Podle Odvolacího soudu FIA Red Bull v Austrálii věděl, co riskuje. Mercedes žádal tvrdý trest

Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Odvolací soud FIA zveřejnil zdůvodnění jejich rozhodnutí ohledně zamítnutí odvolání Red Bullu proti diskvalifikaci Daniela Ricciarda z Velké ceny Austrálie.

Red Bull byl před jednáním v Paříži, které proběhlo v pondělí, sebejistý. Jejich odvolání proti diskvalifikaci Daniela Ricciarda z úvodního závodu sezóny kvůli překročení limitu průtoku paliva však bylo zamítnuto. Red Bull měl potíže s průtokoměrem dodávaným FIA, použil svůj náhradní a věřili, že dokážou, že pravidla neporušili.

Včera v noci ICA zveřejnil třináctistránkový dokument s detaily ze slyšení. Red Bull argumentoval, že senzor na Ricciardově voze byl nespolehlivý a jejich měření ukazuje, že limit nepřekročili. Na důkaz předložili sérii grafů. "Ukázali, že průtok paliva na voze č.3 podle jejich měření byl beze změn a v limitu, zatímto seznor.č 73 ukazoval velký výchylky," uvádí se v prohlášení ICA.

Dále však upozorňuje, že podle článku 2.7 technických pravidel Red Bull nemůže jednoduše spoléhlat na svůj softwarový model, aby prokázali, že jejich vůz vyhovuje pravidlům. Podle ICA nedokázali, že jejich model měření je přesný nebo přesnější než senzor 73 a proto nemohli dokázat, že limit průtoku paliva na voze Daniela Ricciarda nepřekročili. 

Obrana Red Bullu se soustředila na argument, že technické směrnice vydané FIA před sezónou o nových systémech průtoku paliva pro rok 2014, které obsahuje podrobné pokyny o tom, co by se stalo, kdyby čidlo udávalo chybné hodnoty, nejsou oficiálními předpisy. 

A přestože ICA souhlasí, že nejsou právně závazné, rozhodl, že pokud se tým rozhodl neřídit se pokyny technického delegáta, musí akceptovat riziko, že důkazy, které by případně chtěli předložit komisařům či soudu, nebudou dostatečné. "Odvolávající (Red Bull) pochopitelně znal rizika, když se neřídil pokyny technického delegáta a akceptoval je."

"Toto se odráží také v rádiové komunikaci kde šéfinženýr Monaghan uvedl, že by před komisaři bránil rozhodnutí neposlechnout technického delegáta a spoléhal na jejich průtokoměr," dodává ICA. Nicméně verdikt jasně uvádí, že s ohledem na technické potíže a fakt, že se jednalo o první závod s touto novou technologií soud neshledává, že by Red Bullu v Austrálii podváděl.

Dokument také potvrdil, že Mercedes, který byl jedním z oponentů, ve svých písemných vyjádřeních požádal, aby soud uložil přísnější sankce - zákaz nejméně tři závody a diskvalifikaci po dobu dalších šesti měsíců s odkladem na jeden rok. Jako poražené straně bylo Red Bullu nařízeno zaplatit plné náklady na slyšení.

Celé znění vydání odůvodnění neúspěšného odvolání Red Bullu zde.

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu