Analýza sektorů: Bottas ovládl prostřední úsek, Rosberg s 332,5 km/h rovinky

Petr Hlawiczka, 19. července 2014, 20:20 Google+

HOCKENEHIM - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Co bližšího nám o rychlosti vozů prozrazují časy z jednotlivých sektorů a maximální rychlosti?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.07. 10:45) Napište svůj názor
Bottas, Valtteri

Bottas, Valtteri | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Okruh se skládá ze dvou rychlých sektorů a posledního technického s pomalými a středně rychlými zatáčkami. FIA hned na začátek prvního sektoru za první zatáčku přidala krátkou DRS zónu, po ní se prudce brzdí do zatáčky č. 2.

Zde je důležité mít dobře vyvážený vůz, aby při rychlé změně nebyl narušen výjezd do dlouhého druhého sektoru a na 1,1 km dlouhou rovinku, na níž se nachází druhá DRS zóna. Před prudkým brzděním do vlásenky č. 6 se měří maximální rychlosti (speed trap). Třetí, nejkratší a nejpomalejší sektor začíná před pravotočivou 12. zatáčkou

Více technických informací o Hockenheimringu včetně jeho výzev najdete zde.

mapa
Mapa okruhu (zdroj: FIA)

Rosberg před svými domácími fanoušky získal za vysokých teplot (dráha 57 °C) letošní páté pole-position, zatímco Hamilton kvůli selhání pravého předního brzdového kotouče Brembo havaroval a musel odstoupit. Němec pak vládl v prvním i třetím sektoru.

V Q3 se zlepšili všichni piloti a velmi dobře zajely oba Williamsy, které se seřadily hned za vedoucím Mercedesem. Zejména Bottas záři, zajel dokonce absolutně nejrychlejší druhý sektor s onou dlouhou rovinkou. Vozu FW36, jehož aerodynamika produkuje relativně velmi nízký odpor, rovné úseky sedí, navíc je poháněný nejlepší pohonnou jednotkou v poli.

V poslední části kvalifikace navíc hned šest pilotů dokázalo poskládat všechny své nejlepší sektory do jednoho kola, teoreticky se mohli zlepšit pouze Rosberg (o 0,005 s), Vettel (o 0,111 s), Kvjat (o 0,011 s) a Hülkenberg (0,015 s).

Mladý Rus s Toro Rosso podal také vynikající výkon, zastínil tak svého zkušenějšího kolegu Vergneho, jenž vypadl už v Q2 - k postupu mu scházelo 0,124 s. Dobrou formu demonstroval další mladík - Magnussen s McLarenem, jenž si nečekaně vyjel dokonce druhou řadu před oběma Red Bully a Alonsem. Buttonovi nadělil půl sekundy pouze ve třetím krátkém sektoru.

Pokud by Ricciardo zajel tak dobře třetí sektor, jako jeho týmový kolega Vettel, mohl být před McLarenem. Totéž platí o Vettelovi v prvním sektoru - oba ale jezdili s odlišným nastavením: německý mistr světa volil o něco více přítlaku, z čehož těžil právě v té pomalé poslední části, Australan preferoval vyšší rychlost na rovinkách.

sektory
Přehled nejrychlejších sektorů a jejich součtu

Pokud jde o maximální rychlosti, panovaly na rovinkách opět vozy s Mercedesy za zády - patří jim první čtyři místa. Pomalu, ale jistě, se zlepšuje Renault: Vergne dosáhl páté nejvyšší rychlosti a nechal za sebou Force Indii, Mercedes i oba McLareny. Francouzský výrobce si minulý týden v Silverstone otestoval nový software pro management energie a na Hockenheimu jej úspěšně nasadil u všech zákazníků.

Před Magnussenem skončil i Ricciardo s Red Bullem, vozy s Wokingu ale použily nové zadní křídlo a vsadily na vyšší přítlak. S novinkami jsou spokojeni, všechny fungují. Závodní ředitel Eric Boullier si dnes pochvaloval korelaci dat z dráhy i směr, kterým se McLaren ubírá: postupné zvyšování přítlaku i konkurenceschopnosti.

Nadále pokulhává Ferrari: jeho výkonnost i další parametry jsou slabší. Nejvyšších maximálních rychlostí s ním dosáhly Marussie, ale i tak to bylo až slabé 12. a 13. místo s více než 10km/h deficitem na Mercedes.

V sobotu mírně pohořely Lotusy, které zřejmě nejvíce doplatili na zákaz FRICu - také jej používají nejdéle, jak přiznávají v dnešních prohlášeních (viz zde). Naopak situace kolem vynucené změny zavěšení nejvíce prospěla zřejmě Sauberu - Gutiérrez byl dokonce rychlejší než oba Lotusy.

rychlosti
Maximální rychlosti na konci sektorů a tzv. "speed trap" (v km/h)

Pneumatiky a strategie
Před závodem se nejvíce hovoří o počasí - horko by totiž mohly v neděli vystřídat bouřky, což by mohlo ovlivnit pořadí i strategie - týmům, kterým se dnes podařilo ušetřit pneumatiky, z nich možná nebudou moci těžit.

Super-měkká pneumatika dnes byla o sekundu rychlejší než měkká, pokud jde o ty mokré, které budou muset možná použít, tak na nich nemají na Hockenheimu dostatek dat - Velká cena Německa by proto mohla mít zajímavý náboj.

Vypsána je na 67 kol, papírově by měla být nejrychlejší dvouzastávková strategie, která ale není o moc rychlejší než třízastávková. Rozhodnutí padne v závislosti na degradaci a rychlosti opotřebení pneumatik, přičemž na obojí mají vliv teploty dráhy či provoz, do kterého se jezdci dostanou.

Ideální by měla být po startu na super-měkkých strategie s přezutím na super-měkké v 18. kole a na měkké v 38. kole.

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Bottas ovládl prostřední úsek, Rosberg s 332,5 km/h rovinky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.07.2014 10:45 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Prohlášení týmů po kvalifikaci: Rosberga těší vítězství po vypadnutí Hamiltona…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  6. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud