Analýza sektorů: Časy a rychlosti dosažené v kvalifikaci - naděje pro Ferrari a Red Bull

Petr Hlawiczka, 20. dubna 2013, 22:15 Google+

BAHRAJN - Jaké časy a rychlosti dosahovali piloti v jednotlivých sektorech kvalifikace a jaké z toho můžeme vyvodit závěry o výkonnosti týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari F138

Ferrari F138 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

První sektor obsahuje dvě rovinky s dvěma pomalými zatáčkami, před tou první se nachází nejtvrdší místo brzdění, kde piloti vyžadují stabilní zadní část, ke které jim pomáhá správně nastavené mapování a brzdění motorem. Stočtyřicetčtyři metrů před ní se nachází také čidlo pro měření maximálních rychlostí (speed trap).

Ve druhém technickém sektoru najdeme jednu kratší rovinku s první DRS zónou a dvě nejrychlejší zatáčky s prudkou změnou směru (č. 11 a 12). Náročné je i brzdění do zatáčky č. 9, s nímž je začít již v předchozí zatáčce - jezdci si budou muset dávat pozor na blokování kol a případný smyk s těžkými vozy v úvodu.

Ve třetím sektoru s dvojicí středně rychlých zatáčej a rovinek je důležitý výjezd na startovní rovinku s druhou DRS zónou. Komplexní přehled technických informací o okruhu v Sákhíru najdete zde.

mapa

Mapa okruhu (zdroj: FIA)

Nejrychlejší časy ve všech sektorech zajel v kvalifikaci Nico Rosberg, který mohl být ještě o 80 tisícin sekundy lepší, pokud by poskládal dohromady své nejlepší sektory. Druhý Vettel by si v tomto případě polepšil o 45 tisícin. O více než desetinu mohl být rychlejší Webber, dokonce o 0,163 s Räikkönen.

Hamilton sice dal své nejlepší sektory v jednom kole dohromady, ale na svého týmového kolegu hodně ztrácel a byl z toho viditelně skleslý. Tým ještě večer prošetřoval, čím by to mohlo být způsobeno.

Mercedes má před závodem obavy o to, že se bude propadat. Velká cena Bahrajnu bude o opotřebení zadních pneumatik, německý tým v tom není příliš dobrý. Naopak to dává šanci Ferrari, Red Bullu.

Méně už Lotusu, který je kompromitovaný horší startovní pozicí a netuší, kam se jeho rychlost na jedno kolo poděla (více viz zde), protože v pátečních trénincích byli výborní a dnes ve třetím za odlišných teplot byli rovněž OK.

casy v sektorech 4
Přehled nejrychlejších sektorů a jejich součtu

Ferrari to jezdí výborně na obou směsích, dosahovali velmi podobných časů, proto Massu poslali do Q3 (a tudíž do závodu) na tvrdých pneumatikách. Technický ředitel Pat Fry se žádného rizika neobává a Felipe také nevypadal zklamaně.

To vyplývá z toho, že rozdíl mezi středně-tvrdou a tvrdou pneumatikou tady je menší než v Číně, pouze  0,6 sekundy na kolo. Většina závodníků pojede na tři zastávky, někteří možná vyzkoušejí pouze dvě.

Velmi dobře to jezdí osmiválcem Mercedes poháněné Force Indii, která je nastavena na nižší přítlak a dosahuje nejvyšších rychlostí na rovinkách. Di Resta byl druhý nejrychlejší v prvním sektoru, hůře si ale vedl ve třetím.  Oba indické vozy těžili z penalizací Webbera a Hamiltona a budou proto startovat ze třetí řady.

max rychlosti
Přehled maximálních rychlostí

McLaren je stále pomalý, ale podle inženýrů je velmi dobrý v péči o zadní pneumatiky a věří ve slušné body, a to nejen Button, ale i Pérez.

U Caterhamu překvapil více než sekundový náskok Pic na Van der Gardeho. Francouz měl k dispozici velké novinky, které byly původně plánovány pro Barcelonu: nové přední a zadní křídlo, nové deflektory, bočnicové panely a další aerodynamické úpravy, které měly vůz CT03 zrychlit o půl sekundy na kolo. Pic z toho vytáhl více a za Gutiérrezovým Sauberem zaostal jen o půl sekundy.

Webber včera zkoušel nižší úroveň přítlaku a menší zadní křídlo, ale dnes se vrátil k původnímu křídlu pro vyšší přítlak, s nímž jezdil Vettel.

 

Grafickou podobu startovního roštu najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Časy a rychlosti dosažené v kvalifikaci - naděje pro Ferrari a Red Bull

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

lotus e21

Překvapení kvalifikace: Kam se poděla Räikkönenova rychlost?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud