Maldonado: Příliš se soustředíme na pneumatiky, omezují nás - tohle není F1

Petr Hlawiczka, 27. září 2013, 15:50 Google+

Pastor Maldonado není spokojen se současným stavem ve Formuli 1, kdy si během závodů musí pečlivě hlídat opotřebení pneumatik, místo aby se s týmem soustředili na výkonnost.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 28.09. 16:58) Napište svůj názor
Maldonado, Pastor

Maldonado, Pastor | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Pirelli na zakázku dodává pneumatiky s vyšším opotřebením, aby týmy byly nuceny stavět dvakrát až třikrát během závodu. Ty jsou nyní pestřejší, někteří piloti si ale stěžují na to, že nemohou jezdit na limitu, protože si musí příliš hlídat opotřebení svých gum.

"Příliš se soustředíme na pneumatiky a nedostatečně na výkonnost. Jsme jimi omezeni - to, co máme, není F1. Měli bychom pracovat na výkonnosti, ne na životnosti pneumatik. Opravdu se mi tohle nelíbí - muset si hodně hlídat jejich opotřebení v závodech," hořekuje Maldonado.

Podle něj se to projevuje i v kvalifikacích: "Když na to v kvalifikaci nemůžete tlačit ani jedno kolo, protože si musíte hlídat pneumatiky, není to pro F1 nejlepší. Zároveň jsem ale spokojený, protože to je stejné pro všechny. Je to součástí naší práce."

Vítěz loňské Velké ceny Španělska má letos na svém kontě zatím pouze bod. "Tento rok je těžký, protože máme velmi pomalé auto. Ale naše práce nás přibližuje ke špičkovým týmům, a to je naším hlavním cílem. Pracujeme velmi tvrdě, abychom se v každém závodě zlepšili, snažíme se zlepšit," uvádí Venezuelan.

maldonado
V Singapuru před svým kolegou Valtterim Bottasem (foto: Williams F1 Team)

Na otázku, jestli mu velké změny v technických pravidlech příští rok znovu umožní vítězství, odpovídá pro F1 Racing: "Nevím. Snad ano. Bude to velmi těžké, protože všechno bude nové. Musíme velmi tvrdě pracovat."

Co Williamsu chybí k tomu, aby se vrátil zpět na špici? "Potřebujeme zorganizovat některá oddělení v týmu a snažit se více pracovat jako řádný tým a oddělení blíže spolupracovat. Musíme se každý den zlepšovat."

Tým zatím opouštět nehodlá, i když by v Grove nechtěl strávit celou svou kariéru: "Určitě bych chtěl před koncem své kariéry zažít i jiné týmy. Ale než odejdu, tak bych chtěl tady vyhrát titul. Myslím si, že to je možné. Máme velký potenciál na boj o titul a opravdu chci vyhrát. Až se mi to povede, pak se rozhodnu."

Vytisknout

Diskuze: Maldonado: Příliš se soustředíme na pneumatiky, omezují nás - tohle není F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 28.09.2013 16:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

FIA

Concordská dohoda byla schválena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud