Costa o původu problémů Ferrari či týmové režii u Mercedesu

Jana Šrámková, 6. srpna 2014, 14:03 Google+

Aldo Costa nahradil u Ferrari Rosse Brawna a v roce 2011 od týmu odešel, aby se následně připojil k Mercedesu. V rozhovoru s italským novinářem Leem Turrinim se rozpovídal nejen o současné situaci Mercedesu, ale také důvodech propadu Ferrari.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 09.08. 14:36) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Bývalý technický ředitel s sebou k Mercedesu přijal dalších 11 italských inženýrů a prozradil, že profesně je nyní šťastný. V roce 2011 jej Ferrari propustilo, od té doby se však v Maranellu věci k lepšímu neobrátily a letošní sezóna se dá označit různě, jen ne jako povedená. Costa z toho však radost nemá.

"Nelíbí se mi to. Pracoval jsem pro společnost, která je fenoménem. Nelíbí se mi, když vidím, kam se dostali, přestože mě vyhodili podle mého nepříliš elegantním způsobem. V Maranellu pracuje hodně lidí, které mám v oblibě a bolí mě, když je vidím v tak komplikované situaci. Není to dobré, nechal jsem tam spoustu kamarádů," popisuje Costa.

Podle něj udělalo Ferrari hrubé strategické chyby. "Chyby v představách a to vážné. A pochopitelně ne vždy udělali správná rozhodnutí. Dám vám příklad - v roce 2008 závodní oddělení požádalo o nový aerodynamický tunel. Považovali jsme to za důležité, pokud jsme chtěli zůstat konkurenceschopní. Bylo nám řečeno, že to není nutné."

"Ve Ferrari všechna rozhodnutí vždy dělal prezident, Montezemolo. Abych byl spravedlivý - dělal je, když Ferrari vše vyhrávalo a dělal je, když přestalo vítězit. Tunel v Maranellu měl problém s kalibrací a tým ztratil čas. Byli nuceni použít tunel Toyoty, než se potíže vyřešily," vysvětluje.

Domnívá se, že bude trvat, než se Ferrari opět zvedne a v příští sezóně očekává, že lepší výkony předvede Red Bull spíš než Ferrari.

Velkým tématem je také Fernando Alonso a jeho setrvání u týmu. Costa se Španělem spolupracoval dva roky a nepředpokládá, že by se připojil k Mercedesu.

"Fernanda považuji za jednoho z nejlepších, z auta dokáže dostat maximum. Mimo auto jsem mu nikdy pořádně nerozuměl, pro mě je nerozluštitelný, záhadný. Ale k nám do Mercedesu nepůjde, nevidím důvod, proč by měl Hamilton opouštět takovýto tým," uvedl.


Výkonnost F14T je nejen pro Italy studenou sprchou (zdroj: Scuderia Ferrari)

Byl také dotázán na vztah obou pilotů Stříbrných šípů Lewise Hamiltona a Nica Rosberga, kteří bojují o titul a vrátil se k týmové režii v Maďarsku, kterou Hamilton odmítl uposlechnout.

"Ta zpráva zvenčí vypadala zle, to připouštím. Ale bylo to logické: Nico se měl brzy dostavit do boxů, byl rychlejší, byl důvod, abychom Lewise požádali, ať ho pustí, ale žádné další motivy v tom nebyly. Ujišťuji vás, že Mercedes nedělá rozdíly mezi oběma piloty. Není to v našem zájmu. Máme dva extrémně rychlé jezdce, kteří chtějí bojovat v každém závodě a máme povinnost jim poskytnout naprosto rovnaké podmínky a auto," hájí se. 

Vytisknout

Diskuze: Costa o původu problémů Ferrari či týmové režii u Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 09.08.2014 14:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Ecclestone souhlasil s mimosoudním vyrovnáním

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud