Pirelli: Stěžuje si pouze Red Bull, ostatní týmy jsou velmi spokojené

red bull rb9

red bull rb9 | foto: Red Bull Racing

Red Bull, nikoliv Mercedes, byl týmem, který se snažil Pirelli přesvědčit k návratu k loňským specifikacím svých pneumatik. Podle výrobce pneumatik však není důvod a kritiku rakouské stáje ostatní tým nechápou.

Během víkendu v Sepangu Red Bull kritizoval pneumatiky a na Pirelli vyvíjel nátlak, aby se vrátili k loňským směsím. Na současných údajně nemohou maximálně využít výkon vozu.

Mark Webber například uvedl: "Na těchto pneumatikách musíte jezdit pomalu, nejezdíme naplno, jako obvykle, všichni lídři jezdí velmi pomalu, aby je ušetřili." Australan si ale uvědomuje, že jejich první a druhé místo z Malajsie Red Bullu moc nepomůže: "Byl jsem naprosto překvapený tím, že se nás ostatní nedrželi."

Nico Rosberg od Mercedesu, který byl německým Auto Motor und Sport o víkendu mylně zařazen mezi kritiky, v jedné fázi závodu dostal mimo jiné následující pokyn: "Jeď naplno, není důvod pneumatiky šetřit."

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery na adresu Red Bullu říká: "Ve skutečnosti se jednalo pouze o jednoho kritika. Všichni ostatní přišli a říkali, že neví, o čem to mluví...  Hovořilo se o Mercedesu, ale ten se k tomu vůbec nevyjadřoval, komentáře přicházely od Red Bullu."

"Cítí, že kvůli pneumatikám nemohou maximalizovat výkonnost vozu. Závod samozřejmě vyhráli, a vyhráli ho v pohodě, takže je opravdu velkou otázkou, zda mají pravdu. Lidé však musí pracovat v rámci balíku pneumatiky - auto a výkonnost musíte maximalizovat v rámci tohoto balíku. Tak to všichni dělají a musím říci, že ostatní týmy byly velmi spokojené."

vettel
Paul Hembery otevřeně: "Na pneumatiky si stěžoval pouze Red Bull" (foto: Red Bull Racing)

"Pokud chcete udělat laskavost pouze jednomu týmu, pak je po sezóně. Skončí to v Monze. Red Bull má očividně velkou výkonnost. Možná by si přáli něco jiného, ale jsem si jistý, že jiné týmy by si také přáli nějaké věci," pokračuje Hembery.

Degradace středně-tvrdé směsi se v úvodním tréninku pohybovala kolem 0,3 sekundy na kolo, což se v průběhu víkendu s vývojem dráhy zlepšilo "Jakmile jsme se dostali k závodu, jak se to stalo už v mnoha a mnoha závodech dříve, se to hodně zmenšilo a my jsme pozorovali téměř negativní degradaci až po samotný závěr stintů," dodává sportovní ředitel Pirelli.

Odborný poradce Red Bull Helmut Marko po závodě uznal: "Pneumatiky držely pohromadě mnohem lépe, než jsme očekávali. Oba naši jezdci zajížděli v posledním stintu velmi rychlá kola, takže bychom možná měli být o něco méně kritičtí vůči Pirelli."

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu