Hülkenberg kvůli podlaze ztrácel půl sekundy na kolo, Force India v Monaku bez FRICu

Petr Hlawiczka, 21. května 2014, 06:50 Google+

Nico Hülkenberg po Velké ceně Španělska nechápal, kde se brala rychlost jeho týmového kolegy Sergia Péreze. Force India dodatečně přišla na problém se spodní částí vozu, což ho ho brzdilo až o půl sekundy na kolo.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.05. 16:21) Napište svůj názor
Force India

Force India | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Němec byl po závodě rozčarovaný, když dojel na posledním bodovaném místě za svým týmovým kolegou: "Seděl jsem v jiném autě než Sergio. Nemohl jsem ho za sebou udržet. Jeho vůz byl na okruhu mnohem lepší. Jen jsem kroužil a ničil pneumatiky."

Proč měl tedy Pérez v průměrné čisté rychlosti o 0,15 s na kolo navrch a proč dokázal lépe zacházet s pneumatikami? Během testu po závodě v Barceloně tým provedl srovnání podlah z obou vozů přímo na dráze. Při něm zjistil, že po nasazení Sergiovy podlahy bylo auto najednou o půl sekundy na kolo rychlejší.

Na Hülkenbergově verzi zřejmě zcela přesně neseděl některý z aerodynamických prvků - milimetry zde hrají obrovskou roli. Ztráta tým při zpětném pohledu samozřejmě mrzí - bez toho by podle něj mohl Hülkenberg bojovat s Bottasem o páté místo.

V Monaku bez FRICu
V Barceloně se indickému týmu ale vedlo i celkově hůře. V rychlosti je předčil také další zákazník Mercedesu - Williams. Technický ředitel Force India Andy Green byl proto trochu zmatený: "Něco jsme dobře nevyladili. Nebo přišli ostatní s lepšími novinkami."

force india
Force India sází na jistotu, v Monaku FRIC zavěšení raději nenasadí (foto: Sahara Force India)

Po analýze dat inženýři zjistili, že problém spočíval v nastavení zavěšení FRIC, které propojuje přední nápravu se zadní. Force India s tímto systémem jezdí teprve od Velké ceny Číny a nemá s ním tedy moc zkušeností. V Monaku ho proto raději nenasadí.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hülkenberg kvůli podlaze ztrácel půl sekundy na kolo, Force India v Monaku bez FRICu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.05.2014 16:21 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

V safety caru už také za nějakou dobu může být řidič bez práce

Bude Formule 1 závodní sérií bez pilotů? Zatím se probírá idea safety caru bez řidiče

Rémi Taffin - šéf vývoje motoru týmu Renault

Renault do Spa a na Monzu míří se vylepšeným motorem i mapováním

Max Verstappen v Maďarsku

Pokud mám v Red Bullu zůstat delší dobu, musí přidat, varuje Verstappen

Kimi Räikkönen jiskří při pátečním tréninku v Rakousku

Formule 1 vstupuje do světa eSportu. S vydáním F1 2017 přichází i oficiální světový šampionát

Lando Norris s McLarenem MCL32 během testu v Maďarsku

Mladý talent McLarenu zářil v Zandvoortu

Renault potřebuje dále růst

Pro úspěch v F1 potřebujeme další růst, uvědomuje si Renault a stále nabírá lidi

Max Verstappen s Red Bullem RB13 v Silverstone

Renault svůj motor na rozdíl od ostatních už moc nezlepšuje, stěžuje si Verstappen

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

F1 v atraktivním Monaku: Čím je zajímavý historický městský okruh? + video

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč věří Marko v boji o titul spíše Vettelovi a co si myslí o možném návratu Kubici?

  2. Piloti se shodují na jedné stinné stránce Halo

  3. Renault kvůli "drastické" změně a vylepšení vozu téměř zastavil vývoj

  4. Symonds o motorech F1: zaslouží si více chvály, cena odpovídá. Co přijde v roce 2021?

  5. FOTO: Jak tráví dovolenou Lewis Hamilton? Hory, čtyřkolky, Honda, kamarádi i Neymar

  6. Ke spolupráci Hondy s týmem Toro Rosso nedojde, co je důvodem?

reklama