Ferrari nadále testuje v aerodynamickém tunelu Toyoty, s korelací se stále trápí

Petr Hlawiczka, 10. srpna 2013, 15:45 Google+

Ferrari připouští, že se stále trápí s tím, aby díly vyvinuté v aerodynamickém tunelu fungovaly dle předpokladů i na trati.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 12.08. 12:39) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Poslední novinky nasazené na vůz F138 nepřinesly požadované zvýšení výkonnosti, proto se Fernando Alonso a Felipe Massa postupně propadali, v Maďarsku se navíc nedostavilo obvyklé zlepšení v závodním režimu.

Ferrari stále testuje v aerodynamickém tunelu Toyoty Motorsport v Kolíně nad Rýnem, práce na vylepšení toho svého v Maranellu stále nebyly dokončeny. Hlavní designér italského týmu Simone Resta si stěžuje na to, že data z tunelu stále dostatečně neodpovídají výsledkům na dráze.

"Trápili jsme se loni a stále se trápíme. Pracujeme v externím aerodynamickém tunelu, jelikož ten vlastní vylepšujeme, což bude trvat do konce léta. Je to tedy problém, ale pracujeme na jeho vyřešení," říká Resta.

Po letní přestávce hodlají na vůz nasadit sérii vylepšení, které by Alonsovi měly pomoci v boji o titul. Fernandovi v šampionátu patří třetí příčka, na druhého Kimiho Räikkönena ztrácí bod, na vedoucího Vettela 39 bodů.

"Důvodem, proč jsme se v posledních závodech trápili, je to, že jsme na vůz nenasadily části, které by fungovaly. Nebo alespoň nefungovaly lépe, než u ostatních. Nejde o nic specifického. Pro Spa, Monzu a Singapur ale máme spoustu dílů, takže pokračujeme v práci závod od závodu," dodává Resta.

ferrari tunel
Ferrari přiznává problémy s korelací dat, poslední vylepšení nefungovala tak, jak Scuderia očekávala (foto: Scuderia Ferrari)

Tým si hodně slibuje od příchodu Jamese Allisona z Lotusu, který byl jmenován technickým ředitelem pro šasi (Chassis Technical Director), zatímco Pat Fry bude ředitelem vývoje (Director of Engineering). Oba budou na stejné úrovni přímo pod šéfem Stefanem Domenicalim.

Allison, jenž kdysi u Ferrari pracoval, však bude mít na starosti technické věci, zatímco Fry je odsunut tak trochu do pozadí, protože bude řídit chod továrny - vše kromě auta, zatímco věci spojené s vozem bude řešit nová posila, za jejíž dřívější nástup (od 1. září) byli v Maranellu ochotni Lotusu zaplatit.

Zajímavé je, že o svou pozici nepřišel hlavní designér Nikolas Tombazis, který si v týmu drží pevnou pozici. Naproti tomu Fry podle italských médií ztrácí důvěru v týmu, protože od jeho příchodu Scuderia žádných větších úspěchů nedosáhla, přestože využil svých kontaktů a pomohl přetáhnout spoustu aerodynamiků z Wokingu - například Rupada Darekara či Davida Sancheze.

ferrari
Přední křídlo Ferrari F138 (foto: Scuderia Ferrari)

Ani těm se však nepodařilo dostat rudý vůz po stránce aerodynamiky na úroveň svých soupeřů Red Bullu, v současné době ztrácejí i na Lotus a Mercedes. Po Allisonovi však Ferrari nesáhlo kvůli postupné ztrátě konkurenceschopnosti, protože do jednání se pustilo už v březnu, kdy byl vůz F138 ještě konkurenceschopný a úspěšný. Jeho příchod je vnímán spíše jako investice do roku 2014 a do střednědobé budoucnosti. Letošnímu vozu už ale příliš pomoci nestihne.

 

Tip: V čem je aerodynamický tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem tak dobrý, že v něm testuje McLaren i Ferrari? Čtěte zde.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari nadále testuje v aerodynamickém tunelu Toyoty, s korelací se stále trápí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 12.08.2013 12:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Rosberg: Pokusit se o úspěch s letošním vozem nebo se soustředit na vývoj…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud