Dvojitý nos Lotusu bude příští rok minulostí, v Belgii tým nasadí novinky

iM2, 16. srpna 2014, 21:46 Google+

Lotus podle všeho příští rok nasadí konvenční způsob předního nosu. Letošní řešení se dvěma "kly" by však do konce sezony vydržet mělo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grosjean, Romain

Grosjean, Romain | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Lotus letos všechny ohromil řešením svého nosu se dvěma pilíři. Jako jediný tým má totiž nosy vlastně dva, i když dle pravidel je za nos považována jenom jedna, delší část. Týmu zatím však toto řešení moc nepřineslo. Lotus je největším zklamáním sezony a s pouhými osmi body je až na osmém místě mezi konstruktéry.

Příští rok plánuje nasadit konvenční nos. Ne však proto, že by nebyl přesvědčen o přínosnosti svého řešení, ale kvůli změně pravidel: "Díky způsobu, jakým jsou napsána pravidla o struktuře nosu, by to [setrvání u současného řešení] bylo velmi obtížné. Abychom ho zlegalizovali, zničili bychom jeho funkčnost," prozrazuje Nick Chester, technický ředitel týmu, pro 'formula1.com'.

Protože nos s předním křídlem hrají určující roli v proudění vzduchu kolem vozu, bude muset Lotus do svého konceptu citelně zasáhnout. Přesto to dle Chestera tým nepoškodí: "Vlastně je jednoduší postavit konvenční nízký nos. Také bude jednodušší projít předepsanými nárazovými testy," vysvětluje Chester. Budeme tedy vídat svérázné řešení Lotusu až do konce sezony?


Dvojité řešení nosu zůstane osamělým experimentem Lotusu, i když v Enstone o jeho výhodě nepochybují (foto: Lotus F1 Team)

Dle Nicka by tým mohl nasadit konvenčnější řešení ještě letos, avšak pouze v rámci pátečních tréninků za účelem sbírání dat. Změna i pro závod by však smysl nedávala, protože tým by dle dat z aerodynamického tunelu přišel o přítlak.

Lotus ale pro příští sezonu nebude pracovat jen na novém nose, vůz E22 je jednoznačným zklamáním, a tak je třeba jej přestavět. Na novém stroji se již pracuje, avšak technici se i nadále věnují aktuálnímu monopostu. Už pro Belgii tým chystá spoustu novinek: "Pro Belgii jsme připravili velké množství novinek. Změny budou na kapotáži i přední části šasi. Potřebujeme získat přítlak.

Dále plánujeme nové vývojové stupně předního i zadního křídla pro Spa. Úprava zadního křídla bude tak tak kvůli času, který jsme v rámci letní celozávodní dovolené ztratili. Víme, že na autě je několik oblastí, na kterých musíme pracovat. A na ty se také zaměříme," zakončil nástupce Jamese Allisona v Enstone.


Nick Chester, nástupce Jamese Allisona na pozici technického ředitele, nezažívá zrovna povedenou premiérovou sezonu ve funkci (foto: Lotus F1 Team)

Vytisknout

Diskuze: Dvojitý nos Lotusu bude příští rok minulostí, v Belgii tým nasadí novinky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Pérez: O gumách mě toho hodně naučil Kobajaši

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud