Smedley: K Williamsu jsem šel kvůli Patu Symondsovi

iM2, 30. srpna 2014, 23:36 Google+

Williams je překvapením letošní sezony. Za úspěchem stojí hned několik faktorů, které to jsou?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 02.09. 08:50) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Williams byl v několika minulých sezonách na dně a vrcholem byla loňská sezona. Dokonce se z některých stran začaly ozývat hlasy, které nejstaršímu privátnímu týmu v F1 prorokovaly brzký konec. Nicméně tým se dokázal ze situace oklepat a letos předvádí úplně jiné výkony. Jedním důvodem této pozitivní změny může být pohonná jednotka Mercedesu, druhým, dle mnohých důležitějším, je to, že se Williams v uplynulých letech zformoval v opravdový tým. Jednou z klíčových osob je u týmu šéf výkonnosti vozidla, Rob Smedley.

Brit k Williamsu přišel od Ferrari až před touto sezonou. Jak teď přiznal pro server crash.net, tak rozhodujím fakorem nebyla jen vyhlídka na slibnou sezonu: "Viděl jsem to jako novou výzvu. A to jak pro mě osobně, tak také být zainteresován v něčem, když to dobře funguje, může být opravdu dobré. Ve Formuli 1 je hodně optimistů, kteří říkají, jak bude vše dobré, ale k tomu potřebujete také odpovídající zdroje, spolupracovníky a talenty," říká Rob Smedley.

Smedley, který k Williamsu přešel po deseti letech u Ferrari, říká, že jeho rozhodnutí o změně týmu padlo už zkraje loňského roku: "Viděl jsem, kolik talentů je u Williamsu a viděl jsem také zdroje, a tak jsem si řekl: 'S dobrým managementem by to mohlo jít'. Pak k týmu přišel Pat Symonds a ten mě definitivně přesvědčil." 


Rob Smedley (úplně vpravo) na boxové zídce Williamsu při letošní GP Belgie
(foto: Williams F1 Team)

Dnešní sportovní ředitel týmu, Pat Symonds, se do F1 vrátil po čtyřleté pauze, kterou měl po nechvalné crashgate. Ve Formuli 1 přitom začínal už v roce 1980 u týmu Toleman a v roce 2009 byl po 30 letech zkušeností právě po crashgate, která se udála u tehdejšího Renaultu, na pět let suspendován. Francouzský soud však toto rozhodnutí v roce 2010 zrušil. Od následující sezony tedy Symonds působil jako poradce dnešní Marussie, v červnu 2013 pak nastoupil jako technický ředitel k Williamsu. 

"Pracovat s takovou kapacitou, to je pro mě něčím neobvyklým. Tehdy jsem došel do určitého bodu v mé kariéře, ve kterém jsem potřeboval někoho, který mi v oblasti managementu může něco přinést. Není to jednoduché, když je člověk samotný v byznysu už 15 let. V paddocku je jen několik málo lidí, kteří vám mohou pomoci a on je přesně jedním z nich.

Má rád jeho styl a vždy jsem ho před ostatními obdivoval, když vyhrál tituly s Renaultem. Auto nebylo nejlepším, ale je dobrým inženýrem, a když jsme spolu mluvili, tak mě přímo přesvědčil. Jen jsem si řekl: 'Pustíme se do toho, bude to dobré'. A naštěstí tomu tak až doteď bylo."

Vytisknout

Diskuze: Smedley: K Williamsu jsem šel kvůli Patu Symondsovi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 02.09.2014 08:50 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Grosjean, Romain

Grosjean hodnotí úpravy v Parabolice kladně. Jak se Lotus připravuje na Monzu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud