Anderson o Hamiltonovi, McLarenu, pneumatikách či spolupráci s Eddiem Jordanem

Jana Šrámková, 26. června 2013, 22:57 Google+

Gary Anderson, technický analytik BBC, na Twitteru odpovídal na dotazy fanoušků. Ty nejzajímavější potom byly zveřejněny na oficiálních stránkách BBC.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 29.06. 09:42) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Kdo vyhraje Velkou cenu Británie? @jdlJanDavid

Gary Anderson: Fernando Alonso, protože si myslím, že Ferrari je na tomto typu okruhu silné. Zvládá to s pneumatikami během závodu a jeho odhodlání získat titul je letos ještě větší než kdy předtím. Potřebuje zmenšit ztrátu na Sebastiana Vettela.

Myslíte si, že Mercedes a Pirelli vyšlo z porušení pravidel při testování v Barceloně hodně lehce? @ronnie_sandip

GA: Rozhodně! Nehledě na všechno ostatní, porušili pravidla a měli dostat větší trest.

Je Vettel mistrem světa, který si to nejméně zaslouží? A měl by se Lewis Hamilton obávat o svou budoucnost, když má na svém kontě pouze jeden titul mistra světa? @JohnLarkinF1

GA: Kdokoliv, kdo vyhraje tolik závodů, pole position a titulů jako Vettel si zaslouží to, co má. Ano, řídí v jedno z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší auto v poli, ale stejně musí tu práci odvést. Má týmového kolegu a když ho dokážete porazit, odvádíte dobrou práci. A Webber není bačkora. Vettel je stejně dobrý jako kdokoliv v současné nebo minulé éře F1 co se talentu týče.

Hamilton? To je těžká otázka. Vykolejil již před pár lety, když začal hledat něco jiného než F1. Myslím, že v té chvíli ztratil soustředěnost. Stále může závodit a odvést tu práci, ale musí si uvědomit, že to už není jen práce na nedělní odpoledne. Je to snaha sedm dní v týdnu se zlepšovat a myslím, že Lewis nemá tu plnou a čistou odhodlanost.

S penězi a osobnostmi, které má Ferrari k dispozici - jak je možné, že tak zaostávají za Red Bullem v oblasti designu vozu? @BurpleMan

GA: Protože nemají vizionářského vůdce technické oblasti, někoho jako je Adrian Newey. Adrian je dobrý v tom, že vidí za výsledky testů z aerodynamického tunelu a tak dále. Ví, kam se chce dostat a půjde si tou cestou. Mohlo by se stát, že tam zamíří James Allison a to je v této chvíli pravděpodobně ten druhý nejlepší vizionář v paddocku.

Myslíte si, že volba pneumatik pro závod v Silverstone je přespříliš konzervativní? @JD_Newmarket

GA: Vypadá to, že jsou až moc konzervativní. Kolem pneumatik bylo hodně politiky. Nikdy jsem si nemyslel, že jsou tak špatné. Bude ale zajímavé sledovat, co si lidé pomyslí, když budeme mít hodně jedno či dvouzastávkových závodů, kdy se moc neděje. Pirelli hraje hru, aby ulevili nadávkám, kterým čelí.

Myslíte si, že by McLaren stále tolik zaostával za vedoucími týmy, kdyby za ně jezdil Hamilton? @Joolz_MF

GA: Věřím, že by s Hamiltonem mohli být na čele. Myslím si, že ztratili pravé odhodlání. Loni Button propadl a nebyl k tomu žádný pádný důvod. Jenson je příliš dobrý chlap. Pokud by tam byl Lewis, sdíleli by lízátko. Netuším, proč McLaren neodpovídá na současnou situaci mnohem pozitivnějším způsobem. Vyvíjení auta, které mají pro ně teď není problém - fakt, že nevědí, jak reagovat, ano.

Měl by McLaren dál vyvíjet letošní vůz nebo sezonu odpískat a věnovat se roku 2014? @andrew_tyrrell18

GA: Nikdy neutečete od faktu, že jste postavili vůz, který má problém. Musíte jej najít a říci, že nejde opravit, protože je v konceptu. Což ale podle mě není případ McLarenu. Nebo ho najít a opravit. Protože děláte rozhodnutí i pro vůz na příštího roku, potřebujete jistotu, že rozumíte základním principům auta. To oni teď nedělají. V Silverstone možná budou mít nějaké novinky, které budou fungovat, ale musejí se zlepšit, než udělají rozhodnutí pro vůz na příští rok, jinak budou dělat rozhodnutí založená na neriskování. Letošnímu vozu se musejí věnovat, protože auto pro příští rok nebude co se aerodynamiky týče tak odlišné.

Když se podíváme na výkony Force India - co je jejich největší silou? @NotSavio

GA: Pochopení pneumatik. Mají vůz, který se kvalifikuje v první desítce, když neudělají chybu a umějí to s pneumatikami. Ale nesmíte zapomenout, že McLaren a Sauber se propadl. Takže Force India dělá stejně dobrou práci jako loni a těží z toho, že ostatní se propadli.

Co je nejvíc vzrušujícího na změnách pravidel pro rok 2014? @echaurij

GA: Pro každého inženýra je jakákoliv změna pravidel skvělá. Takže nová éra šestiválcových motorů se zvýšenou elektrickou silou je skvělou výzvou. Ale když to vezmu ze širšího pohledu, nejen jako inženýr, myslím, že změna měla udělat F1 "zelenější". Nemyslím, že musejí měnit motory, aby se to povedlo. Mohli to udělat jinými způsoby. Ale když vezmete v úvahu kritéria jako limitace paliva, skončíte s možností, že lidé budou kroužit a šetřit palivo a stane se spousta věcí, o kterých divák ani komentátor nebude vědět. Pokud si myslíte, že je to nyní matoucí - počkejte si na příští rok.

Kdy bude v F1 závodit žena? @mossup

GA: Nevidím žádnou, která by svým talentem vyčnívala. Věřím, že existují ženy, které by to zvládly. Susie Wolffová řídí auto dost konkurenceschopně. Nevyrovná se Hamiltonovi, ale má talent. To platí i o mužích, které jsou na stejné úrovni jako Susie. Ale nevidím ženu, která by byla tím pravým McCoyem.

Můžete popsat první zkušenosti se spoluprácí s Eddiem Jordanem? @puranikavi

GA: No, byl to zážitek. To je myslím ten nejlepší popis. Eddie je skvělý chlap. Je pořád stejný. Když vlastnil tým, byl to na něj obrovský finanční tlak. I když jsme spolu mnohokrát nesouhlasili a hádali se, jsme stále dobří kamarádi a byla to čest s ním pracovat. Je prostě svůj a musíte to akceptovat, protože se nezmění. Byla to výzva, ale šel bych do toho znovu.

Vytisknout

Diskuze: Anderson o Hamiltonovi, McLarenu, pneumatikách či spolupráci s Eddiem Jordanem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 29.06.2013 09:42 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Domenicali, Stefano

Domenicali: My bychom rádi startovali z prvního místa pokaždé

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud