Montezemolo se na výkony Ferrari nemohl dívat, z Bahrajnu odletěl předčasně

Petr Hlawiczka, 7. dubna 2014, 06:25 Google+

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se nemohl dívat na trápení svého týmu v průběhu Velké ceny Bahrajnu. Místo útoku na vítězství a letošní titul se plahočili na konci bodované desítky, proto 12 kol před koncem závodu odletěl domů.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 08.04. 19:29) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari po drahé a časově náročné modernizaci koncem minulé sezóny začalo pět využívat svůj aerodynamický tunel v Maranellu, letos je však po technických změnách v pravidlech slabinou jejich nová hybridní pohonná jednotka. A místo ohlášeného útoku na titul opět přichází z počáteční výkonnosti hořké zklamání. "Pozorovat takové Ferrari je bolestivé," hlesl v Bahrajnu Montezemolo.

Již dříve letošní Formuli 1 nazval "jízdou taxíků" či "Formulí 1 nudy." Stěžoval si na palivová omezení, která jsou podle něj nepochopitelná a vedou k nudnému závodění. Včerejší Velká cena Bahrajnu na jindy nezáživném okruhu ale měla k nudě velmi daleko.

V jejím průběhu jsme mohli pozorovat spoustu předjížděcích manévrů s tím, jak týmy volily odlišné strategie, nápaditěji při útočení využívali pokročilé systémy pro rekuperaci energie (ERS). DRS byl silným nástrojem, ale nikoliv jediným, který umožňoval předjíždění. Klesající teploty ovlivňovaly chování pneumatik a odměňovaly týmy s jejich nižší degradací.

Nico Rosberg ve svém nejrychlejším kole v průběhu závodu zaostal o pouhých 59 tisícin za loňským rekordem Sebastiana Vettela, Felipe Massa se po cílové rovince řítil rychlostí 335,7 km/hod a překonal v Bahrajnu svůj rekord z minulé sezóny o 21,5 km/h - a to jsme teprve ve třetím závodu z 19. S tím, jak stoupá porozumění týmů novým - o 49 kg těžším vozům - můžeme očekávat další zrychlování - podle některých odborníků až o 4 sekundy na kolo.

kimi
Poslední mistr světa Ferrari - Kimi Räikkönen - v Bahrajnu vybojoval pouhý bod
(foto: Scuderia Ferrari)

Bolestivou skutečností však je to, že Ferrari opravdu na čele po celý víkend nebojovalo. Bahrajn odhalil slabiny nového vozu F14 T: bídnou trakci na výjezdu z pomalých zatáček, nízké maximální rychlosti na rovinkách a vysokou degradaci pneumatik.

Mistři světa za volanty rudých monopostů - Fernando Alonso a Kimi Räikkönen - kvůli tomu ztráceli a skončili až na 9. a 10. místě. Nedokázali přitom držet krok nejen s Mercedesy, které momentálně jezdí vlastní ligu, ale ani s vozy Red Bullu, Williamsu či Force Indie, jejíž rozpočet činí zlomek toho, co má k dispozici Ferrari. Nico Hülkenberg, kterého Ferrari loni odmítlo, je nyní v šampionátu jezdců před Fernandem Alonsem, a týmu mezi konstruktéry náleží až páté místo.

"Ferrari v takové kondici rád nevidím. Lidé od motorů musí v továrně udělat v kvalitě obrovský pokrok. V tomto závodě jsem toho moc neočekával, přesto jsem si myslel, že dokážeme o něco více než tohle. Pozorovat tak pomalé Ferrari na rovinkách je velmi bolestivé," uvedl včera naštvaný Montezemolo při svém odletu pro italské novináře.

montezemoloa
Výkony Ferrari byly moc i na prezidenta Lucu di Montezemola, z Bahrajnu odletěl ještě
před skončením velké ceny (foto: Scuderia Ferrari)

Do Bahrajnu dorazil kvůli tomu, aby se setkal s Berniem Ecclestonem a prezidentem FIA Jeanem Todtem, s nimiž chtěl prodiskutovat případné změny v průběhu sezóny, které by podle něj zlepšily podívanou.

Todt však byl v jednáních neoblomný - a kromě zvýšení hlučnosti nových motorů se o dalších změnách bavit odmítal: "Tohle není banánová republika, kdy se někdo objeví a řekne: 'Pojďme to změnit.' Pokud chcete změny, musíme to udělat prostřednictvím rámce pravidel," uvedl po vzájemných rozhovorech.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Montezemolo se na výkony Ferrari nemohl dívat, z Bahrajnu odletěl předčasně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 08.04.2014 19:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v tréninku v Bahrajnu

Alonso: Výsledky ostatních stájí mě nezajímají

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen zapůjčen

Renault slibuje v dalších závodech navýšení výkonu

Renault věří, že plánovaná vylepšení motoru výkonnostně převyšují jeho současnou ztrátu

Daniel Ricciardo a jeho čínské pití z boty - tzv. shoey

Red Bull potřebuje více vítězství na to, abych u něj zůstal, říká Ricciardo. Chce nejlepší auto

Motor Renault Energy

Renault už vylepšil svůj motor, vítězství Red Bullu vnímá jako potvrzení svých schopností

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Rosberg: Tým se zachoval férově, Hamilton v závěru čelil "neuvěřitelně těžké"…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton nevěří, že Ferrari mohou v Číně porazit

  2. Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

  3. Ferrari deklasovalo Mercedes, v Číně mu patří první řada. Frustrovaný Hamilton odstavil auto + VIDEO

  4. ZÁVOD ovlivněný Verstappenem vyhrál jeho kolega Ricciardo

  5. Analýza sektorů - Jak Kimi o pole-position přišel, Vettel překonal rekord a 331 km/h

  6. V 2. tréninku zase úřaduje Hamilton, Räikkönen ale ztrácí jen 7 tisícin!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud