Jak jsou na tom jezdci se součástmi svých pohonných jednotek?

Petr Hlawiczka, 17. dubna 2014, 06:30 Google+

Sledujeme statistiku využití jednotlivých součástí nových pohonných jednotek. Jak jsou na tom piloti před Velkou cenou Číny?

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 18.04. 20:55) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Počet pohonných jednotek, které mohou jezdci v sezóně využít, po loňském roce klesl z osmi na pět. Protože jsou nové systémy mnohem složitější, byly rozděleny na šest součástí, které se sledují zvlášť:
- motor s vnitřním spalováním (ICE)
- turbodmychadlo (TC)
- motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K)
- motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H)
- baterie neboli úložiště energie (ES)
- řídicí elektronika (CE)

Každá z těchto součástí je omezena na 5 kusů na jezdce a sezónu, lze ji však libovolně kombinovat s ostatními. Pokud například odejde někomu turbo, může se stávajícím interním spalovacím motorem použít nové.

Jak vidíte z tabulky, nejvíce výměn bylo provedeno na vozech Pastora Maldonada (celkem 6) a Kamuje Kobajašiho - oba využívají pohonné jednotky Renault Energy F1-2014.

Nejlépe na tom jsou naopak oba Mercedesy, McLareny, Force Indie, kde nedošlo ještě k žádné poruše - všichni používají pohonné jednotky Mercedes PU106A Hybrid. Mechanici nemuseli nic měnit ani Valtterimu Bottasovi či Fernandovi Alonsovi, jehož vůz pohání Ferrari 059/3.

tabulka

Tresty za nasazení 6 pohonné jednotky či její součásti
Po nasazení šesté, zcela nové pohonné jednotky se všemi součástmi, bude jezdec potrestán startem z boxové uličky. V případě, kdy nad rámec 5 kusů použije poprvé pouze jednu součást, bude posunut o 10 míst dozadu, po nasazení kteréhokoliv dalšího šestého kusu o 5 míst dozadu.

Penalizace se navíc budou sčítat: pokud dostane trest v podobě odsunu o 10 míst na startovním roštu, ale vyjede si 19. místo v kvalifikaci, zbylých 5 míst se mu přenese do dalšího závodu (penalizace však nelze přenášet do více než 1 následujícího závodu).

 

Aktualizace po čtvrtečních nočních opravách na vozech

komponenty pohonnych jednotek

 

Cyklus převodovek před sobotou

prevodovky

 

Využívání jednotlivých součásti pohonných jednotek budeme po celou sezónu pravidelně sledovat.

Vytisknout

Diskuze: Jak jsou na tom jezdci se součástmi svých pohonných jednotek?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 18.04.2014 20:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Red Bull přiznává, že jej agresivita Mercedesu u odvolacího soudu FIA zaskočila

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud