Ve druhém tréninku Alonsa těsně překonává Hamilton, Maldonado bourá při nájezdu do boxů

Petr Hlawiczka, 18. dubna 2014, 07:00 Google+

ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku v Číně předvedl Lewis Hamilton. O 0,14 sekundy zpět zůstal Fernando Alonso, třetí pozici obsadil další jezdec Mercedesu - Nico Rosberg. Jak odpolední část probíhala?

Počet komentářů:  34 komentářů (Poslední 18.04. 22:04) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Na trati se jako první v 8:00 hod našeho času za stále nízkých teplot (vzduch: 15 °C, trať: 21 °C) objevují Pastor Maldonado a Jules Bianchi.

Mercedes vysvětlil, proč Hamilton ujel v prvním tréninku jen 9 kol - důvodem byl problém se zavěšením. Německý tým přivezl do Číny kratší verzi svého nosu, jehož okraje musely být kvůli úspěšnému absolvování nárazových testů prohnuty dovnitř. Přední křídlo je uchyceno pouze ve dvou místech po jeho okrajích, hezká práce, stejně jako ostatní aerodynamické detaily vozu W05. Po sezóně přijde o svého technického ředitele Boba Bella, který nejspíše zamíří k Ferrari.

Jejich jezdce Räikkönena naopak v prvním tréninku zřejmě zdržel systém posilovače řízení a zavěšení. Fin se chystal ráno vyrazit, když jej znovu zvedli a rozebrali přední vozu a téměř celou dobu prostál v garáži.

mclaren
Bočnice McLarenu v Číně zdobí logo sponzora SAP (foto: McLaren Mercedes)

Sutil se Sauberem, který v prvním tréninku odpočíval (místo něj jezdi Van der Garde), jako první zajel měřené kolo již po 5 minutách - 1:45,104 min, minutu po něm Kvjat - 1:41,279 min. Postupně se přidávají další jezdci a časy klesají - zpočátku využívají středně-tvrdou směs, po 25 hodině přecházejí na rychlejší měkkou.

Daří se opět Fernandovi Alonsovi, který se po 20 min dostává na první místo před Rosberga - 1:39,251, stále na středně-tvrdých pneumatikách.

Po půl hodině havaroval do zdi při nájezdu do boxů Pastor Maldonado s Lotusem (podobně jako Lewis Hamilton v závodě v roce 2007). "Naboural jsem," oznamuje Venezuelan. "Ou... OK," reaguje inženýr. "Je mi to líto," pokračuje pilot. Tým to komentuje slovy: "Á, to no nebylo součástí plánu."


Video: Maldonadova havárie ve 2. tréninku (zdroj: Youtube)

Po 33 min překonává Ferrari na čele o půl sekundy Rosberg - 1:38,726 min, ovšem už na měkké sadě. Po chvíli jej střídá opět Alonso (1:38,456) a druhý pilot Mercedesu - Hamilton (1:38,315 min). Rádiem si však stále stěžuje na nedotáčivost vozu, stejně jako ráno, kdy měl problémy se zavěšením. Po čtyřech kolech hlásí, že má sjeté přední gumy.

V poslední třetině se již všichni věnovali přípravám na závod: delším jízdám s větším množstvím paliva. Vettel si stěžoval na drolení pneumatik, jeho inženýr ho ale uklidňoval tím, že podobné problémy mají i ostatní vozy. Hamilton se dostává mimo v zatáčce č. 8, Chilton 15 min před koncem ve smyku v zatáčce č. 2.

V kokpitu mají letos jezdci méně práce - nemusí nastavovat sběr energie při brzdění, o konstantní chování zadních brzd se automaticky stará elektronický systém brake by wire. Ani ERS už neovládají tlačítkem, jako v minulosti KERS - funguje automaticky. Na volantu ale mohou ovlivňovat jeho nastavení pomocí otočného přepínače.

mercedes
Nový krátký nos Mercedesu - všimněte si minimalistického uchycení předního křídla, výsledek kvalitní FEA analýzy a dobré práce konstruktérů (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Force India přivezla do Číny různá vylepšení aerodynamiky (nová křídla, podlaha, deflektory, bočnice) i mechanická vylepšení - poprvé si vyzkoušela složité, hydraulicky propojené přední a zadní zavěšení, tzv. FRIC. Týmy ale přemýšlejí v rámci zlevnění o návratu aktivního zavěšení, které by bylo standardizované, podobně jako řídicí jednotky.

Grosjean pronikl do elitní desítky i díky zlepšení Renaultu, jenž přivezl nové verze svých pohonných jednotek a softwaru, což má snížit náskok Mercedesu ze 70 na 40 koní. Zákaznické týmy mohou jezdit s extrémnějším nastavením a ze svých pohonných jednotek ždímat více výkonu.

pocty kol
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Hamiltona na čele v závěru již nikdo nepřekonal, těsně porazil Alonsa i zbytek pole. Ke konci ale k mechanikům zamířil dříve: "Něco není s tímhle autem vůbec v pořádku - jedu do boxů." Na třetím místě končí Rosberg, necelou desetinu za ním Ricciardo s Red Bullem, pátý jeho týmový kolega Vettel.

sektory - rychlosti
Přehled nejrychlejších sektorů, jejich součtů a maximálních rychlostí

Přehled všech časů: zde (PDF).

GP Číny (Shanghai International Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:38,315
2. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:38,456
3. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:38,726
4. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:38,811
5. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:39,015
6. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:39,118
7. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:39,283
8. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:39,491
9. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:39,537
10. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:39,648
11. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:39,736
12. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes1:39,744
13. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:39,759
14. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:39,830
15. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:40,124
16. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team1:40,359
17. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:40,395
18. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:40,455
19. 17 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team1:42,327
20. 4 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team1:43,473
21. 10 Kamuj KOBAJAŠI jpnCaterham F1 Team1:43,530
22. 9 Marcus ERICSSON sweCaterham F1 Team1:43,679

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Ve druhém tréninku Alonsa těsně překonává Hamilton, Maldonado bourá při nájezdu do boxů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 18.04.2014 22:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 34 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Nový šéf Ferrari Mattiacci považoval nabídku na místo Domenicaliho za aprílový…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud