Analýza sektorů - Neohrožený Red Bull v Indii přidal i rychlost na rovinkách, soupeři bezzubí

Petr Hlawiczka, 26. října 2013, 16:10 Google+

INDIE - Co o jednotlivých vozů můžeme vyčíst z časů a maximálních rychlostí dosažených během kvalifikace v jednotlivých sektorech indického okruhu?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 26.10. 20:18) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

První, velmi dlouhý sektor začíná technickým úsekem: středně rychlou pravotočivou zatáčkou, po níž jezdci stoupají 14 m do kopce do prudké pravotočivé zatáčky, která je přivádí na dlouhou rovinku s první DRS zónou, na jejímž konci se měří maximální rychlosti.

Po velmi prudkém brzdění do 4. zatáčky následuje rovinka, na které začíná druhý sektor plný středně-rychlých zatáček s prudkými změnami směru a zajímavou zatáčkou 10 a 11, která připomíná tu osmou z Istanbulu či Spoon ze Suzuky.

Za ní piloti najíždějí do třetího sektoru s dalšími středně rychlými zatáčkami a prudkou levotočivou 16. zatáčkou, která je přivádí na startovní/cílovou rovinku s druhou DRS zónou.

Další podrobné technické informace o okruhu najdete zde.

mapa
Mapa indického okruhu (zdroj: FIA)

Sebastian Vettel předvedl v Indii za celé tři roky vůbec nejrychlejší kolo okruhu poté, co během něj dal dohromady všechny své nejlepší sektory a druhému Nicovi Rosbergovi nadělil tři čtvrtě sekundy a je na nejlepší cestě zítra získat svůj čtvrtý mistrovský titul. A to ještě ke konci Q3 za lepších podmínek na dráze zrušil svůj pokus o ještě povedenější čas a předčasně zamířil do boxů.

O něco rychlejší než týmový kolega mohl být Lewis Hamilton, kterému se ale nepodařilo poskládat ideální kolo jako Rosbergovi, Vettelovi či Alonsovi - jinak by bylo 0,19 s rychlejší a stál by v první řadě s lídrem šampionátu. Ještě více - o 0,243 s - si mohl teoreticky polepšit Webber, jenž by se také dostal před druhého Rosberga.

Australan má však společně s Alonsem a oběma McLareny k dispozici výhodu v podobě startu na tvrdší ze dvou nabízených směsí - je sice při delších jízdách zhruba o sekundu pomalejší, její životnost ale dosáhne 30 - 35 kol, což je více než dvojnásobek toho, co měkká. Minimálně Webber - ale věří si i Alonso - by tedy měl mít možnost bojovat s Vettelem o vítězství.

sektory_indie
Tabulka č. 1 - Nejrychlejších časy v sektorech a jejich součet

Vettel s Red Bullem stanovil rekordy ve všech třech sektorech - v tom prvním mu byl nejblíže Felipe Massa s Ferrari, které dnes oproti předchozím závodům bylo konkurenceschopnější, ve druhém sektoru jeho týmový kolega Mark Webber a ve třetím Kimi Räikkönen.

Lotus kvalifikaci zpackal Romainovi Grosjeanovi, kterého neposlal na trať na měkčích pneumatikách - což si dovolil už jen Red Bull v případě Vettela, jenž skončil v Q1 jedenáctý. Navíc různé týmy svým jezdcům v rádiu několikrát hlásily, že pro postup bude třeba zajet čas pod 1:26,5 min - i přesto ale černozlatý vůz neohroženě vyčkával v garáži a zcela podcenil zrychlování dráhy vlivem jejího pogumování.

Na rovince dosahovaly nejvyšších rychlostí Saubery: Hülkenbergovi naměřili komisaři 321 km/hod, což bylo o 10,2 km/hod více než u Grosjeana. Včera v tomto ohledu patřil mezi nejlepší Button zkoušející "radikální" nastavení zaměřené na nižší odpor, podle McLarenu však nefungovalo.

Red Bully jsou na tom výborně - na konci dlouhé rovinky jim patří dle dosažených rychlostí 8. a 9. příčka, na pomezí sektorů ale byli díky vysokému přítlaku a rychlému průjezdu zatáček nejlepší - pouze s výjimkou toho prvního (měřeno daleko za pomalou čtvrtou zatáčkou), kde dosáhl nejvyšší rychlosti Button.

V zadních řadách dnes podal solidní výkon Jules Bianchi, který porazil oba Caterhamy a na Williams Pastora Maldonada mu chybělo jen 0,128 s. Venezuelan však nedokázal kvůli provozu ani v jednom ze svých dvou pokusů zajet rychlé kolo.

rychlosti
Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí (v km/hod)

Dvouzastávková strategie je pro Velkou cenu Indie vypsanou na 60 okruhů papírově rychlejší, záležet však bude na voze a ostatních závodních faktorech, jako například na provozu.

Optimální by u dvouzastávkové strategie mělo být podle zástupců Pirelli po startu na měkkých pneumatikách přezout ve druhém kole na středně tvrdé a totéž zopakovat ve 28. kole. Alternativně po startu na tvrdší ze dvou nabízených směsí vychází nejlépe zastávka ve 28. kole s nasazením tvrdší směsi a obutím měkkých pneumatik v 57. kole.

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů - Neohrožený Red Bull v Indii přidal i rychlost na rovinkách, soupeři bezzubí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 26.10.2013 20:18 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Horner o prvních setkání s Vettelem: Trošku vyčníval naprosto ve všem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  6. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud