Anderson volá po pomalejších zastávkách a výměně Massy, hodnotí strategii Lotusu

Jana Šrámková, 8. července 2013, 23:02 Google+

Gary Anderson, technický analytik BBC, se ve svém komentáři ohlíží za Velkou cenou Německa.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 12.07. 12:41) Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Během Velké ceny Německa jsme byli svědky nebezpečně vyhlížející situace, kdy Markovi Webberovi nebylo správně dotaženo kolo, které se po rozjetí vozu začalo nekontrolovaně valit boxovou uličkou. Byl při tom zraněn kameraman, který je však už v pořádku.

Podle Garyho Andersona, technického analytika BBC, za to mohou příliš rychlé zastávky v boxech. "Jsou moc rychlé - špičkové týmy přezouvají už běžně za zhruba 2,5 sekundy - zašlo to moc daleko. Je skvělé to sledovat, ale nevidíte, co se vlastně děje."

Navrhuje zredukovat počet mechaniků na 11 místo současných zhruba 20. "Dva u každého kola, přední a zadní zvedák a mechanik s lízátkem, který kontroluje pilota. Takhle by to trvalo kolem čtyř sekund, což je stále rychlé, ale dává to dost času reagovat na problém. Méně lidí by znamenalo méně zmatků." Podle něj ona nedělní nehoda mohla dopadnout mnohem hůř a pokud se nic nezmění, někdo bude vážně zraněn.

Při hodnocení závodu uvedl, že Red Bull dokázal odpovědět na všechno, co na něj soupeři nastražli. Fakt, že má nyní Vettel o 47 bodů více než loni touto dobou prý pro soupeře nevyznívá dobře. 

Pozastavil se také nad strategií Lotusu. Domnívá se, že původním plánem bylo s Räikkönenem již do boxů nezajíždět. "Osm kol poté, co zajel do boxů Grosjean a Vettel sami sebe přesvědčili, že to do konce nezvládnou. Ale časy byly dobré a konzistentní a nic nenasvědčovalo tomu, že by musel do boxů. Ano, na měkké sadě byl rychlejší, ale Räikkönen měl 11 kol před koncem náskok 15s a Vettel byl  jen o 0,5s rychlejší," podivuje se.

Anderson nebude jediným, koho napadlo, že se u Lotusu jednoduše obávali zopakování loňské Velké ceny Číny, kdy Räikkönenovi na konci zcela odešly pneumatiky a on se tak propadl mimo body (jeho jediné nebodované umístění po návratu do F1). Toto rozhodnutí je však podle něj stálo vítězství.

Něco podobného zaznamenal i u Ferrari, které se také nedrželo plánu. "Alonso poprvé zajel do boxů v kole 12. McLaren s Jensonem Buttonem při stejné strategii jeli o devět kol déle. Pokud měla ta strategie fungovat, pointou bylo dostat se za 20 kol. Technický ředitel Ferrari Pat Fry to poté vysvětloval, že Alonso začal ztrácet. Ale tak to nebylo. Zajížděl pravidelně časy kolem 1:38s a jeho poslední kolo před zastávkou bylo jen o 0,058s pomalejší než to předchozí.

"Ano, ztrácel na Vettela, ale když vyjel zpět, byl jen o asi 0,7s rychlejší. Při té rychlosti by trvalo 20 kol, aby najel čas, který tou zastávkou ztratil. A to se nepovedlo, protože po sedmi kolech jezdil zase časy kolem 1:38s," popisuje strategii Ferrari.

V roce 2008 byl Massa na pár sekund mistrem světa. Po nehodě v Maďarsku o rok později se však do špičkové formy již nevrátil a stejně jako loni je i nyní jeho budoucnost nejistá (foto: Scuderia Ferrari)

Zhodnotil také další nepodařený víkend Felipeho Massy. "Byla to jednoduchá jezdecká chyba a pilot jeho formátu by si ji neměl dovolit. Navíc přišla v nevhodnou dobu. V létě se týmy rozhodují o jezdeckém složení pro příští rok," upozorňuje. Sám by prý být Ferrari hledal někoho s konzistentnějšími výkony, konkrétně například Julese Bianchiho. 

"Potřebují krýt záda, mít dobrou týmovou dvojku. Někoho jako Nico Hülkenberg, který ale chce co nejdřív vyhrávat závody. Bianchi má talent a souhlasil by s pozicí dvojky, což Ferrari potřebuje," okomentoval situaci Anderson.

Z Ferrari však od šéfa týmu, Stefana Domenicaliho, zatím přišla slova podpory: "Vždy jsem říkal, že Massovi věřím. Jediné, co můžeme udělat je podpořit ho, protože ho potřebujeme. Pocítí, že tým za ním stoprocentně stojí."

Vytisknout

Diskuze: Anderson volá po pomalejších zastávkách a výměně Massy, hodnotí strategii Lotusu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 12.07.2013 12:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Formule 1 přišla kvůli odchodu bank ING a RBS o velké peníze, o kolik?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud