Ve Velké ceně Malajsie dojel čtvrtý po závodě, kterou označil za "noční můru," protože se v něm neustále potýkal s nedostatkem přilnavosti. Podle něj ke slabinám jeho vozu patřila ovladatelnost v zatáčkách a výkon motoru.
"Trakce nebyla dostatečně dobrá. Na výjezdech ze zatáček jsme ztráceli. Srovnáváme naší trakcí se zřejmě nejlepším vozem v tomto ohledu, který tam byl - což je Red Bull, šlo víceméně o očekávaný deficit," říká Alonso.
"Co se týče maximálních rychlostí, tak není tajemstvím, že se nemůžeme porovnávat s Mercedesem. Byli nejrychlejší v Austrálii, při testech v Bahrajnu i tady. Myslím, že nás čeká nějaká práce," přemýšlí Španěl.
Fernando Alonso s Ferrari sezónu opět nezačal nejlépe, věří však, že Red Bull i Mercedes
brzy dostihnout (foto: Scuderia Ferrari)
"Do Bahrajnu s tím toho moc nenaděláme, protože jsme ve voze za několik dní znovu, ale před Čínou a Španělskem je myslím, velmi jasné, co musíme nasadit na vůz a co uděláme," pokračuje Alonso, který místo souboje na čele v Sepangu bojoval pozice pod stupni vítězů s Force Indii řízenou talentovaným, přesto přehlíženým, Nicem Hülkenbergem.
"Samozřejmě to není ideální začátek šampionátu, tým však vynakládá obrovské úsilí, abychom to stáhli a situaci zlepšili. Osobně bych raději bojoval o vítězství, ale dokud jste normálně před svým týmovým kolegou, děláte něco navíc, co lidé očekávají," vyzdvihuje svou převahu nad Kimim Räikkönenem, jenž po loňské sezóně přišel do Maranella z Lotusu.
"My se zlepšíme, to je jisté. Zatím jsme odjeli jen dva závody. Hluboce analyzujeme oblasti, které potřebujeme. Zdají se nám být jasné a do zlepšení vozu vložíme spoustu úsilí do toho, abychom byli co nejdříve na úrovni Mercedesu a Red Bullu. Naděje je oprávněně stále na místě," dodává Alonso.
Maximální rychlosti Velké ceny Malajsie