré, ale trápili jsme se s rychlostí na rovinkách a neměli jsme dostatečnou přilnavost. Jakmile jsem dohnal vůz před sebou, ztratil jsem aerodynamický přítlak a vůz se smýkal.

Myslím, že jsem dneska udělal maximum, přestože to není výsledek, se kterým bychom mohli být spokojeni před domácími fanoušky. Nyní musíme myslet na další závody a pokračovat v nepřetržité práci, protože nyní přijdou tratě, které nám budou více vyhovovat.

Fernando Alonso, nedojel
Po třech dlouhých a bezproblémových závodech je opravdu škoda, že jsem musel odstoupit zde na Monze, před všemi našimi fanoušky. Rád bych jim předvedl úplně jiný závod. V prvním stintu jsme byli konkurenceschopní, ale když jste ve skupině, kde všichni používají DRS, je předjíždění takřka nemožné.

Po zastávce v boxech jsem se vrátil do vláčku ostatní vozů a v tu chvíli jsme měnili strategii. Naším cílem bylo útočit v závěru závodu. Ale poté přišel problém se systémem ERS. Nikdy není pro tým příjemné, pokud přijde problém se spolehlivostí, protože všichni se ve dne v noci snaží, aby vůz byl co nejlepší.

Marco Mattiacci, šéf týmu
Ve Formuli 1 a ve sportu obecně, jsou dny, na které je potřeba zapomenout, a toto je jeden z nich. Bohužel nebyla šance, jak předpovědět Fernandův problém, ale je mi velmi líto, že to přišlo zrovna na Monze, před domácími fanoušky. Přestože děláme pokroky, věděli jsme, že poslední dva závody budou náročné. Musíme pokračovat v tvrdé práci a zlepšovat se, protože jsem si jistý, že se můžeme posunout opět nahoru.


TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 11.
Z mého závodu jsem zklamaný. Myslím si, že jsme měli problém s brzdovým kotoučem, ale zvládl jsem to a dovezl jsem vůz na jedenáctém místě. Je to škoda, když do toho dáte sto procent a dojedete těsně za body. Ale celkově jsem se svým závodem spokojen. Start ze zadních pozic není nikdy jednoduchý, ale zvládl jsem předjet několik vozů a dostal jsem se na dostřel bodů. Nyní se na ten problém musíme podívat, abychom to před Singapurem vyřešili.

Jean-Eric Vergne, 13.
Od začátku víkendu nebyla naše rychlost na takové úrovni, jakou bychom si přáli. Přestože jsme tvrdě pracovali, trénink po tréninku a vůz se zlepšoval, trápili jsme se po celý závod. Dneska to bylo velmi náročné. Nyní musíme pečlivě analyzovat, co bylo špatně, a doufejme, že budeme v Singapuru silnější.

Franz Tost, šéf týmu
Daniil odvedl fantastickou práci. Startoval z posledního místa na roštu a dokázal se dostat nahoru. Myslím si, že je to pilot, který předvedl nejvíce předjížděcích manévrů v závodě. V posledních dvou kolech závodil s Kimim Räikkönenem, byl hodně blízko za ním, ale náhle měl problém s brzdami, což musíme vyšetřit.

Jenom díky jeho jezdeckým zkušenostem udržel vůz na trati a vyvaroval se kolizi. Jsem dojatý jeho schopností bojovat s vozy před ním. Jsem přesvědčen, že normálně by závod dokončil na devátém místě.

Jean-Eric měl nedostatek přilnavosti, a proto dojel třináctý. Tým odvedl solidní práci při volbě strategie a rychlosti pit stopů. Nyní se musíme snažit, abychom do Singapuru přijeli připraveni a získali body.


LOTUS

Pastor Maldonado, 14.
Start se mi podařil, posunul jsem se dopředu proti mé startovní pozici na úkor vozů Sauber. Pak jsem zkoušel útočit na Toro Rosso přede mnou, ale jejich nastavení pro maximální rychlost na rovinkách mi neumožnilo předjetí. To s sebou neslo, že jsem jel relativně klidně a bezpečně před vozy za mnou, ale nemohl jsem se posunout dopředu. Nebylo to dnes úplně dobré, ale alespoň jsme se dostali do cíle.

Romain Grosjean, 16.
Měl jsem strašný start a v první šikaně jsem byl poslední. Do prvního stintu jsem startoval na tvrdší směsi a bylo těžké se dostávat dopředu. Nejsem si jistý, co se stalo s Gutierrezem. Předjížděl mne, ale pak při brždění uhnul a jel směrem k mému přednímu spoileru. U mne k žádnému velkému poškození nedošlo, ale on z toho vyšel s defektem. Nemyslím si, že další okruhy pro nás budou tak náročné, jako Monza.

Federico Gastaldi, zastupující šéf týmu
Pastor dnes zajel dobrý závod, neudělal jedinou chybu a z našeho aktuálního balíku dostal maximum. Romainův závod byl o něco těžší, ale přes nějaké potíže dokázal vůz dovézt do cíle. Monza byla letos pro náš tým těžkou zkouškou, doufejme, že se nám v Singapuru bude dařit lépe.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 15.
Pro mě to nebyl zajímavý závod. Byli jsme schopni dokončit závod při jednom pit stopu. Ale celkově jsem byl dneska příliš pomalý, proto jsem nemohl dojet lépe než patnáctý. Tým pracoval dobře a nedělali jsme chyby. Musíme stále pokračovat v pracích na voze, abychom mohli zlepšit výkonnost. Nebyl to jednoduchý závod, ale dokončil jsem ho bez nějakých problémů.

Esteban Gutierrez, 19.
Byl to velmi náročný závod. Od začátku jsem se trápil s tvrdými pneumatikami. Ihned poté jsme změnili strategii a myslím si, že to bylo správné rozhodnutí. Když jsem se vrátil na trať, byl jsem schopen předjíždět několik vozů, ale to bylo vše. Ale v závěru jsem kvůli incidentu ztratil hodně času. Nyní se musím dívat směrem dopředu a koncentrovat se na další závody.

Monisha Kaltenborn, šéfka týmu:
Byl to náročný víkend, který skončil podle našeho očekávání. V rámci možností tým pracoval dobře, ač stále máme prostor pro zlepšování, zvláště co se týče konzistence pit stopů. Adrian dostal z vozu maximum. Estebanův kontakt byl zbytečný. Nyní přicházejí tratě, které nevyžadují výkon, a proto doufáme, že budeme mít podobnou výkonnost jako v Maďarsku.


CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 17.
Se závodem jsem spokojený, dokončili jsme ho před týmem Marussia, což je pro nás dobrý výsledek. Novinky nasazené ve Spa fungovaly i při závodě. Monza je zvláštní okruh a uvidíme, jak se nám bude dařit na dalších tratích. Tým pracoval velmi tvrdě, máme za sebou víkend bez větších potíží, takže jsem spokojený.

Marcus Ericsson, 20.
Startovat z boxů nebylo po včerejší penalizace ideální, ale nakonec to byl myslím slušný závod. Vyvaroval jsem se chyb a zajížděl jsem konzistentní časy. Naše výkonnost není tam, kde bychom s ní chtěli být, ale myslím si, že jsme dnes dosáhli naše maximum. Musíme pokračovat v tvrdé práci a připravit se na okruhy vyžadující větší přítlak.

Cedrik Staudohar, Renault Sport F1
Dnešek byl pro naše vozy úspěšný a Kamuj zvítězil v duelu s Bianchim. Nakonec jsme měli slušný náskok, což potvrzuje náš posun, který jsme v poslední době udělali. V úvodu závodu jsme měli u motoru trochu větší teplotu, ale vše jsme zvládli a měli pod kontrolou. Věřím, že nám bude trať v Singapuru vyhovovat lépe a dosáhneme na lepší výsledek.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 18.
Dnešní závod byl opravdu těžký a nebylo možné udělat více pro lepší výsledek. Bojoval jsem s malou rychlostí na rovinkách. Víme, kde jsou naše rezervy a co je potřeba zlepšit, všichni se snažíme z našeho balíku dostat maximum. Zklamání z dnešního výsledku musíme dát za hlavu a myslet na Singapur, který bude našemu autu vyhovovat více.

Max Chilton, nedokončil
Mým předčasným odstoupením jsem zklamaný, protože to navíc byla čistě moje chyba. Příliš pozdě jsem brzdil, nevešel jsem se do zatáčky a přes obrubník jsem šel do vzduchu. Po dopadu se s tím už nedalo nic dělat a skončil jsem v kačírku. Bylo to škoda, protože se mi dařilo za sebou držet Grosjeana. Věděli jsme, že to bude pro nás náročný závod, není k tomu více co dodat, než se se těším na Singapur.

John Booth, šéf týmu
Máme za sebou těžký den a spolu s včerejší kvalifikací to nebyl pro nás nejlepší víkend v letošním roce. Max bohužel v úvodu závodu chyboval a Jules jel stejně jako všichni ostatní strategii jediné zastávky v boxech.

S tím se bohužel dnes nedalo dělat více a posunout se dopředu nebylo možné. Vůz netrpěl problémy se stabilitou, takže můžeme jet do Singapuru s optimismem, neboť tamní trať by měla našemu balíku vyhovovat lépe.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Itálie, Hamilton: "S Nicem jsme opět kamarádi"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 10.09.2014 19:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Hamilton dotlačil Rosberga k chybě a vyhrál

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud