Hülkenberg kvůli podlaze ztrácel půl sekundy na kolo, Force India v Monaku bez FRICu

Petr Hlawiczka, 21. května 2014, 06:50 Google+

Nico Hülkenberg po Velké ceně Španělska nechápal, kde se brala rychlost jeho týmového kolegy Sergia Péreze. Force India dodatečně přišla na problém se spodní částí vozu, což ho ho brzdilo až o půl sekundy na kolo.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.05. 16:21) Napište svůj názor
Force India

Force India | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Němec byl po závodě rozčarovaný, když dojel na posledním bodovaném místě za svým týmovým kolegou: "Seděl jsem v jiném autě než Sergio. Nemohl jsem ho za sebou udržet. Jeho vůz byl na okruhu mnohem lepší. Jen jsem kroužil a ničil pneumatiky."

Proč měl tedy Pérez v průměrné čisté rychlosti o 0,15 s na kolo navrch a proč dokázal lépe zacházet s pneumatikami? Během testu po závodě v Barceloně tým provedl srovnání podlah z obou vozů přímo na dráze. Při něm zjistil, že po nasazení Sergiovy podlahy bylo auto najednou o půl sekundy na kolo rychlejší.

Na Hülkenbergově verzi zřejmě zcela přesně neseděl některý z aerodynamických prvků - milimetry zde hrají obrovskou roli. Ztráta tým při zpětném pohledu samozřejmě mrzí - bez toho by podle něj mohl Hülkenberg bojovat s Bottasem o páté místo.

V Monaku bez FRICu
V Barceloně se indickému týmu ale vedlo i celkově hůře. V rychlosti je předčil také další zákazník Mercedesu - Williams. Technický ředitel Force India Andy Green byl proto trochu zmatený: "Něco jsme dobře nevyladili. Nebo přišli ostatní s lepšími novinkami."

force india
Force India sází na jistotu, v Monaku FRIC zavěšení raději nenasadí (foto: Sahara Force India)

Po analýze dat inženýři zjistili, že problém spočíval v nastavení zavěšení FRIC, které propojuje přední nápravu se zadní. Force India s tímto systémem jezdí teprve od Velké ceny Číny a nemá s ním tedy moc zkušeností. V Monaku ho proto raději nenasadí.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hülkenberg kvůli podlaze ztrácel půl sekundy na kolo, Force India v Monaku bez FRICu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.05.2014 16:21 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica má za sebou druhý test s Williamsem FW36

Kubica má za sebou další "produktivní" test s Williamsem. Vrátí se do F1?

Fernando Alonso Hondu neustále kritizoval, v Japonsku je svým přístupem zklamal

"S Alonsem to bylo těžké, neustále nás kritizoval," mrzí šéfa Hondy

Jenson Button má výhrady jak k Formuli E, tak k IndyCar

Jak vnímá Button IndyCar a Formuli E? Nebere si servítky

Renault ztrácí nejvíce v kvalifikaci, chce proto změnit svůj přístup ke konstrukci motorů

Renault se u motoru pro rok 2018 zaměřuje na kvalifikační mód. Abiteboul vyčíslil ztrátu

Jak se žije bez F1? Ecclestone nic neskrývá

Ecclestone o roli "důchodce", novém působišti, svém odchodu a vztahu k Liberty Media

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Suzuce

McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Fernando Alonso je s McLarenem před závodním víkendem v USA optimistou

Alonso je optimistou, McLaren s Hondou tuší v USA největší šanci z posledních 4 závodů

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

F1 v atraktivním Monaku: Čím je zajímavý historický městský okruh? + video

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kubica absolvoval první test s Williamsem, tým jeho výkon zhodnotil stručně + VIDEO

  2. Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

  3. Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

  4. Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

  5. Smutný příběh Marie de Villotaové je uzavřen, došlo k dohodě se společností Manor

  6. "Po kolizi v Baku jsem cítil, že jsem Ferrari zklamal," přiznává Vettel

reklama