Pirelli: Čtyři zastávky jsou až moc

Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Závod v Barceloně byl zatím asi nejtěžší zkouškou současných pneumatik Pirelli. Jezdci totiž museli do boxů zajíždět častěji, než bylo v plánu.

Se čtyřmi zastávkami v boxech za vítězstvím v GP Španělska: I v Barceloně vyhrál ten, kdo nejlépe zvládl souboj s pneumatikami. I na pátém závodu sezony se ukázalo, že letošních směsy pneumatik moc dlouho nevydrží. Většina jezdců totiž musela během 66 kolového závodu ke svým mechanikům čtyřikrát. Jediným pilotem špičky, který jel jinou strategii, byl Kimi Räikkönen, který jel pouze na tři pit stopy. 

To Fernando Alonso zastavoval čtyřikrát, což mu nakonec vyneslo poměrně jasné vítězství. I třetí v cíli, Felipe Massa, zastavoval čtyřikrát. "Strategie hrála opět rozhodující roli," řekl šéf Pirelli, Paul Hembery. Zajímavé bylo, že různé kombinace středních a tvrdých gum byly nakonec stejně rychlé.


Tým Pirelli vloni na Interlagosu (foto: Pirelli)

Španěl například třikrát nasadil tvrdé a dvakrát střední, Fin tvrdou směs nasadil pouze jednou. Rozdíl v nejrychlejších závodních kolech, které zajel Nico Hülkenberg ze Sauberu na tvrdých a které zajel jeho týmový kolega, Esteban Gutiérrez, ale na středních, byl lehce přes 0,3s. Velkým problémem však bylo, že gumy ztrácely svoji rychlost už po několika málo kolech. 

"Závod byl pro pneumatiky velmi náročný, opotřebení zde bylo tak velké, jako na žádné jiné VC roku. Naším cílem bylo, že by každé auto mohlo zvládnout závod se 2 nebo 3 zastávkami. 4 už jsou až moc. Ovšem to se doposud stalo jen jednou: Při GP Turecka při našem prvním roce v F1," říká Hembery. 

"Do závodu v Silverstone bychom rádi učinili nějaké změny, abychom dosáhli našeho cíle," dodává šéf Pirelli a zakončuje: "Gratulace Fernandu Alonsovi a Ferrari, kteří celý závod tvrdě pracovali, aby se jim vyplatila jejich čtyřzastávková strategie. Na pneumatiky vsadili už v pátek a v sobotu, to vedlo k mnoha předjížděcím manévrům."

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu