Začátky Neweyho v F1: První přijímací pohovor a zaměstnání

Petr Hlawiczka, 26. prosince 2013, 12:00 Google+

Designér Red Bull Adrian Newey (narozen 26. 12. 1958) popisuje své začátky ve Formuli 1 - hledání kontaktů na týmy a první interview v roce 1980 s Harveyem Postlethwaitem z týmu Fittipaldi.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 27.12. 16:15) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

"Vždy jsem chtěl být designérem závodních aut, už od věku, kdy mi bylo zhruba 10 let. Když jsem vystudoval, napsal jsem všem týmům, na které jsem sehnal adresu - to byla 80. léta, dlouho před Internetem," vzpomíná Newey.

"Většina z nich neodepsala a ti, kteří to udělali, napsali z povinnosti: 'Bereme pouze lidi se zkušenostmi.' Nevěděl jsem, co dělat. Pak mi jeden večer zavolal Harvey Postlethwaite a zeptal se mě, zda bych mohl přijet na interview k týmu Fittipaldi F1," pokračuje technický ředitel Red Bullu.

A jak vypadal přijímací pohovor? "Neměl jsem auto, takže jsem do Readingu přijel na motorce a na recepci jsem seděl v kožených kalhotách. Harvey přišel, jednou se na mě podíval a řekl: 'Á, ty máš očividně motorku. Co máš za stroj?' Odpověděl jsem mu, že Ducati 900SS. On říkal, že měl Moto Guzzi Le Mans.

Když se zeptal, jestli by se mohl na mé motorce svézt, tak jsem mu řekl, ať si ji vyzkouší. Byla hlučná, mohli jste ho slyšet, jak projíždí po areálu. Když se vrátil o 10 min později s širokým úsměvem na tváři, zeptal se: 'Kdy můžeš začít?' To bylo interview! Kdysi to bylo úplně jiné než dnes," vypráví Newey.

newey
Adrian Newey zkoumá vůz konkurence (foto: Red Bull Racing)

"Nastoupil jsem jako pomocný aerodynamik, z čehož se také vyklubal vedoucí aerodynamik - taková tehdy byla velikost aerodynamického týmu. Moc jsem se toho naučil. Vzpomínám si na konec svého prvního měsíce, kde jsem dostal výplatní lístek a pomyslel jsem si: 'Nemám ponětí o tom, co dělám. Celý den tady čmárám a oni mě za to platí. Tohle je fantastické," dodává Newey.

U Fittipaldi vydržel rok a půl, tým pak přišel o sponzory a Adrian se v průběhu roku 1981 přesunul do F2, kde v týmu March Petera Macintoshe dělal o víkendu závodního inženýra a přes týden designéra.

Vytisknout

Diskuze: Začátky Neweyho v F1: První přijímací pohovor a zaměstnání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 27.12.2013 16:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Horner, Christian

Horner: Proč by Red Bull vyhrával i po zavedení nízkých rozpočtových stropů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud