Podle německých médií je důvodem vysoká cena, kterou požaduje mladší bratr šestinásobného šampiona Michaela Schumachera. Na straně druhé stojí v jednáních Sir Frank Williams, zakladatel, spolumajitel a šéf týmu, který bojoval do předposledního závodu o titul mistra světa zásluhou Juana Pabla Montoyi, týmového kolegy Ralfa.
Již prakticky polovinu roku se mluví o chystaném prodloužení kontraktu, dokonce o tříleté smlouvě, zdá se ale, že v posledních měsících jednání nijak nepokročila. Frank Williams je znám tím, že peníze raději věnuje do rozvoje monopostů a týmu, než na bankovní účty jezdeckých es. Své o tom může říci Nigel Mansell i Damon Hill, kteří po zisku titulu v barvách Williamsu z týmu překvapivě odešli.
V úvodních měsících letošní sezony nebyl vůz FW25 v nejlepší formě a ve vyjednávání měl navrch manažer jezdce Willi Weber, který hovořil o mnoha nabídkách od konkurence, mezi kterými hrála prim japonská Toyota. Tým z Grove však vůz vyladil a nakonec se s ním oba jeho piloti ucházeli o titul. To dává nyní výhodu na stranu Franka Williamse. Spolu s BMW se jedná o špičkový tým, který by měl bojovat i o titul v sezoně 2004. Je tu však ještě jedna drobnost, které jistě Weber využije. Montoya přestupuje k McLarenu a Frank asi nebude chtít v jediném okamžiku přijít o oba jezdce najednou.
Podle zpráv z Německa by měl být Ralf druhým nejvíce vydělávajícím pilotem po svém bratrovi. Dosud byl před ním Jacques Villeneuve, ten však pro příští sezonu angažmá nezískal. Hovoří se o tom, že Williams nabízí Schumacherovi 9 milionů USD ročně a kontrakt do roku 2006 včetně. Weber a Schumacher ale údajně požadují 15 milionů.
„Mým cílem je dostat lepší kontrakt, než ten stávající. V týmu BMW Williams jsem velmi spokojený, přestože jsou zde i jiné silné týmy,“ prohlásil Ralf Schumacher pro německý Bild. Nejmenovaný zdroj z týmu BMW Williams však tvrdí, že trpělivost pána na invalidním vozíku je již u konce. Ralf a Willi tedy balancují na ostří nože.
Spolu s týmem z Grove jsou spojována jména Marka Webbera a Jensona Buttona. Především Button, který odjel svoji debutovou sezonu právě ve Williamsu a v závěru porážel Ralfa Schumachera, by mohl do týmu po skončení sezony od současného zaměstnavatele BAR Honda odejít bez odstupného. U Webbera je situace jiná, jeho manažerem Flavio Briatore s ním počítá do Renaultu vedle Fernanda Alonsa. Opačným směrem by mohl zamířit zkušený, ale nepříliš vyrovnaný Trulli, který by v Jaguaru mohl zakončit závodní kariéru.
A Toyota a Ralf Schumacher? Tým sídlící v Kolíně nad Rýnem by mohl být v příštím roce černým koněm šampionátu, ale Ralf touží po titulu a je otázkou, zda se týmu podaří postavit tak rychle vůz schopný konkurovat Ferrari, McLarenu a Williamsu...
Foto: Archiv
Zdroj: www.pitpass.com