Sauber a jeho aerodynamický tunel

Daniel Šupa, 10. února 2003, 13:46 Google+

Sauber si stejně jako další týmy Formule 1 velmi dobře uvědomuje nesmírnou důležitost aerodynamického tunelu. Dosud se však soukromý tým musel obejít bez vlastního zařízení a na testy si musel aerodynamický tunel pronajímat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Plány na stavbu vlastního aerodynamického tunelu přímo v Hinwilu, sídle týmu, existují již od roku 2000. V říjnu 2001 byla zpracována projektová dokumentace na jeho výstavbu s tehdejším rozpočtem 70 milionů švýcarských franků. V případě, že vše půjde dle plánu a nevyskytnou se neočekávané překážky, bude část zařízení k dispozici již na konci roku 2003. Prvním vozem Sauber, který bude kompletně vyvíjen ve vlastním aerodynamickém tunelu tak bude ale asi až C24 pro sezonu 2005.

„Aerodynamika je základní složkou moderní Formule 1. Díky tomu je i aerodynamický tunel základním nástrojem pro konstrukci úspěšného vozu. V posledních letech vrcholné týmy do tohoto segmentu věnovaly velké investice a bylo tedy jen logickým rozhodnutím, že budeme stavět vlastní aerodynamický tunel,“ prohlásil při slavnostním odhalení nového C22 šéf týmu Peter Sauber. Dále dodal, že nestaví příslušenství, které by bylo přímo svázané pouze s F1, ale bude mít více využití. Tunel tak umožní testy i vozů pro silniční provoz, a to až do velikosti dodávek.

S průřezem 15 metrů čtverečních a dalších výjimečných vlastností nového tunelu vyroste v Hinwilu jedna z nejmodernějších a nejvíce všestranně využitelných staveb tohoto typu. Úctyhodný objem stavby s délkou 65m, šířkou 50m a výškou 17m bude obsahovat kromě tunelu ještě prostor pro semináře či prezentace, který pojme až 300 lidí a muzeum společnosti Sauber.
Vytisknout

Diskuze: Sauber a jeho aerodynamický tunel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Petronas 03A - anotační foto

Petronas 03A

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud