Proč piloti nebyli v kvalifikaci trestáni za přejíždění čáry a výjezdy mimo trať?

Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

FIA sdělila jezdcům, že vyjetí mimo trať nebude v průběhu kvalifikace tak striktně posuzováno, jako je tomu ve zbytku víkendu. V závodu už bude opět nasazen přísnější metr.

Po přísných penalizacích Romaina Grosjeana na okruhu Hungaroring v Maďarsku nebo Daniela Ricciarda na okruhu v Suzuce mohlo být dnes překvapivé, že byla jezdcům v kvalifikaci uznávána i kola, kdy vyjeli všemi čtyřmi koly mimo trať.

Až posléze vyšlo na jevo, že Charlie Whiting tuto záležitost diskutoval s jezdci na meetingu v pátek večer a dohodli se, že přejetí bílé čáry ohraničující trať všemi koly bude v kvalifikaci akceptováno.

Rozhodli se tak z důvodů toho, že na Budhově okruhu se nachází několik velmi rychlých zatáček se 'slepým' výjezdem z nich, což znamená, že by bylo pro jezdce velmi obtížné být v kvalifikaci naprosto precizní. Navíc jezdci přidali, že jízda přes obrubníky a umělý travnatý koberec je vlastně pomalejší - tedy nepřináší žádnou výhodu.


Jean-Eric Vergne všemi koly mimo trať...

Britský Autosport se zeptal na celou záležitost Romaina Grosjeana"V kvalifikaci jsme mohli jet jak jsme chtěli. V předešlých třech letech zde byla situace podobná. Na moderních okruzích se stává, že můžete jet  hodně zeširoka, přitom Vám taková jízda neposkytuje žádnou výhodu, protože to za obrubníky klouže."

Jezdec Marrusie, Max Chilton, doplnil, že FIA stále hlídá limity dráhy, ale na vnitřní straně tratě:"Na setkání s jezdci Charlie prohlásil, že na výjezdu ze zatáčky můžeme být širocí, jak uznáme za vhodné, ale nesmíme si krátit cestu v apexu. Podle jeho názoru totiž být široký na výjezdu neznamená získat výhodu."

Asi nejčastěji jsme během kvalifikace viděli jet daleko za obrubníky Marka Webbera. Australan ale trvá na tom, že mu to žádnou výhodu nepřineslo: "Nechcete zde jet zeširoka, protože na pneumatiky naberete prách. Srazí Vás to. Jako jezdec zcela určtiě chcete zůstat na trati. V jednom kole jsem byl v jednom místě široký, v dalším jsem zůstal na trati a získal půl desetiny. 

Tady jde spíš o to, že v zatáčkách 11 a 15 není možné vidět výjezd z nich, takže se nedá celá situace dobře odhadnout." V kvalifikaci tedy jezdci mohli jezdit až za obrubníky, ale zároveň byli varování, že v závodu bude opuštění trati při současném získání výhody 'ohodnoceno' penalizací.


...stejně jako zde byl Kimi Räikkönen.

Více k tomu řekne Grosjean: "Pokud v závodu nezískáte výhodu, tak můžete jet ze široka, jak chcete. Ale pokud například získáte pozici tím, že zkrátite šikanu, pak příjde penalizace."

Diskuze:

Počet příspěvků: 21 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu