Hamiltonův sloupek: V závodech se ke slovu dostává více strategie

iM2, 19. dubna 2013, 15:25 Google+

Ve svém posledním sloupku pro BBC Sport Lewis Hamilton promluvil o strategii v závodech, kterou způsobují aktuální pneumatiky Pirelli.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 19.04. 21:55) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

"Ve Formuli 1 se teď hodně mluví o pneumatikách a ačkoliv já nesouhlasím se všemi těmi stížnostmi, tak vím, že se spousta lidí už ptá, jestli se vůbec jedná o 'opravdové' závodění. Podle mého názoru se jedná o 'pravé' závodění. Když jsem poprvé startoval ve Formuli 1, tak jste nemuseli uvažovat nějak strategicky až na případ, kdy jste se někoho pokoušeli předjet. Museli jste prostě být tvrdí na pneumatiky a snažit se neztrácet čas. Stále musíte jet jak jen můžete s pneumatikami, ale nemůžete na to prostě tlačit na maximum. 

Dnes to tak prostě nemůžete dělat - musíte se o pneumatiky trochu starat. Každá guma je rozdílná. Jsou zde rozdílné techniky přípravy a jejich šetření za účelem dostat z nich maximum. Například spousta jezdců si všimla, že první tři kola stintu jsou pro životnost gum nejdůležitější. Pokud na to netlačíte v prvních třech kolech, tak pak vydrží na konci déle.

Ale zase si nemyslete, že jezdíme dokola maximálně efektivně s jednou rukou ven z okýnka, stále na to musíte tlačit, ale v určitých mezích, které jste si vytyčili. Snažíte se tedy, aby vám auto nikde neujelo a zbytečně jste ho nepřetěžovali. V Číně, kde jsme závodili minulý víkend, jsou zatáčky 1, 8 a 13 velmi tvrdé na levou přední pneumatiku, takže k nim musíte přistupovat hodně odlišně. Musíte zabrdit dříve a do zatáčky najet hladce, aby vám gumy vydržely. V těchto zatáčkách nejsme na hraně, ale ve všech ostatních ano.


Lewis se chystá v Bahrajnu na jeden z dnešních tréninků
(foto: Daimler AG)

Pro mě to tak prostě je a musím se s tím smířit. Nemyslím si, že by to mělo být nějak drasticky jiné. Moc si samozřejmě neužívám setření těchto gum, jak to musíme dělat - tím že jsme na plynu lehcí, netlačíme na to v některých zatáčkách, později podřazujeme a tak je neždímáme - ale mám rád ten fakt, že F1 se neustále mění a vy se stále musíte něco učit. 

Pokud jste viděli GP Číny v televizi, tak jste mohli slyšet Kimiho Räikkönena, Fernanda Alonsa a mě jak jsme se trochu bavili v místnosti než jsme šli na podium. Zmiňovali jsme se o Sergiovi Pérezovi z McLarenu a o tom, jak jel. Kimi s nim měl incident, ve kterém si poničil přední křídlo, což ho stálo určitý výkon. 


V Číně už byl na podiu šťastnější než v Malajsii o tři týdny dříve
(foto: Damiler AG)

Já na to nemám vyhraněný názor, protože jsem z toho moc neviděl - určitě ne ten incident s Kimim. Pamatuji si, jak jsem v dálce viděl Fernanda, jak se snaží předjet auto, které přejíždělo z jedné strany trati na druhou. Byl jsem poměrně překvapen, že ten jezdec - o kterém jsem věděl, že je to Pérez - nebyl penalizován. 

Problémem je, že rozdíl mezi blokováním a bráněním pozice je velmi úzký. Stewardi odvádí opravdu skvělou práci a nechtějí úplně vyrušit závodění. Zažil jsem to v motokárách. Jeden úředník tam chtěl všem zničit víkend a úplně se tím vytratila ta zábava ze závodění. Toto nechcete, chcete konzistentnost v pravidlech. Ale je velmi těžké být konzistentní, když každá situace je jiná. Mladí jezdci jsou určitě těmi, kteří se toho musí nejvíce naučit. Ale myslím si, že standardy v řízení letos nebyly nějak špatné. Nemám nějaký konkrétní problém s někým."

Vytisknout

Diskuze: Hamiltonův sloupek: V závodech se ke slovu dostává více strategie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 19.04.2013 21:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham

Kovalainen o Caterhamu CT03: Jízda s ním je obtížná, je to krok zpět

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud