Hamilton v horku těsně před Rosbergem, konkurence už je ale Mercedesu blíže

Petr Hlawiczka, 18. července 2014, 15:35 Google+

HOCKENHEIM - 2. TRÉNINK; Také páteční odpolední trénink před Velkou cenou Německa ovládly domácí Mercedesy, tím rychlejším byl tentokrát Lewis Hamilton. Třetí Daniel Ricciardo ale s Red Bullem ztrácel pouze desetinu sekundy, čtvrtý skončil Kimi Räikkönen s Ferrari.

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 19.07. 13:08) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Do odpolední části jako první vyrazil Ericsson s Caterhamem, ve vozech již byli přepraveni i Bottas a Gutiérrez, kteří ráno své vozy museli propůjčit testovacím pilotům (u Williamsu Wolffové a u Sauberu Van der Gardemu).

Švéd ale nedojel daleko, po 5 min zastavil za první zatáčkou - stěžoval si, že nemá "žádný plyn." Renault zjistil, že k tomu došlo v důsledku problému s tlakem oleje, proto mu přikázali vůz raději vypnout motor.  Gutiérrez se Sauberem zajíždí jako první měřené kolo - 1:25,361 min.

Teplota odpoledne přesahovala 31 °C a dráha byla rozpálená na 56 °C - pneumatiky i monoposty dostávají pěkně zabrat. V Maďarsku za týden ale může být ještě hůře. Kombinace super-měkkých a měkkých pneumatik je velmi zajímavá, dlouhé jízdy na tvrdší z těchto dvou sad budou důležitější než kdy jindy. Nedělní závod má ale podle meteorologů narušit déšť.

Renault u všech svých zákaznických vozů nasadil nový software pro management energie, který si vyzkoušel v Silverstone. V prvním tréninku si jeho fungování pochvaloval.

Všechny novinky McLarenu měl v úvodu na svém voze Magnussen, Button měl na zadním zavěšení na rozdíl od Dána tlustá také pouze dvě spodní ramena.

mclaren
Nové zadní křídlo McLarenu se zvlněnou náběžnou hranou horní klapky (foto: McLaren Mercedes)

Týmy se vypořádávají také bez FRIC zavěšení, svá auta musí zvednout a zavěšení ztužit. Piloti si zvykají na jinou charakteristiku, piloti Mercedesu vyjeli v prvním tréninku sedmkrát mimo trať, což se letos ještě nestalo. Jejich výhoda se sice nerozplynula, ale jezdci s vozem W05 Hybrid viditelně více bojují.

Po čtvrt hodině povolalo Ferrari do boxů Alonsa: "Nic s vozem není, ale nevidíme, co se děje." Inženýři zřejmě přišli o telemetrii. Rosberg se mezitím dostal do čela - 1:19,424 min. Hamilton se ve snaze jej předehnat ocitá opět mimo trať. Charlie Whiting pilotům doporučil, aby "sundali nohu z plynu," pokud k tomu dojde.

Po půl hodině se na druhou příčku vytáhl Hülkenberg poté, co zajel nejrychlejší druhý sektor (1:19,424 min). Na zádi Kobajašiho vozu se mezitím objevily plameny, proto ho v poslední části na "stadionu" odstavil. Požár zřejmě způsobily brzdy.

sutil
Adrian Sutil na super-měkkých pneumatikách, Sauber v Německu dosáhl pokroku,
v trénincích jezdí kolem 10. místa (foto: Sauber Motorsport AG)

Po 40 min piloti přezouvají na super-měkké pneumatiky a hned zajíždějí o více než sekundu rychlejší kola: Ricciardo 1:18,443, Rosberg 1:18,365 a Hamilton 1:18,341 min. Není divu: přidávat na výjezdu z první zatáčky začínají o 50 m dříve a o 50 % silněji. Red Bull se zatím dokáže držet Mercedesu jako doposud nikde, že by relativně nejvíce těžil z jízdy bez FRICu?

Trať dosahuje teploty 58 °C - nový rekord letošní sezóny.  Rosberg si pak nacvičuje v boxové uličce starty. S prvním je spokojený, u druhého pozoruje "podivný nárůst tření." Jeho týmový kolega míří do boxů kvůli startům také.

V poslední třetině se týmy zaměřili na delší stinty, u Mercedesu se časy pohybovaly kolem 1:22 min. Super-měkké pneumatiky se po prvotním výkonnostním propadu při nich držely relativně dobře.

V závěru Mercedes zmatkoval v boxech, Rosberg se na poslední chvíli rozhodl zajet k mechanikům, kteří se věnovali Hamiltonově vozu, na nějž nasadili Nicovy pneumatiky. Po chvíli se mu začalo kouřit z brzd. U Lotusu zase shodili Maldonadův vůz z držáků, aniž by měl upevněno levé přední kolo. Také u jeho brzd se objevil kouř. Vše se ale obešlo bez větších potíží a oba dále pokračovali.

pocty kol
Počty kol ujeté ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Stříbrné šípy o první dvě příčky již nepřišly, za Hamiltonem a Rosbergem se seřadili Ricciardo, Räikkönen, Magnusssen, Massa, Button a Vettel, Alonso a Bottas. Z výsledků se zdá, že Mercedes o část svého náskoku přišel, chytřejší ale budeme až po sobotní kvalifikaci.

sektory
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí 2. tréninku

Přehled všech časů: zde (PDF).

GP Německa (Hockenheimring)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:18,341
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:18,365
3. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:18,443
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:18,887
5. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes1:18,960
6. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:19,024
7. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:19,221
8. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:19,248
9. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:19,329
10. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:19,385
11. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:19,417
12. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:19,452
13. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:19,581
14. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:19,593
15. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:19,760
16. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:20,158
17. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:20,358
18. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team1:20,504
19. 17 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team1:21,328
20. 9 Marcus ERICSSON sweCaterham F1 Team1:21,870
21. 4 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team1:21,898
22. 10 Kamuj KOBAJAŠI jpnCaterham F1 Team1:23,728

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Hamilton v horku těsně před Rosbergem, konkurence už je ale Mercedesu blíže

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 19.07.2014 13:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Nejrychleji začínají v Německu Mercedesy i bez FRICu, Alonso třetí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud