DISKUZE K ČLÁNKU Může Red Bull převzít továrnu Renaultu ve Viry?

Dilema Red Bullu ohledně motorů nabírá na obrátkách. Mohlo by pro Red Bull dávat smysl převzetí motorářského oddělení Renaultu ve francouzském Viry-Chatillon. Kdo by se postaral o vývoj?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Může Red Bull převzít továrnu Renaultu ve Viry?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 28.06.2014 10:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Prokop S. (Hlasovalo 12 lidí) 25.06.2014 20:45
palivo a jako palivo bude Red Bull s vodkou..… »
» Prokop S. (Hlasovalo 8 lidí) 25.06.2014 22:14
to byla reakce na JaroB "Už som čítal aj o… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 26.06.2014 08:18
18 To chceš říci, že by mohli mít ke konci… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Fanda.LH

      213.195.228.XXX
      Jako sranda dobrý...

      + 6 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • FoxPw

        213.192.37.XXX
        Co by ne. Třeba naprosto technologicky nevyužitý je kryt motoru. Nejhorší je, že když přijdou na nějakou vychytávku, tak to FIA určitě zakáže.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        No jako sranda fakt dobrý.Při bližším pohledu se ale projevuje tlak Nissanu,který by se chtěl zmocnit většinového rozhodovacího podílu ve společnosti Renault SA.
        Oddělení ve Viry, nebo Alpine v Dieppe by asi velmi rád obsadil svou značkou a používal pro výrobu a úpravy svých výrobků.
        Zvlášt když celou alianci momentálně těžce táhne právě on.

        Tohle už je vysoká politika,byznys a s nedělním RB Ringem to nemá moc společnýho mimo to,že se to Infiniti velmi hodí do krámu.

        Francouzská vláda mimo to drží největší balík ve společnosti a pochybuju,že by dopustila aby jejich rodinné stříbro padlo do rukou Japonců,nebo Rakušáků.
        No ale to se říkalo se Saabem,nebo Volvem taky..........
        V dohledný době to ale podle mně nepadá v úvahu.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • eR

          62.245.107.XXX
          Motory pro F1 vyrábí jen velmi malá organizační jednotka (z pohledu celého koncernu) a jejímu prodeji by francouzská vláda určitě nebránila. Konec konců to Renault podobně udělal na konci devadesátých let, kdy se výroby motorů do F1 zbavil tak, že ji převedl na společnost Mecachrome. Kvalitou i výkonem ovšem tyto motory začaly na konkurenci ztrácet. Červený Williams s motorem Supertec (značka motorů Mecachromu) je dodnes noční můrou každého fanouška Williamsu.

          Pokud dá RedBull slušný balík peněz "na dřevo", tak jsem přesvědčen že tu motorárnu Renault prodá. Letošní rok jim totiž nejenže kazí reputaci z uplynulých čtyř let, ale RB jim neustálým obviňováním, které se vždy po závodech prožene médii po celém světě, dělá neskutečnou negativní kampaň.

          To je prostě pro jakoukoliv firmu nepřípustné, aby jim účast ve sportu do kterého hodně investovali, přinášela místo reklamy neustálé obviňování, skandály a prohlášení o neschopnosti od jejich partnera a odrazovala potenciální zákazníky značky po celém světě. Takový vztah prostě dlouhodobě fungovat nemůže. Stejně jako loni RB poškodil značku Pirelli, tak letos dělá to samé s Renaultem.

          Osobně už tým Red Bullu vnímám jako největší plačky ve startovním poli od doby, kdy jsem F1 začal sledovat, což je začátek éry Nigela Mansela. Když vyhrávají tak jsou to jejich výhry a když prohrávají, tak jsou to prohry jejich dodavatelů, kteří jediní za prohry můžou. Tak neskutečně ponižující přístup k dodavatelům, které silně poškozuje, jsem ještě neviděl.

          Mimochodem. Pokud se podíváme na tabulku maximálních rychlostí z Rakouska ( [odkaz na stránku] a analyzujeme ji bez jakýchkoliv emocí, tak
          vidíme, že monoposty s motory Ferrari jsou na konci tabulky s nejnižšími maximálkami, vozy s motory Renault jsou rozesety kolem středu a na špici jsou formule s Mercedesem. Těžko můžeme dospět k jinému závěru než takovému, že nejslabší motor ve startovním poli je motor Ferrari.

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.23.219.XXX
            To není jen o motorech, ale i aeru..
            V minulé nebo předminulé sezoně museli startovat ze zadu a upravili nastavení.
            A najednou měli jednu z nejvyšších maximálek.

            Ale jinak souhlasím

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          176.74.130.XXX
          Spiknutí Nissanu proti jejich aliančnímu partnerovi je celkem zajímavá, avšak úsměvná a ničím nepodložená myšlenka. Samotný Renault Group (Renault, Dacia, Samsung) je ziskový a oddlužený a momentálně nejrychleji rostoucí automobilka v Evropě. Kromě Číny a sev. Ameriky je po celém světě a společně s Nissanem tvoří velice silnou alianci (3. největší na světě). Infiniti jako hl. sponzor RB je rozhodnutí aliance R-N. Na motorovém programu F1 dávno pracují nejlepší inženýří obou automobilek. Ale z historického hlediska a určité tradici je značka Renault pro F1 podstatně přirozenější než Infiniti nebo Nissan. Francouzská vláda rozhodně nemá v Renaultu kontrolní balík (měla ho do roku 1996). Obecně je prodej motorárny do kukou Red Bullu dost odvážná, až bulvární spekulace. Tady nejde o nějakou druhořadou značku, tady mluvíme o jednom z nejúspěšnějších výrobců motorů v F1 za celou její historii. Máme za sebou 2/5 šampionátu, kdy po 4 leté dominanci je Red Bull až na "ostudném" druhém místě s jednim vítězstvím a německej a rakouskej (čti germanskej) bulvár kvičí štěstím, že po letech se zase můžou opřít do těch "blbých žabožroutů". Toto vysmívání je hold pro němce přirozený. Když sem na Hungaroringu v r. 2012 sledoval kvalifikaci, kdy tyto slavné stříbrné šípy neprošly ani do druhé části a v závodě byli pro smích, tak sem se němcům nesmál... každej chvilku tahá pilku a Mercedes musí ještě hodně zabrat, aby se statistikama Renaultu aspoň trochu přiblížil...

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            Adi pleteš se.Francouzská vláda vlastní 15,01 % v Renault SA což je většina a veto pro rozhodování téměř o všem.

            Co se týká Mecachrome nikdy se nestali vlastníky.Šlo jen o zapujčení technologického oddělení a výrobků pod jejich značku.

            Utok Nissanu na většinu ve společnosti není žádná bulvární informace,ale výsledek hospodaření aliance za poslední 2 roky,kdy Nissan vše táhne a u Renaultu je výdělečná jen divize Renaultsport Technology.Jinak špatný.

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              176.74.130.XXX
              Já bych to zas tak černě neviděl. V rámci aliance je Nissan celkově větší a ziskovější, ale nebýt peněz Renaultu, tak dneska žádný Nissan není. Na to by se nemělo zapomínat. Samotný Renault momentálně táhne do zisku Dacia a Renault Sport Technologies. Po představení nového Twinga, Espace, Laguny a Megane by měla automobilka růst (minimálně nové Clio a Captur jsou v prodejích ve svých třídách na špici). Tzn. v r. 2016 být druhou největší evropskou automobilkou. Formule 1 je hlavně o Evropě (nejvíce okruhů), bylo by velmi nelogické přejmenovat Renault na Nissan. Naopak logické by bylo zkusit prorazit pod značkou Nissan do Le Mans (továrně), popřípadě do severoamerického okruhového závodění typu IndyCar. F1 je celkem tradiční záležitost a to si taky žádá tradiční značky (Ferrari, Mclaren, Williams, Renault, Mercedes, Honda, atd.) Prodeje a finance Renault groupe v r. 2013: [odkaz na stránku]

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • anonym

              79.141.245.XXX
              Už jsem ti to psal. Máš to popletené. Nissan samozřejmě nechce převzít Renault. Nissan patří Renaultu a pokud tedy chce Nissan jinak nastavit alianci, tak to tak chce Renault samotný a to jen kvůli akcionářům. Koneckonců má Renault i Nissan stejného šéfa a ten se sám se sebou asi nedohaduje. Pokud jde o dnešní úspěchy Nissanu, tak jde samozřejmě o výsledek dobré práce Renaultu. Je snad celkem jedno, jestli momentálně vydělává Dacia, Nissan nebo Renault.

              + 3 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Jouda

              79.141.245.XXX
              Jak může Nissan ůtočit na většinu, když sám patří Renaultu? To jako Ghosn bude útočit na Ghosna. Pokud jde o samotný Renault, tak je ziskový i bez peněz z Nissanu. Stačí se podívat na výsledky z posledních let. Jen v loňském roce to bylo na hraně. Bylo to však hlavně obrovskému odpisu investice v Iránu z politických důvodů. Tam ale embargo skončilo a Renault se do Iránu vrací.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • anonym

          79.141.245.XXX
          Nechci ti do toho kecat, ale Nissan je značka kterou Renault zachránil před krachem. Renault je také největším akcionářem Nissanu. Máš to prostě trochu popletené. Stejně jako s tím francouzským státem. Ten nemá na dění v Renaultu v podstatě žádný vliv.

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Prokop S.

    Prokop S.

    89.102.95.XXX
    palivo a jako palivo bude Red Bull s vodkou.. ovšem má to riziko - Iceman v blízkosti 12

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      18 To chceš říci, že by mohli mít ke konci závodů problémy s množstvím paliva?18
      Však existují uzamykatelné uzávěry palivových nádrží, aby jim nějací "obejdové" neusrkávali.03 12

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama