Prohlášení týmů po kvalifikaci v Barceloně: Duo Mercedesu je opatrné

Petr Hlawiczka, 11. května 2013, 15:06 Google+

Co říkají jezdci a představitelé týmů na dnešní kvalifikaci ve Španělsku?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 11.05. 17:40) Napište svůj názor
Force India

Force India | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Ke konci se mi povedlo opravdu dobré kolo. Je to skvělou motivací pro tým, musíme však být opatrní vzhledem k tomu, co se přihodilo v Bahrajnu. Všichni doma v továrně tvrdě pracují. S pneumatikami budeme čelit odlišným problémům než v Bahrajnu, zítra to s nima bude velkou výzvou.

Je to skvělý pocit být opět na pole position. Tento víkend byl zatím dobrý a je skvělé vidět tým, jak se zlepšuje. Víme však, že je za námi teprve půlka práce. Pracovali jsme těžce na naší závodní rychlosti, ale tento okruh je tvrdý na pneumatiky, především na drolení. Bude to tudíž výzva. Naším cílem je využít příležitosti a získat co nejlepší výsledek.

Lewis Hamilton, 2.
Gratuluji Nicovi. Mám za tým opravdu radost. Dosáhli jsme toho díky skvělé práci kluků v továrně. K zítřku ale musíme přistupovat opatrně, protože to bude náročné. Neměl jsem dvě sady měkčích pneumatik, ale Nico byl dnes rychlý.

Je to pro tým bonus a vděčíme za to tvrdé práci, kterou do tohoto vozu vkládáme. Nebyl jsem příliš spokojen s vyvážením a to po celý víkend, i dnes, takže se na to musíme podívat a zjistit, co s tím můžeme udělat. Největší výzvou bude limitace opotřebení pneumatik, protože rychlost není tak špatná. Bude těžké tyto pozice zítra udržet, ale dáme do toho vše.

Ross Brawn, šéf týmu
Jde jen o kvalifikaci. Velká událost přijde až zítra - ta se počítá. Nikdy nevíte, s čím jezdí ostatní. Tento víkend jsme se v práci soustředili na závod, kde jsme byli slabí. Hodně práce jsme dnes dopoledne odvedli se závodním množstvím paliva, proto jsme před kvalifikací nevěděli, jak na tom jsme.

Pro zítřek si úplně nevěřím. Z práce s palivem jsem mohl vidět, že na tom stále ještě nejsme tak dobře jako v kvalifikaci, ale v tomto ohledu jsme odvedli hodně práce. Nevím, jestli budeme moci vyhrát. Snad jsme toho přes noc udělali dost.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 3.
Byl jsem velmi potěšen posledním sektorem, protože v minulosti byl u mě slabý. Bude to zajímavý závod, všechno to bude o degradaci pneumatik. Zdá se, že toho nevydrží tolik, kolik bychom si přáli, ale jsme spokojení s dobrou pozicí před startem zítřejšího závodu.

Mark Webber, 8.
Kvalifikace se až na Q3 podařila. Jsem zklamaný výsledkem a časem v posledním sektor, kde jsem normálně silný. V dnešní době je to velmi těsné a vše musí přesně fungovat. Jsem tedy zklamán s kolem, ale jinak se vším spokojen a těším se na závod.

Christian Horner, šéf týmu
Velmi zajímavá kvalifikace. Sebastian zajel skvělý čas na konci Q3, a třetí místo je víc, než jsme čekali. Se dvěma Mercedesy před námi a Kimim a Fernandem za zády to bude zajímavé. Mark vypadal v prvních dvou částech dobře, pak ale ztratil čas a v tak těsném poli je to opravdu znát. Naštěstí máme dva piloty schopné zajet skvělý závod. 

hamilton - rosberg
Lewis Hamilton gratuluje svému týmovému kolegovi k zisku pole position v Barceloně
(foto: Mercedes AMG F1 Team)

LOTUS

Kimi Räikkönen, 4.
Nebylo to tak špatné, lepší než v minulém závodě, to je jisté. Víceméně vše, co  jsme mohli předdvést. Je to velmi těsné a mohli jsme být první i desátí v té poslední části kvalifikace, takže čtvrté místo není tak špatné. Pochopitelně, pokud nejste na pole, chcete být výš, ale počítá se až zítřek. Auto bylo po celý víkend dost dobré.

Dnešní kvalifikace byla větrnější, než ranní trénink, což zapříčinilo, že poslední sektor byl náročnější. Neudělal jsem žádnou chybu v mém rychlém kole a neřekl bych, že bylo perfektní. Ale i kdyby bylo,nemyslím, že bychom byli o mnoho výš. Mercedes,jak jsme již viděli, je dobrý na jedno kolo, ale doufejme, že se to v závodě otočí. Neměli jsme rychlost dostat se do první řady, ale v závodě bychom měli mít dobré auto.

Sice nevím, co dělají ostatní, ale my se držíme plánu. Hodně záleží na pneumatikách a na tom, jak se budou v závodě chovat. Neočekávám, že uděláme něco naprosto jinak než ostatní, možná zastavíme jindy, možná stejně, kdo ví. Nemůžete říct, co se v sobotu stane, jen musíte mít dobrý start a potom se uvidí.

Máme před námi dva Mercedesy a uvidíme, jak budou silní v závodě. Jsem si jistý, že Ferrari a Red Bull budou konkurenceschopní, takže jako v každém závodě uděláme, co můžeme a uvidíme, jak to dopadne. Naše rychlost je dobrá, takže se zkusíme dostat na pódium.

Romain Grosjean, 7.
Odvedli jsme dobrou práci, ale v mém rychlém kole jsem udělal chybu při nájezdu do první zatáčky, takže jsem zvolnil a šetřil pneumatiky. Jinak si myslím, že to mohlo být lepší a bych byl o jednu nebo dvě řady vepředu. S autem jsem byl spokojen, stejně jako s prací, kterou jsme od pátku udělali. Uvidíme, co se zítra stane, protože pole je hodně vyrovnané. Jak jsme viděli, podmínky na trati se mění a klíčem budou opět pneumatiky.

Alan Permane, šéf traťového provozu
S dnešním výkonem jsme hodně spokojeni. Udělali jsme pár změn oproti včerejšku a potom zažili produktivní ráno, kdy jsme na trati hodnotili. Byla to poměrně jasná kvalifikace od obou pilotů, oba ušetřili sadu střední směsy pneumatik a neodehrálo se žádné drama. Bohužel, Romain zablokoval v posledním kole kola, jinak by měl stejnou rychlost jako Kimi, ale mít pomalejší z vozů na šestém místě nám rozhodně nepůsobí starosti.

Co se strategie týče, působí nové tvrdé, či výběr tvrdých a středně-tvrdých pneumatik, potíže? Ne. Nová směs této trati sedí víc, než ta předchozí verze, alespoň s teplotami, které tu panují. Pro nás to funguje a nezměnilo nám to plány. Čtvrtá a šestá příčka jsou dobré pozice, když vezmete v úvahu naši závodní rychlost a práci s pneumatikami, kterou jsme zatím prokazovali. Rozhodně je zde potenciál na dobrý závod.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 5.
Myslím, že dnešek pro nikoho v týmu nebyl překvapením. Byli jsme tři nebo čtyři desetiny od pole-position v posledních třech závodech a do Barcelony někteří přivezli novinky, takže ztrácíme půl sekundy. Tu musíme najít.

Nemáme tak dobrou rychlost na jedno kolo, ale na dlouhou vzdálenost jsme stejně rychlý jako ostatní, možná lepší. To je naše silná stránka, takže musíme využít příležitosti. Musíme být optimističtí, může to být dobrý závod. Zkusíme dojet na pódiovém umístění, možná lépe. Mercedes v závodě není tak rychlý a může se stát cokoliv.

Každý závod je unikátní a když se podíváte na tabulku šampionátu, vidíme, že Mercedes se trápí v závodech. Kimi a Sebastian mohou být cílem víc, než duo Mercedesu, a také to je Sebastian, kdo vede šampionát a Kimi, který je druhý. Bylo by dobré dojet před nimi. A myslím, že pokud dojedete před nimi, budete zde velmi blízko vítězství.

Felipe Massa, 6., po penalizaci 9.
Abych pravdu řekl, neočekával jsem penalizaci. Jel (Webber) na starších pneumatikách. Nikdo, kdo jel na starých pneumatikách se do Q3 nedostal, takže měl zajet do boxů a přezout. Jakmile to udělal, jel rychleji, takže si nemyslím, že jsem si zasloužil penalizaci za ovlivnění jeho kvalifikace. Tečka.

Nemohu říci, že jsem s výsledkem spokojen, protože jsem po ranním tréninku očekával víc. Bohužel ve třetím sektoru jsme se potýkal s nedotáčivostí a to mě stálo čas, ale zároveň se cítím sebejistě, protože naše auto vypadá konkurenceschopně. Nyní se musíme soustředit na závod, protože bude dlouhý a může se stát cokoliv.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Nejprve bych rád popřál štěstí našemu technickému řediteli Patu Fryovi, který je v nemocnici a půjde na operaci se zánětem slepého střeva. Přejeme mu brzké uzdravení. A ke kvalifikaci - věděli jsme, že nebudeme bojovat o přední místa, rozhodně nemůžeme být spokojeni, ale třetí řada je pořád dobrý start, na kterém můžeme stavět do zítřejšího závodu.

Nebylo překvapení vidět oba Mercedesy tak rychlé, protože to tak bylo i v případě zimního testování na tomto okruhu. Jsme si poměrně jisti, že můžeme spoléhat na potenciál, který jsme zatím viděli a jako vždy bude důležitý start, kde zkusíme získat nějaké pozice. Opotřebení pneumatik bude klíčové a musíme zůstat soustředění a využít každou příležitost.

 

MCLAREN

Jenson Button, 14.
Tlak v pneumatikách byl extrémně vysoký, takže nevím, zda se něco pokazilo nebo byly špatně nastaveny, ale podíváme se na to. Díky novinkám vidím malý rozdíl, ale zdaleka ne tak velký, abychom mohi bojovat s těmi na špici. A navíc má nové části každý tým, takže je pro nás těžké to dohnat. Dobré je, že Sergiův vůz ukázal progres, což jsme potřebovali a můžeme na tom stavět. 

Sergio Pérez, 9.
Cítím se ok, že jsem v Q3 s tak složitým autem. Jako pilot ve vítězném týmu jakým je McLaren ale chcete být vepředu. Celkově ale musíme být spokojeni, když jsme vytěžili maximum.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Checo v Q2 odvedl fantastickou práci, byla to skutečně dobrá jízda. V Q3 jsme mohl taktizovat a ušetřit nějaké nové pneumatiky pro závod, myslím si však, že jezdil tak dobře, že jsme si pomysleli: pojďme do toho. V Q3 byl o 2 desetiny horší, ztratil však čas na konci toho kola. Vzhledem k tomu, že naše auto není dostatečně rychlé, tak mu musím zatleskat.

Pro Jensona je výsledek zklamáním. Ještě jsme nezanalyzovali data, máme však jisté doklady pro to, že měl příliš vysoký tlak v pneumatikách, jinak si myslíme, že by postoupil. Pracovali jsme tvrdě a dále budeme tvrdě pracovat.

 

FORCE INDIA

Paul Di Resta, 10.
Myslím, že s desátým místem můžeme být hodně spokojeni, protože jsme splnili náš cíl dostat se co Q3. V té třetí části jsem z auta nedostal všechno, protože bylo těžké vyladit závěrečný sektor při mém závěrečném kole, ale stále jsme v dobré pozici pro závod.

Pneumatiky budou hrát velkou roli, protože tento okruh je na pneumatiky jedním z nejnáročnějších. Doufejme, že to bude hrát nám do karet a že díky dobré strategii a rychlým zastávkám v boxech získáme pozice. Za mnou pochopitelně budou vozy s novými pneumatikami, takže klíčový bude start a první zatáčka.

Adrian Sutil, 13.
V první části to šlo dobře a moje jízda na tvrdé sadě mi poskytla cenné informace, než jsem přezul na středně-tvrdé pneumatiky. Q2 bylo zkamáním, protože moje pozice na trati při mé jízdě nebyla ideální. Vergne vyjel z boxů, když jsem já odjížděl a měl jsem za sebou Nica (Hülkenberga). Také tam byl ve svém rychlém kole Webber a já nemohl najít místo.

Myslím, že je to hlavní důvod, proč jsem se nedostal do třetí části, protože jsme na top 10 měli rychlost. Jsem si jistý, že auto bude zítra fungovat dobře, ale bude zde těžké předjíždět a kvalifikační pozice je velmi důležitá.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je dobré vidět Paula dostat se do první desítky - poprvé pro tým v Barceloně - a znamená to, že jsme v dobré pozici bojovat o body. Adrian měl stejnou rychlost jako Paul, ale jeho kvalifikace byla ovlivněna pozicí na trati - neměl šanci zajet čisté kolo a to ho stálo pár míst na startu.

Očekávám od nás silný závod a doufám, že ukážeme rychlost jako v minulých čtyřech závodech. Auto je dobře vyvážené, dobře pracujeme s pneumatikami a máme všechny důvody věřit, že můžeme dojet s oběma vozy na bodech.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 11.
S průběhem kvalifikace, hlavně s Q2, jsem spokojený. Myslím, že jsem dostal z vozu maximum. Zatímco včerejšek se nám povedl, dnes se to ráno ztratilo a přišly problémy s vyvážením vozu. Museli jsme to tedy napravit. Byl jsem s kolem v Q2 spokojený, ačkoli mě mrzí, že jsem nepostoupil dál. Ale byli jsme blízko a závod může být dobrý. Udělali jsme pokrk a znovu vypadáme konkurenceschopně. 

Jean-Eric Vergne, 12.
Udělali jsme velký krok vpřed, který znamená silnější auto v evropské části sezony. Na dnešním odpoledni je spoustu pozitiv, například to, že v závodě bude vůz ještě lepší (pozn. - podle nastavení). Dvanácté místo je dobré a zítra bych měl bojovat o body. Tým udělal skvělou práci, ale musíme stále tvrdě bojovat o místo v Q3, které dnes bylo velmi blízko.

James Key, technický ředitel
Přivezli jsme sem spoustu novinek a zásadních změn na voze, což bylo součástí dlouhodobého plánu před Barcelonou. S takovou změnou nikdy netušíte, jestli to bude všechno fungovat. Ale zdá se, že je vše tak, jak má být.

Daniela trápilo vyvážení vozu, ale Jean-Eric je celou dobu spokojen. Naše kvalifikace má klady i zápory, protože je to naše nejlepší letošní kvalifikace, na druhou stranu, Q3 byla blízko...Z dalšího hlediska si ale můžeme vybrat pneumatiky, na kterých budeme zítra startovat. Nevíme, co zítra od pneumatik očekávat.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 15.
Kvalifikace šla podle plánu. Je to ale zklamání. Noviny byly krokem správným směrem a nastavení vozu bylo dobré, ale ne dostatečně, protože ostatní týmy se zlepšili možná ještě víc. Moje kolo v Q2 bylo perfektní, využili jsme dvě sady středně-tvrdé směsy, abychom se dostali na lepší pozici, ale nakonec to nebylo dost, protože nám chybí rychlost.

Esteban Gutiérrez, 16.
Dnes to byla těžká kvalifikace. V trénincích (včera i dnes) jsem se cítil celkem dobře a časy byly konzistentní. Celkově si myslím, že novinky jsou krokem vpřed. Mohl jsem dostat nějakou rychlost z poslední sady pneumatik, ale je to choulostivá pozice, když jedete na hraně a snažíte se dostat maximum z toho, co máte. Nejsem spokojen, protože chci chci být výš. Musíme dál pracovat a najít rychlost.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Nemůžeme být s 15 a 16 místem spokojeni. Zvlášť ne na trati jako je tato, nebude lehké z této pozice něčeho dosáhnout. Oba piloty dnes podali skvělý výkon. To ukazuje, že jsme zmenšili naši ztrátu v kvalifikaci, ale stále se musíme zlepšovat.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 17.
Bohužel, dnešní výsledky ukázaly, že jsme se tolik nezlepšili, ale jdeme správným směrem. Zdá se, že každý se zlepšil o malý kousek, což znamená stejnou situaci jako dosud. Snad můžeme dělat takové kroky mezi jednotlivými závody. Zítra se pokusíme zajet co nejlepší výsledek, závodní tempo by mělo být dobré. 

Pastor Maldonado, 18.
Momentálně máme s autem problémy a snažíme se je vyřešit. Postrádáme hodně přilnavosti, a bez toho je složité zajet rychlé kolo. Ohledně výkonu, stále nejsme tam, kde být chceme, ale snažíme se posunout vpřed.

Mike Coughlan, technický ředitel
Po loňském vítězství je konec v Q1 zklamáním. Na tak vyrovnaném roštu bychom potřebovali udělat větší pokrok, aby byly vidět výsledky. Naše závodní tempo je mnohem lepší než kvalifikační, takže stále míříme za body. 

 

CATERHAM

Giedo van Der Garde, 19.
Jsem velmi spokojen s dnešním tréninkem i kvalifikací. Přes noc jsme udělali pár změn a snažili se najít vyvážení nových částí, což zafungovalo. Nejedu tu se stejným vozem jako kolega - mám vše z nového vozu kromě předního křídla. Oba tak máme trochu odlišné nastavení. V kvalifikaci se mi povedlo moje poslední kolo a je to mé nejlepší umístění na startu v sezoně. 

Charles Pic, 22.
Dnes to bylo těžké. Nasadili jsme na vůz nové části a snažili se vyladit jejich funkčnost, ale nedařilo se. Trénink byl v pořádku. Nezajel jsem žádný opravdu ostrý čas, proto jsem věděl, že mám z vozu ještě co dostat. V kvalifikaci se ale auto chovalo jinak. Nevíme proč, ale do zítřka to musíme zjistit. Pozitivní ale je, že nám jdou dlouhé jízdy a tak bychom zítra mohli mít slušný závod. Degradace tu není tak hrozná a máme dobré zastávky v boxech. 

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 20.
Měli jsme celkem dobrý trénink a změny vypadaly pozitivně. Našli jsme více přilnavosti, ale auto má stále problémy. Vyvážení bylo rozličné během několika kol, pořád nejsem spokojen v rychlých zatáčkách. Musíme se probrat daty a porozumět, co se s vozem děje. Potřebujeme se na startu dostat před Van der Gardeho, ale myslím, že to bude i lepší.

Max Chilton, 21.
Stále bojuji s vyvážením auta, ale jinak mám z pokroku radost. Moje první kolo bylo dobré a cítím výhodu z toho, že jsem nepřišel o žádnou část tréninků. Cítím že budu moct svůj pokrok ukázat ještě víc. Na závod se moc těším.

John Booth, šéf týmu
Jsme spokojeni, že analýza přes noc ukázala pokrok. Vylepšení dají vozu více výkonu a pokud bychom měli více času v trénincích, bylo by to ještě lepší. Třetí trénink se nám opět povedl. Jules dnes nemohl zajet pořádné kolo kvůli vyvážení a Max musel být agresivnější, aby našel volný prostor pro svůj pokus. Ani jeden tak nezajel perfektní kolo, ale je dobré je mít na startu blízko u sebe. Těšíme se na zajímavý závod.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci v Barceloně: Duo Mercedesu je opatrné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 11.05.2013 17:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Španělska (Barcelona)

Grafika: Startovní rošt Velké ceny Španělska po penalizacích Massy a Gutiérreze

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud