McLaren: Nejsme tak posedlí spolehlivostí, že bychom nesáhli po změnách na voze

Petr Hlawiczka, 12. března 2013, 06:20 Google+

Přestože loni spolehlivost McLarenu nebyla nejlepší, sáhl tým v designu nového vozu k radikálnějším změnám než většina soupeřů a zaměřuje se spíše na rychlost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
mclaren mp4-28

mclaren mp4-28 | foto: McLaren

Sdílejte článek

O spolehlivost se týmy podle Martina Whitmarshe týmy obávají vždy, ale jednodušší je podle něj v průběhu sezóny zvyšovat spolehlivost než zrychlovat vůz.

"U nového závodního vozu si nikdy nemůžete být tak jistí, jak byste byli rádi, protože pokud je stabilní a spolehlivý, pak si obvykle přejete jej změnit tak, aby byl rychlejší, lehčí, aerodynamičtější či něco podobného," říká šéf McLarenu.

"Nadělili jsme si platformu, která je nová, abychom zajistili možnost vývoje v průběhu sezóny. Díky tomu je větší výzvou jít po ujetí 5000 km do prvního závodu tak spokojený, jak byste chtěli," pokračuje.

McLaren se podle něj snažil vyřešit specifické problémy, které se objevily v minulé sezóně, a zároveň se zaměřit na větší změny na voze: "Tvrdě jsme s Mercedesem a zároveň interně pracovali na některých potížích, s nimiž jsme se setkali minulý rok.

Takže si myslím, že jsme neustále ostražití, ale nesmíme být tak posedlí spolehlivostí, že bychom nesáhli k změnám na voze. Samozřejmě, že jsme při změnách na letošním voze šli do rizika. Loňský ročník jsme zakončili s nejrychlejším vozem. Bylo by to velmi jednoduché pokračovat v jeho vývoji."

mclaren
McLaren sáhl k větším změnám na voze v rámci širších možností vývoje po celou sezónu - pokud šel cestou mírné evoluce, brzy by je vyčerpal (foto: McLaren Mercedes)

"Dokázali bychom ho před začátkem tohoto roku ještě zrychlit, ale přesto jsme učinili změny v celkovém balíku ve víře v to, že musíte být konkurenceschopní po 19 závodů a musíte být schopni jej dále vyvíjet," dodává Whitmarsh.

Vytisknout

Diskuze: McLaren: Nejsme tak posedlí spolehlivostí, že bychom nesáhli po změnách na voze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Webber o konci své kariéry: Letošní sezóna nemusí být poslední

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud