DISKUZE K ČLÁNKU Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje

Piloti si po pátém závodě sezóny stěžovali na pneumatiky. Degradace byla v Barceloně výjimečně vysoká a každý z nich stavěl v boxech průměrně čtyřikrát. Co na situaci kolem pneumatik říkají?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 82, poslední 17.05.2013 16:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 14.05.2013 22:17
Neskutocne nezmysly na ich adresu citam uz par… »
» erdedy (Hlasovali 5 lidé) 14.05.2013 21:56
Caute banda! 03 Uz som si viac-menej isty,… »
» Tomur (Hlasovali 5 lidé) 14.05.2013 22:25
Budu se opakovat, nechce to gumy s nízkou … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Tomur

        Tomur

        188.175.121.XXX
        Díky za podporu 04

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          Ono to bohužel není tak jednoduché. Umělé snižování mechanického gripu už jsme tu měli v podstatě od 1994 do 2009 (užší vozy, užší pneu, drážky...) a co to přineslo? Bouřlivější vývoj v oblasti aerodynamiky a se zvětšujícím se podílem aerodynamického gripu stupňující se nudu v závodech, protože megaefektivní aerodynamika je zároveň megacitlivá a to způsobuje neschpnost předjíždět na trati.

          Zatímco aerodynamický grip při stíhání soupeře klesá, mechanický se nemění. Správnou cestou by tedy mělo být naopak zvýšení mechanického gripu na úkor aerodynamického. Tedy aspoň teoreticky. Cesta snižování mechanického gripu se každopádně ukázala být nesprávnou, takže...

          Jak se říká, každý složitý problém má nejméně jedno jednoduché a zpravidla nefukční řešení. 03

          + 8 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Tomur

            Tomur

            188.175.121.XXX
            Cesta snižování mechanického gripu by nebyla nesprávnou, kdyby současně s tím pravidla nedovolily extrémní rozvoj aerodynamiky. Jen se podívej na ty nejzajímavější závody, většina je jich na mokru, kde mají pneu nízkou přilnavost a nestíhají přenést výkon na dráhu 03 Mimochodem, můj původní příspěvek byl jen o gumách a ne o celkovém řešení zajímavosti závodů 03

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              Mokré závody nejsou ani zdaleka jenom o snížené přilnavosti a pneumatiky se nedají řešit separátně, když s nimi souvisí řada dalších faktorů. Zkus vypustit vodu jenom z jedné ze spojitých nádob...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.255.168.XXX
                Btw, to mínus nebylo ode mně. Proti vašemu názoru nic nemám, jen jsem chtěl připomenout, že už to tu bylo a neosvědčilo se to a že komplexní problémy většinou nemají jednoduchých řešení.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Myslím, že bys tím toho moc nevyřešil, možná něco málo v nízkých rychlostech. Většinu celkového gripu v F1 totiž nevytváří samotná chemická lepivost gumy (byť je oproti běžným závodním gumám velká), ale aerodynamický přítlak.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    195.168.73.XXX
    . Privedte Michelline z5 do F1 at tam neni jen jeden dodavatel! Takhle si Pirelli muze delat co se jim zlibi.

    + 1 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.9.XXX
      Problém je v tom,že Pirelli si vůbec nedělá co chce, ale naopak přesně plní zadání vedení F1.Pirelli když bude chtít,tak udělá gumu na celý víkend, ale každý chtěl vzrušení z opotřebení a výměn gum.Problémem je to,že jsou ted v řiti známé a bohaté stáje.Kdyby si stěžovala Indie a třeba Sauber-asi by směs neměnili a to je špatně.Pravidla jsou pro všechny-padni komu padni.

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        "každý chtěl vzrušení z opotřebení a výměn gum". A co když to každý nechtěl ? V F1 co se týče stájí rozhoduje prostá většina. Když si deset lidí v záchraném člunu odhlasuje, že pádlovat bude jen ten jedenáctý, tak je to sice demokratický, ale do spravedlnosti to má hodně daleko. Ostatně sama demokracie vznikla v době, kdy ve stejné společnosti žili otroci, kteří neměli žádná práva a ženy a chudí tuším také ne, takže demokracie je jen právo které si vyhrazuje většina nad menšinou. I v životě to tak funguje, až na jeden paradox, ale specifikovat nebudu, to bych byl nejspíš cenzúrován.

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • ja

    158.195.4.XXX
    No len sa všetci nepose-toto02 Asi jediný poriadný pilot v tomto poli primadón je Kimi01 Myslím si, že ten bude jazdiť bez reptania aj na holých" ráfoch", ak bude treba !11

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.9.XXX
      Ono to bude asi tím,že je založením ryzí sportovec a je zvyklý respektovat pravidla hry.I v jeho vyjádřeních většinou hledá chybu v sobě a svém autě než v druhých.Změna pneumatik je právě ranou pod pás těmto pravidlům, ale tlaku plačících týmů už Pirelli nedokáže odolávat.
      Oni tedy změní pneumatiky a co se stane? Podle mně vůbec nic.Ferrari a Lotus přitlačí auto víc na dráhu a budou stejně dobří jako ted.Kimi začne pořádně závodit a bude spokojenost. Auta se jim prostě extrémně povedla a gumy je nezničí.
      RB se k této změně modlí, ale pokud čtete mezi řádky v trenincích, kvaldách -jejich problém nebude tolik v pneu, ale spíš nemají tak vyjímečný vůz jako dříve.Ferrari a Lotus je jednoduše dohnaly a jsou s nimi vyrovnané.
      A Mercedes? jejich problém nejsou pneumatiky, ale spíš 200litrů benzínu v nádrži na startu.Jsou pomalí s plnou bandou i na nových gumách všechny brzdí a až ke konci závodu se to zlepší.Vzpomente na minulou sezonu.Bylo to uplně stejné a pneumatiky měli trvanlivější.
      MCL ? ten postavil nekonkurenceschopné auto, takže mu už nepomůže asi nic.

      Takže at RB a Mercedes sportovní ideu Fair Play zašlapou do země,ale myslím že jim to stejně moc nepomůže.Kimi je nezmar, který se otočí u zavřených vrat a stejně dojede na bodech.Je to fakt borec. 01

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ja

        158.195.4.XXX
        Plne súhlasím! Ako hovoríš, nestane sa takmer nič! Iba Lotus namiesto troch zastávok absolvuje dve12
        RB asi došli "patróny" a s veľkou nevôľou sa musi pozerať, ako si povedal, že ich Lotus a Ferrari dobehli a mám pocit, že aj predbehli. Ak bude Ferrari podávať také výkony, ako teraz v Barcelóne-pekelný štart a pekelné tempo, tak z Bohom12 a je po sezóne05 Ja dúfam, že tomu tak nebude a hlavne Lotus - Kimi, Ferrari-Alonsovi, poriadne podkúria! Vettel by tam už nemusel zavadzať03 14

        + 7 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          89.24.9.XXX
          Víš ale nejvíc mně štve podstata toho všeho.At už je RB dobrý,at to Fernando pálí jako ted, nebo Kimi dojede v Austrálii před ostatními, že by si dal ještě párek.Kvůli tomu přeci nejde měnit podmínky uprostřed sezony! Vždyt to je proti logice věci a podstatě soupeření.Ted je v laufu Ferrari, tak mu přidáme kus betonu do podlahy? Jak píše Eric ptejme se proč je Lotus šetrný k pneumatikám,proč má Ferrari výborný čas v technických pasážích, ale přesto nejlepší Top Speed.Ostatní to musí zjistit, dohnat a předjet.A ne změnit tvrdost gum aby zoufalci jako je ted Mercedes a MCL měli možnost se zmátořit.Williams postavil taky křáp ale neslyším žádné plačky.Prostě makají a snaží se to zlomit.
          Je mi z toho celkem smutno-ne proto, že fandím Lotusu, ale proto že vedení F1 tomuhle naslouchá.
          Na všech forech se vždy psalo "uplakané Ferrari" ale minulý rok,když měli střep, který nedělal třetí kvaldu jsem žádný pláč neslyšel.Makali a nakonec to málem vyhráli.Toho by se měli držet momentálně neuspěšné týmy a ne si pořád stěžovat na gumy.A Lewis si musí uvědomit,že když přestoupil ke gumožroutům,bude asi problém hlavně v autě který mají a pořád budou mít o jednu zastávku víc.To je realita.
          A nebo mám návrh.Mercedes má auto co stojí za ho..... s plnou bandou,tak bych jim jediným povolil tankovat, aby mohl Lewis z auta dostat maximum a divák byl spokojen.

          + 8 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ja

            158.195.4.XXX
            Určite nie si sám koho tieto prehmaty štvú. Ani mne to nie je vôbec po chuti. Mám pocit, že tieto zmeny s pneumatikami,môžeme vnímať, ako hodené záchrane koleso pre vyvolené tímy, ktoré sa topia vo vlastnej nemohúcnosti! Ono sa nám príliž rýchlo vyktryštalizovala špička pre túto sezónu a veľa možností nieje , ako ich pribrzdiť, vlastne okrem tých nešťastných pneu. tu žiadná možnosť nejestvuje. Tak si myslím, že vedenie F1 je nútené počuvať tých nešťastníkov a to hlavne v záujme neustálej dramatizácie a napínavosti celého ročníka, až do záverečného podujatia. No teda dobre,keď už sa k zmenám pristupuje , nech sa tak aj udeje, ale som nesmierne zvedavý čo sa stane, ak ani toto nepomôže tým neštastníkom z bryndy? Čo sa bude diať potom?

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Arnoux

              89.24.9.XXX
              Přesně tak a jak se mnohdy děje tyhle domnělé výhody z nových směsí se pak lehce můžou otočit proti nim samotným.
              Nemá cenu se rozčilovat.Prostě to tak je a nic s tím nenaděláme.Asi jediný argument pro beru to tvrzení Alonsa, že diváci na tribunách mohou být zmateni.To asi má logiku.To si ale měl promotér uvědomit před objednávkou pneumatik.A navíc myslím,že Barcelona žere gumy víc vždycky,takže dělají zbytečnou paniku.

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • ja

                158.195.4.XXX
                Oni možno práve na Barcelonu čakali, aby mohli zaveliť do "útoku", ale budiž. Dúfam, že z tejto pneumatikovef frašky nič podstatné nevytrieskajú a je celkom možné, že si aj sami hodili pod nohy ešte väčšie poleno, ako mali!

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Inkognito

                78.157.167.XXX
                Pěkně napsáno.

                Úsměv na tváři mi vykouzlil Boulier, když řekl, že Vettel v roce 2011 vyhrál taky na 4 zastávky. Hold panikaří, protože nevyhrávají a nevědí proč. :-)

                + 5 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              195.91.10.XXX
              Caute banda! 03

              Uz som si viac-menej isty, ze toto vsetko ma na svedomi RedBull a MB (co je jasne). Ale toto spm chcel - jednoducho si myslim, ze dopochodovali za Berniem a dali mu malu "ponuku": "bud s tym nieco spravis, alebo uz nebudeme nalievat do F1 tie miliardy!". A dedek "pustil", RB a MB tu musi mat! 03
              A hned aj vysvetlim preco si to myslim - cakal by som, ze Ferrari by bolo ihned k obrane Pirelli v "prvni linii", keby v tom nebolo nieco "viac". Takto asi cakali, az kym sa dedek vymackne (a on sa bohuzel vymackol az dnes). Velmi nejasne - keby boli spokojny, povedali by to na plnu hubu (ako maju vo zvyku) a ked niesu spokojny, tak isto! Za tym je nieco viac. 03

              Svinstvo hlavne je, ze si to Pirelli ods.re najviac - pritom za nic v podstate nemozu.03

              Znova zopakujem - obdivujem Hemberyho! a vedenie, ze ma (vlastne malo doteraz) gule, riskovat reputaciu firmy.01 Bohuzial, dalo sa cakat, ze sa zachovaju obchodne a nakoniec podlahnu medialnemu tlaku od RB a MB. Ako som predpokladal/aj sa potvrdilo - RedBull najprv vyvolal v mediach pocit "nebezpecnosti" u más co ich pocuvaju, pekne ich dodr.ali, az potom (este len) bude informovat Hemberyho o svojich poziadavkach!!! 02
              Uz teraz sa objavuju casto prispevky vo forach - "nikdy Pirelli!"... A toto si oni nemozu dovolit.
              Stejne tak Bridgestone nechcelo ani pocut o vyrobe gum s "programovanou degradaciou".03

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • ja

                158.195.4.XXX
                No čau!!03
                Celkom obre!!01 Kľudne sa môže stať, že Pirelli po niekoľko ročnom účinkovaní v F1 môže aj skrachovať03 12, lebo toľko neutraseného hnoja na ich adresu, či zo strany timov a hlavne fanúšikov by neuviezol ani voz obutý do tých najtvrdších zmesí! 03 12

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • erdedy

                  erdedy

                  91.127.46.XXX
                  Neskutocne nezmysly na ich adresu citam uz par dni/tyzdnov...

                  Jednoznacne ich niekto dostal/dotlacil tam, kam chcel.

                  Ako som uz pisal minule - mne sa tiez zda, ze tento rok je to trosku asi extrem ale tento hon na carodejnice som necakal - zasa len - "zasranana politika!" A hlavne spinava!!!02 02 02

                  + 7 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama