Button & McNish: Formule 1 bude o dvě sekundy pomalejší

iM2, 5. února 2014, 14:49 Google+

Jenson Button a Allan McNish věří, že se nové monoposty ještě hodně zrychlí, ale ne na úroveň těch z roku 2013.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 06.02. 09:42) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

5,397 sekund - o tolik byly nové speciály F1 na testech v Jerezu pomalejší než loňské monoposty. Zatímco v roce 2013 znamenal čas 1:17,879 nejrychlejší kolo testů, tak letos jel nejrychleji ve čtvrtek Kevin Magnussen s časem 1:23.276 minuty, což je o dost pomalejší. Po testech tak vypukly diskuze, jestli není Formule 1 v nové éře až moc pomalá. Jenson Button a bývalý jezdec F1 a později vytrvalostní jezdec, který už pověsil přilbu na hřebík, Allan McNish, jsou do značné míry za jedno: Ačkoliv se časy na kolo ještě zlepší, tak bude F1 znatelně pomalejší než dříve. 

Jenson Button ale upozorňuje na to, že se v Jerezu jednalo o úplně první test zcela nového konceptu monopostu F1. "Vloni se věci přes zimu skoro nezměnily, tehdy jsme byli hned docela rychlí. Sice jsme se do prvního závodu ještě zlepšili, ale ne nějak masivně. Když letos půjdeme k prvnímu závodu, tak budeme značně rychlejší. A o nějaké tři závody poté bude další výrazný skok v časech na kolo."


Jenson Button na testech v Jerezu (foto: McLaren Mercedes)

Skot Allan McNish s Britem přes BBC souhlasí: "Vloni byla auta o dobrých pět nebo šest sekund rychlejší, ale letos byl test díky komplexnosti aut spíše jakýmsi prodlouženým shake downem. Nečekal bych ale, že budou v Melbourne tak rychlí, jako vloni, protože v roce 2013 se auta nacházela na konci pětiletého vývojového cyklu." Skot počítá, že na prvním závodě budou auta o jednu až dvě sekudny rychlejší, než byla v Jerezu. 

"Co ale nemůžeme s časy na kolo z loňského roku porovnávat, jsou gumy. Pokud Pirelli půjde konzervativní cestou a postaví tvrdé gumy, aby tak následovali zvýšený točivý moment nového pohonného ústrojí - a říkají, že to přesně udělali -, tak to auta udělá nevyhnutelně pomalejšími," říká Allan. To ví také Jenson, kteří předvídá: "Ke konci roku už nebudeme zase až tak daleko, možná pár sekund, což by bylo docela dobré, když vezmeme, kde jsme teď."


Allan McNish byl v roce 2003 testovačem Renaultu, zde v Austrálii 
(foto: Lotus F1 Team)

Pomocí jednoduchých výpočtů nám Brit odhaluje očekávaný odstup od starých monopostů: "Letošní gumy budou pravděpodobně asi o půl vteřinu pomalejší. Navíc auta jsou těžší, díky vyšší hmotnosti musíme přidat něco mezi 1 až 1,2 sekundami. To už jsme na nějakých 1,6 až 1,8 sekudnách a to jen díky těmto dvěma změnám. Letos tedy budeme stále pomalejší."

Button se tak obává, aby nebyly vozy GP2 až moc blízko vozům F1: "Každopádně budou na stejné trati o pořádný kus blíže. Budeme rychlejší, ale ne o moc." První zlepšení nového auta Jenson pozitivně komentoval na svém Twitteru: "Dnes byl pozitivní den na simulátoru a potkal jsem se s důležitými lidmi pro oblast aerodynamiky a jízdního stylu."

Vytisknout

Diskuze: Button & McNish: Formule 1 bude o dvě sekundy pomalejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 06.02.2014 09:42 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Kanady: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Whitmarsh, Martin

Whitmarsh není jediný kandidát, kterého Lotus zvažuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  3. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  4. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Kanady: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  6. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud