DISKUZE K ČLÁNKU Průběh odvolácího soud s Red Bullem, argumenty obou stran. Mercedes žádá přísnější trest

Odvolací soud FIA dnes projednává kauzu Red Bullu, jehož jezdec Daniel Ricciardo byl diskvalifikován ze druhého místa úvodní Velké ceny Austrálie. Jak slyšení probíhá?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Průběh odvolácího soud s Red Bullem, argumenty obou stran. Mercedes žádá přísnější trest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 78, poslední 16.04.2014 12:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mr.B (Hlasovalo 25 lidí) 14.04.2014 14:11
Tohle snad musejí Redbulláci projet. Nemají … »
» erdedy (Hlasovalo 23 lidí) 14.04.2014 17:04
Co je toto za fraska? ;-) Som myslel, ze je to… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 19 lidí) 14.04.2014 16:26
výše trestu asi nikdo nemůže čekat že by jim… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Lord Mystic

        Lord Mystic

        79.110.38.XXX
        red bull do motorsportu dává obrovské peníze - má přímo nebo nepřímo mnoho různých závodních týmů. přes ně je vychováváno mnoho mladých jezdců v nižších formulových sériích ale jejich působnost je prolezlá všude. myslím že páky díky tomu mají poměrně velké...

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • zipp

    zipp

    81.19.3.XXX
    přesně z tohoto důvodu jsou tam ty omezení dvě. Limit množství paliva a limit průtoku paliva. Co tak pozoruju po diskusích, tak to většina lidí nechápe a spojuje do jednoho

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Hádanie sa je úplne zbytočné,... ...lebo meranie je nepresné a treba zobrať na vedomie zdravý rozum, dať každému na závod do nádrže 100 kg paliva a vec je vyriešené. Je úplne jasné, že každý bude voliť stratégiu tak, aby mu palivo vyšlo a merať ju tak ako mu to vyhovuje. Predsa nie je možné, aby sme nedovolili závodníkovi závodiť len preto, že nejaké čidlo 00, si ukazuje čo chce, lebo ako už bolo povedané pri každom závode sú iné podmienky a treba vychádzať z teplôt a viskozity paliva, kdežto senzor tieto fakty nezohľadňuje, lebo podľ nich meranie nekoriguje, čo je chyba, lebo pri meraní aj podmienky sú jedni z kritérií presného merania, okrem metódy a meradla, ktoré musí byť certifikované a predtým presne nakalibrované a overené pri kontrolnom meraní, sa na toto zabudlo a FIA poškodila Daniela Riccarda, čím mu nezákonne odobrala body, ktoré by mu mala vrátiť a ospravedlniť sa mu. 11 18

    + 6 / − 27

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001475

      uzivatel001475

      89.103.68.XXX
      asi tahle reakce nebude mít smysl, ale zkusím to :-) když dáš všem 100kg na závod, tak v případě, že vyjede safety car, tak jezdci palivo ušetří a budou moci překračovat maximální okamžitý průtok paliva 100kg/h, což je pravidly zakázáno.

      + 12 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      82.119.113.XXX
      hlavne by sa mu mal ospravedlniť team, a inak by mali držať pusu a nie to ešte zamestnávať FIA podobnými kravinami ...

      + 10 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      Mr.B

      85.193.24.XXX
      Proti Tvému názoru stojí názor FIA:

      Ani další nápad Red Bullu - měřit průtok pouze v kvalifikaci a v závodech se spokojit pouze s omezením spotřeby ve výši 100 kg pro celý závod - se Lomovi nezamlouvá: "U těchto motorů můžete při neomezeném tlaku a průtoku dosahovat 1500 - 2000 koní.
      Během závodu by to vedle k celé škále strategií, pokud bychom průtok neomezili. Někteří by se rozjeli jako hasiči a pak jeli pomalu a šetřili benzín. Jiní by to dělali opačně. Výsledkem by byly různé fáze závodu s obrovskými rozdíly v rychlostech. Bylo by to příliš nebezpečné."

      Připadá ti tohle řešení jako rozumné?

      + 17 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Red_Blaf

        87.197.122.XXX
        k tomuto scenari by NIKDY nedoslo, je totiz nesmyslny! Presne tak jako otacky 20tis/min - kdyz u turba neroste vykon ani kroutak ale uz jen spotreba. osobne bych byl za odstraneni max. prutoku a zachovani jen pravidla 100/kg/zavod. Proc? Protoze by se vice predjizdelo!!! Ale ne tak dramaticky jak popisuji. Protoze maji problem si vystacit se 100kg takze logicky - na to nemuzou bezhlave slapat. A uz vubec ne potom jezdit jako s hnojem... ze... by je zase vsichni predjeli. Hledaji OPTIMUM a optimum nikdy neni v extremech. Sem tam by mohli osolit ale pak zase jet o neco pomaleji ale ne dramaticky pomaleji.

        + 7 / − 14

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mr.B

          Mr.B

          194.228.32.XXX
          Mýlíš se, když by nebyla omezena okamžitá spotřeba, tak se vrůstajícími otáčkami poroste i výkon.

          + 11 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Nějaké argumenty? Mně třeba strategie vybudování si náskoku a potom šetření paliva dává docela dobrý smysl. Méně jistá, ale při dobré shodě okolností ještě výhodnější by byla strategie šetření a jízdy na tvrdých pneu zpočátku a ždímání výkonu na měkkých pneu s lehčím vozem ke konci. Co je na tom nepochopitelného nebo nedejbože nesmyslného?

          Jediné, co pohledově nedává moc smysl, jsou udávané šílené výkony ve vztahu k potřebné životnosti motorů. Otázkou ovšem je, jestli by mělo smysl motory šetřit a nebylo výhodnější zkrátka pokaždé startovat ve středu pole a pak motor vyždímat do poslední kapky...

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mr.B

            Mr.B

            194.228.32.XXX
            Otázka je, jak moc by to bylo pro životnost motoru devastující, pokud by byl například 2/3 závodu v šetřícím módu a 1/3 jel na vysoký výkon.

            + 6 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Mr.B

    Mr.B

    85.193.24.XXX
    Tohle snad musejí Redbulláci projet. Nemají prakticky žádné věrohodné důkazy na obhajobu a s tou přesností toho jejich pseudoměření, to snad ani nemyslí vážně.

    + 25 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001447

      uzivatel001447

      88.212.27.XXX
      suhlasim s tebou, ale mam obavy o opacny vysledok procesu04

      + 2 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        88.131.62.XXX
        Taky se bojím rozhodnutí v duchu "vlk a koza". V dnešní době je možné všechno. Když tě chytnou s nožem v ruce, celého od krve nad mrtvolou a vloží se do toho právník ...... Stačí mít silný žaludek.

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Skull55

          Skull55

          194.228.11.XXX
          Otázka jaké rozhodnutí by to splňovalo. Zde buď RedBull získá zpátky body, nebo ne. Další možností je změna měření průtoku, či zrušení / upravení tohoto omezení.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      217.66.164.XXX
      No já mám pocit,že spíš dochází k nepřesnostem v překladu hovorů.
      Motoráři umí naprosto přesně dopočítat momentální spotřebu ze vztahu tlaku paliva v potrubí před vstřiky a času jejich otevření.
      Nejde o nějaká hausnumera, ale o exaktní výpočet,který se mimo jiné používá pro tvorbu map motoru.A je to mnohem přesnější,než měřit průtok paliva vstupujícího do systemu v nějakém potrubí.

      Navíc by mně zajímalo jak odpočítávají měřičem Gill palivo vracející se zpět do nádrže k ochlazení a odvzdušnění.Samozřejmě jsem na vlastní oči nikdy vstřikování F1 neviděl, ale technicky není možné držet velké množství paliva před vstřikem po dlouhou dobu,protože by se přehřálo a motor ztratil výkon.Palivo musí pořád běhat.

      Celý tenhle systém měření je divný,když by stačilo používat vstupy z řidící jednotky a přes software FIA je vyhodnocovat.Stejně jako hlídají otáčky motoru a v minulé sezoně např.uhel škrtící klapky při jízdě bez zatížení motoru.

      Jakou máme jistotu,že třeba i Mercedes není tímto poškozován?
      Omezit a hlídat okamžitou spotřebu ano,ale jiným způsobem!

      + 5 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.236.195.XXX
    Jj, právničina......prostě ignorovat "rozhodce" nejde, pokud by to dělal každý, rozhodovalo by se u "stolu" a ne na dráze.Diskvalifikovat.

    + 14 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama