Stewart: Nikdy jsem se nepovažoval za nejlepšího

BŽ, 21. srpna 2014, 13:37 Google+

Jackie Stewart považuje za největší úspěch v kariéře svůj podíl na zvýšení bezpečnosti v závodech F1

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 21.08. 17:09) Napište svůj názor
Stewart, Jackie

Stewart, Jackie | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Jackie Stewart byl účastníkem každoročního srazu historických automobilů Rolex Monterey Motorsports Reunion v Kalifornii a při té příležitosti poskytl rozhovor španělskému časopisu Marca.

Jaký byl sraz?
Jackie Stewart (JS): „Setkání tohoto typu jsou pro automobilový sport důležitá. Vlastníci veteránů mají příležitost sednout si za jejich volant, do přípravy těchto vozů na sraz vložili hodně peněz. Koupit si mistrovské automobilové dílo a mít možnost se v něm svézt při různých příležitostech jim dává pocit uspokojení.“

V čem tkví přitažlivost historických automobilů?
JS: „Šedesátá a sedmdesátá léta byla výjimečným obdobím. Byla to doba Beatles, Rolling Stones, Franka Sinatry a automobily byly symbolem té doby. Dřív, když někdo vlastnil Rolls Royce, Jaguar, Bentley nebo Mercedes, byl považován za bohatého člověka. Pak začal Mercedes vyrábět dostupné automobily, začali si je kupovat farmáři, ne aristokrati. Teď je v Číně a Indii víc automobilů než v USA.“

Co bylo vrcholem Vaší kariéry?
JS: „Myslím, že to nebyly vítězství, ale můj vklad do zvýšení bezpečnosti závodů. Mnozí mají tituly, ale mně se podařilo změnit kulturu s cílem dostat se tam, kde jsme dnes. Nemůžeme si dovolit tragédie, musíme jim předcházet. Nesmíme čekat, až bude býk ven ze stáje, protože začne utíkat.“

Jak se za ta léta změnila F1?
JS: „Aby byl jezdec úspěšný, musí zapomenout na nebezpečí a musí mít maximální výsledky. V mých časech nebyly vozy tak spolehlivé, museli jste si najít tým s nejlepšími mechaniky, stanovit optimální směr rozvoje, abyste získal co nejvíc pódiových umístění a tím pádem i bodů. Kvůli mé dyslexii jsem musel vynakládat neuvěřitelné úsilí, abych exceloval.“

Koho považujete letos za nejlepšího jezdce F1?
JS: „Co se týče psychologické přípravy – určitě Fernando Alonso. Nejrychlejším je zase Lewis Hamilton. Jedním z nejlepších je Nico Rosberg, podává nejstabilnější výkony. Na stejné úrovni se předvádí Sebastian Vettel. To jsou nejlepší jezdci. Ve světě jezdí miliony řidičů, z nich několik tisíc jezdí závodně. V F1 je 22 jezdců, šest z nich je skutečně dobrých, tři jsou výjimeční a jeden je geniální. Kdybych si měl vybrat jenom jednoho jezdce, vybral bych si Fernanda Alonsa. Fernando má v současnosti ideální věk, z mnohého se poučil, celkově dozrál. Dělá to, co se od něho očekává, a to je v situaci, kdy mu Ferrari nenabízí konkurenceschopný vůz, důležité.

Nemyslíte si, že by měl změnit tým?
JS: „Nevím, zda v příští sezoně změní tým. Když ano, měl by se v blízké době rozhodnout.“

Poškozuje současnou F1 dominance Mercedesu?
JS: „Ne. Mercedes byl vždy v F1 mezi nejlepšími. Kdyby nebyla účast v F1 pro ně prospěšná, vzdali by se jí. Nemůžou si dovolit být posledním týmem ve startovním poli. Do F1 investovali víc peněz než ostatní.“

Jak je důležitá sebedůvěra pro získání titulu mistra světa?
JS: „Nikdy jsem se nepovažoval za nejlepšího. Rozumnější je myslet si, že je lepší někdo jiný a snažit se ho převýšit.“

Vytisknout

Diskuze: Stewart: Nikdy jsem se nepovažoval za nejlepšího

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 21.08.2014 17:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kvjat, Daniil

Kvjat: Ve Spa by mi nevadil ani déšť

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud