Force India jako první odhaluje auto pro rok 2014, přední část VJM07 před testy změní

Petr Hlawiczka, 22. ledna 2014, 11:00 Google+

Force India jako první stáj F1 dnes překvapivě zveřejnila obrázek svého nového monopostu VJM07 v novém zbarvení. Jak se vám líbí?

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 23.01. 18:03) Napište svůj názor
Force India

Force India | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Indická stáj dnes na Twitteru zveřejnila první obrázek (spíše počítačový render) svého monopostu, s nímž bude v sezóně 2014 bojovat o stupně vítězů. Je na něm zachycen zboku a scházejí některé detaily.

Bočnice jsou o poznání delší než loni, nad hlavou jezdce podél airboxu se objevují další otvory pro chlazení turba či převodovky. Na náběžné straně bočnic zadního křídla se objevují dva vertikální otvory.

Nos sahá dle nových pravidel až k zemi, jeho špička však není vidět - a ani není třeba, nos není ten, který se bude na voze objevovat. Tým uvádí, že přední část bude před prvními testy obměněna a tento nos je na voze jenom pro účely prezentace. Barevné provedení je nové, obsahuje více černé barvy, která nahrazuje loňskou bílou.

nos
Špičku údajně ošklivého nosu nejde vidět, přední část se má však před prvním testem stejně změnit (foto: Sahara Force India)

Letošní vůz Force Indie bude pohánět V6 turbomotor Mercedesu, od kterého bude odebírat kompletní pohonné ústrojí. Stáj tak loni ukončila technologické partnerství s McLarenem. Zatím nepotvrdila, zda vše stihne a bude přítomna na prvních testech v Jerezu.

"VJM07 vypadá ohromně a nové zbarvení odráží způsob, jakým se Sahara Force India vyvíjí. Vždy jsem věřil, že naše vozy jsou nejpohlednější, přidání černé jako naší hlavní barvy jim však dodává divoký vzhled," uvádí majitel Vijay Mallya.

Na voze se objevují také nápisy několika nových sponzorů. Logo mexické telekomunikační společnosti Claro, která k týmu přišla se Sergiem Pérezem, se nachází na krytu motoru. Tým uvádí, že její logo bude na prominentních místech i na kombinézách a týmovém oblečení.

Bočnici zadního křídla zdobí Roshfrans - specialista na lubrikační oleje. Několikaletou smlouvu s touto společností tým ohlásil minulý týden. K vidění je i Astana, nadace hlavního města Kazachstánu založená k podpoře sportovních aktivit.

K ještě větším změnám došlo v důsledku nových pravidel pochopitelně pod kapotou. "Nová pravidla pro nás představovala obrovskou výzvu, jsem však velmi hrdý na způsob, jakým jsme zvolili, a na směr technického týmu. Bude to fantastické sledovat, jak si různé týmy vyložily pravidla. V této fázi je nemožné předpovědět, kdo odvedl nejlepší práci," pokračuje Mallya.

force india vjm07
Nová Force India VJM07, pro zvětšení klikněte (foto: Sahara Force Inda)

Technický ředitel Andrew Green k novému vozu říká: "Téměř každý díl je nově navržen - od předního křídla až po difuzor. Genetika vozu VJM07 sice vychází z loňského vozu, museli jsme však stejných výsledků dosáhnout mírně odlišným způsobem.

Obrovskou změnou bylo zapracování všech změn pohonné jednotky - jde o největší změnu, jakou jsem ve sportu zažil od roku 1990, kdy jsem začal. Chlazení je největší výzvou. Většinu loňského léta jsme trávili tím, abychom porozuměli požadavkům pohonné jednotky na chlazení a tomu, jak ho nejlépe v šasi optimalizovat."

Nos je podle něj výjimečným rysem nového vozu, který se jinak podobá tomu loňskému: "Náš nos je ve specifikaci pro prezentaci a později budeme mít novější přední část, která je potenciálně dost odlišná.

Museli jsme zvolit celkem pragmatický pohled a říct si, že musíme jít testovat, takže jsme museli vzít hned první verzi vozu. Chceme posunout hranice nárazové struktury, protože víme, jak důležité jsou pro celé auto. Nemáme ale zdroje na to, abychom to tlačili až na limit od prvopočátku, proto jsme potřebovali mít něco pro jistotu.

Nos, který je při prezentaci na voze, je tou jistotou. Máme auto, s nímž můžeme testovat a závodit. Před několika týdny jsme začali v designu tlačit na hranice, protože si myslíme, že se na tom dá získat výkonnost. Dokončujeme nové koncepty," vysvětluje technický ředitel.

vjm07 - airbox
Airbox a za ním další chladicí otvory (foto: Sahara Force India)

"Významná je změna předního křídla, jde o zcela odlišný koncept pro rok 2014. Vizuálně tvoří jednu z největších změn. Šlo o velký úkol přepracovat veškeré ty aerodynamické struktury zepředu dozadu k menšímu zadnímu křídlu.

Ztráta spodního zadního křídla vede k významné ztrátě výkonnosti. to křídlo pomáhalo spojit difuzor s horním křídlem a dodávalo těmto dvěma oblastem mnoho podpory. Bez něj to bude velmi těžké získat výkonnost, půjde o oblast, kterou bude těžké udržet stabilní.

Došlo tedy k velké ztrátě u hlavních aerodynamických čísel, poklesly ale i ta týkající se odporu, kde došlo také k velkým ztrátám," dodává Green.

vjm07 - zad
Zadní část Force Indie VJM07 (foto: Sahra Force India)

Snímek nového vozu Force Indie ve vysokém rozlišení najdete mezi tapetami zde.

Vytisknout

Diskuze: Force India jako první odhaluje auto pro rok 2014, přední část VJM07 před testy změní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 23.01.2014 18:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pérez, Sergio

McLaren při prezentaci nového hlavního sponzora nepředstaví, rozpočet má ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud