Mercedes dnes v zájmu vyšší hlučnosti motoru otestuje výfuk ve tvaru megafonu

Petr Hlawiczka, 14. května 2014, 06:30 Google+

V Barceloně ve středu všichni s napětím očekávají, jak bude znít pohonná jednotka Mercedesu. Tým má vyzkoušet novou koncovku výfuku pro zesílení jejího zvukového projevu.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 15.05. 10:00) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Přechod z atmosférických V8 motorů na nové V6 hybridní pohonné jednotky se letos u některých fanoušků nesetkal kvůli jejich tiššímu projevu s nadšením. Po kritice vypracovali inženýři několik řešení a Mercedes jedno z nich vyzkouší - koncovku výfuku ve tvaru tlampače.

"Když fanoušci chtějí větší hluk, pak do toho půjdeme. Jsem si jistý, že všichni se těší na to, jak bude 'megafon' znít," řekl výkonný ředitel německého týmu Toto Wolff.

Je to však řešení, které fanoušci chtějí? A je zvuk nových motorů opravdu špatný? "Já se neztotožňuji s tím, že by byl zvuk příšerný. Cítím, že tak pozitivní zpráva byla trochu utopena," uvádí zástupce ředitele společnosti Renault Sport F1 - Rob White.

Podle něj jde vyšší hluk proti "zelenému" duchu nových pravidel, která mají za cíl snížit množství změřené energie z výfuků či brzd a využít ji ke zrychlení vozů.

Jakákoliv změna v této oblasti musí být schválena všemi týmy před tím, než by mohl být hned přijata. K tomu dojde pouze tehdy, pokud nová koncovka výfuků neovlivní výkonnost nových pohonných motorů.

vyfuk
Takto vypadá koncovka výfuku, kterou ve středu otestuje vedoucí tým letošní sezóny
(foto: Mercedes AMG F1 Team)

Vytisknout

Diskuze: Mercedes dnes v zájmu vyšší hlučnosti motoru otestuje výfuk ve tvaru megafonu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 15.05.2014 10:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Hamilton se ve voze Mercedesu po testování v Barceloně cítí opět pohodlně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud