Hülkenberg kvůli podlaze ztrácel půl sekundy na kolo, Force India v Monaku bez FRICu

Petr Hlawiczka, 21. května 2014, 06:50 Google+

Nico Hülkenberg po Velké ceně Španělska nechápal, kde se brala rychlost jeho týmového kolegy Sergia Péreze. Force India dodatečně přišla na problém se spodní částí vozu, což ho ho brzdilo až o půl sekundy na kolo.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.05. 16:21) Napište svůj názor
Force India

Force India | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Němec byl po závodě rozčarovaný, když dojel na posledním bodovaném místě za svým týmovým kolegou: "Seděl jsem v jiném autě než Sergio. Nemohl jsem ho za sebou udržet. Jeho vůz byl na okruhu mnohem lepší. Jen jsem kroužil a ničil pneumatiky."

Proč měl tedy Pérez v průměrné čisté rychlosti o 0,15 s na kolo navrch a proč dokázal lépe zacházet s pneumatikami? Během testu po závodě v Barceloně tým provedl srovnání podlah z obou vozů přímo na dráze. Při něm zjistil, že po nasazení Sergiovy podlahy bylo auto najednou o půl sekundy na kolo rychlejší.

Na Hülkenbergově verzi zřejmě zcela přesně neseděl některý z aerodynamických prvků - milimetry zde hrají obrovskou roli. Ztráta tým při zpětném pohledu samozřejmě mrzí - bez toho by podle něj mohl Hülkenberg bojovat s Bottasem o páté místo.

V Monaku bez FRICu
V Barceloně se indickému týmu ale vedlo i celkově hůře. V rychlosti je předčil také další zákazník Mercedesu - Williams. Technický ředitel Force India Andy Green byl proto trochu zmatený: "Něco jsme dobře nevyladili. Nebo přišli ostatní s lepšími novinkami."

force india
Force India sází na jistotu, v Monaku FRIC zavěšení raději nenasadí (foto: Sahara Force India)

Po analýze dat inženýři zjistili, že problém spočíval v nastavení zavěšení FRIC, které propojuje přední nápravu se zadní. Force India s tímto systémem jezdí teprve od Velké ceny Číny a nemá s ním tedy moc zkušeností. V Monaku ho proto raději nenasadí.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hülkenberg kvůli podlaze ztrácel půl sekundy na kolo, Force India v Monaku bez FRICu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.05.2014 16:21 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Monacká trať má svá specifika, třeba i v neexistujících únikových zónách

F1 v Monaku - boj o tisíciny vteřiny mezi svodidly. Vítězství jsou slavná, někdy se ale nedaří

Lance Stroll v Barceloně

Někdy až "zábavná" kritika mi nijak nevadí, hlásá mladý Stroll

Toro Rosso vykazuje, že letošní podvozek nedosahuje kvalit toho loňského

Toro Rosso oproti loňsku zaostává, domnívá se technický ředitel týmu

Růžové vozy Force India povezou v Monaku poprvé poselství proti rakovině

Force India bojuje proti rakovině. Poprvé na upravené trati v Monte Carlu

Fernando Alonso během oficiálních tréninků na Indy 500

Zájem o Indy 500 v Evropě enormně stoupá. Bude z toho těžit i F1, myslí si Alonso

Christian Horner při tiskovce v Barceloně

Proč se modlí každé ráno celý tým F1? Šéf Red Bull Horner to vysvětlil

Fernando Alonso a Lewis Hamilton v Bahrajnu

Mercedes dle Laudy o Alonsa zájem nemá, ale "nikdy neříkej nikdy"

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

F1 v atraktivním Monaku: Čím je zajímavý historický městský okruh? + video

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odkdy bude moci Renault naplno využívat potenciál svého motoru?

  2. "Když fouká, tak je to těžké," uznává Alonso po třetím tréninku v Indy. Jak dopadl?

  3. Víme, kdy vyjde hra F1 2017, která bude obsahovat i 12 historických vozů + VIDEO

  4. Haas mění před Monakem zbarvení svých monopostů

  5. Vandoorne o pokroku McLarenu ve Španělsku, srážce s Massou a očekávání před Monakem

  6. Španělsko nabídlo závodní kvalitu i jeden velice milý příběh

reklama