Třetí den v Barceloně nejrychlejší Alonso s Ferrari, týmy simulovaly závod (+foto)

Petr Hlawiczka, 21. února 2013, 17:00 Google+

BARCELONA, 3. DEN TESTŮ - Ve čtvrtek pokračovalo v Katalánsku 11 týmů Formule 1 v předsezónním testování. Nejrychlejší čas zajel Fernando Alonso s Ferrari, ve velmi dobrém světle se ukázal i Nico Hülkenberg se Sauberem, který ztratil necelé tři desetiny.

Počet komentářů:  29 komentářů (Poslední 21.02. 19:48) Napište svůj názor
Ferrari F138

Ferrari F138 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Dnes se v Barceloně poprvé objevili Giedo van der Garde, Jenson Button, Romain Grosjean, Mark Webber, Jean-Eric Vergne a po dlouhých dvou letech se s monopostem F1 povozí i Adrian Sutil, který stále patří mezi kandidáty na druhé závodní míst u Force Indie.

Před rokem byl v Barceloně nejrychlejší Pastor Maldonado (1:22,391 min), včera Sergio Pérez s McLarenem zvládl kolo za 1:21,848 min, dnes za tímto časem Fernando Alonso těsně zaostal (1:21,875 min). Nejvíce kol dnes urazil Romain Grosjean s Lotusem, celkově jich ale má na kontě nejvíce Williams (147 kol), který práci rozdělil mezi Pastora Maldonada (79 kol) a Valtteriho Bottase (68 kol).

 

Konečné výsledky třetího dne testů v Barceloně

tab
První tři piloti své časy zajeli na měkké sadě pneumatik Pirelli

 

Shrnutí dosavadních tří dnů v Barceloně

barcelona - 3d


Dnešní snímky najdete pod článkem, kompetní fotogalerii z Barcelony zde.


Průběh dne:

17:00 A je tu konec třetího dne testů v Barceloně. Dnes bylo nejrychlejší Ferrari s Alonsem, zítra převezme vůz Massa.

16:59 Bottas, Webber a Hülkenberg zajíždějí časy 1m30s, 1m28s a 1m29.

16:58 Jak si vede nové duo Williamsu v přímém srovnání? Dnes jezdili oba jezdci, pochopitelně neznáme jejich programy a na čem pracovali, s jakým nastavením jezdili atd., nicméně rychlejší byl o 0,151s Maldonado.

16:55 Toho využili Hülkenberg, Bottas, Sutil, Webber, Vergne a Chilton.

16:54 Zelená testy se mohou opět rozběhnout - na 6 minut. 

16:50 Auto už je na nákladním voze. Budou testy ještě obnoveny?

16:47 Důvodem je stojící Caterham. Giedo van der Garde odstavil vůz CT03 po zajetí svého nejrychlejšího kola v nájezdu do zatáčky číslo 3. Že by došlo palivo?

16:46 Provoz zastaven červenými vlajkami! První za dnešní den.

16:45 Tak u Red Bullu končí závodní simulace. Monopost RB9 je opět v boxech, důvod nevíme. 

16:42 Je to tady, u Red Bullu jsme viděli poslední zastávku v boxech v rámci závodní simulace. Jedná se už o pátý stint! Navíc tým využil pouze pneumatiky medium, což je v závodě pochopitelně nemožné (týmy musejí využít obou směsí).

16:38 Podaří se i Marku Webberovi "dokončit závod" - závodní simulaci? Australan by musel zvládnout ve zbývajícím čase ještě 15 okruhů. U Red Bullu doufají, že nebudou vyvěšeny červené vlajky. Dvojka stáje musí ještě jednou do boxů.

16:34 Máme dobrou zprávu pro fanoušky Lotusu: Romain Grosjean právě proťal imaginární cíl VC. Na jeho kontě je kompletní vzdálenost závodu (66 kol) ujetá v jednom kuse. Nezdá se, že by měl Lotus během simulace nějaké technické problémy jako třeba včera Vettel. 

16:32 Grosjean jezdí na středně-tvrdých, stejně jako Mark Webber. Australan je ve 44 kolem svého dlouhého výjezdu. Na stejné směsi jezdí i zbytek jezdců, výjimku tvoří pouze Hülkenberg a van der Garde (měkká) a Sutil s Rosbergem (tvrdá).

hulkenberg c32 barcelona
Nico Hülkenberg si dnes připsal zatím druhý nejrychlejší čas (foto: Sauber Motorsport AG)

16:22 Rosberg po 14 kolech v boxech, Grosjean zajel do boxů po čtvrté a vrací se na trať. Jen dodejme, že vloni se v Barceloně jelo 66 kol a Francouz už má odjeto 60.

16:17 Toro Rosso: "Jsme v poslední hodině testů toho týdne? Zítra by mělo pršet."

16:16 Vergne teď zajel 1:23,683 min, jen o tři desetinky pomaleji než je jeho dnešní maximum.

16:13 Mercedes na tvrých gumách jezdí hodně konstantně. Po jedenácti kolech zajel čas 1:28,3 min. Jedniným, kdo mu aktuálně časy může sekundovat je Grosjean. 

16:12 Dnes zatím nejvíce kol zajel Williams, když sečteme počty Maldonada a Bottase, tak má britský tým na kontě už 117 okruhů.

16:04 Mercedes, zdá se, dobře chápe charakteristiky nových gum. Rosberg teď na tvrdých gumách začal s časy kolem 1:27 min. Také Grosjean s lehčím autem až tak moc nezpomalil - po deseti kolech z 1:28,5 min na 1:29,3 min.

16:00 Mark Webber má odjeto ze svého testu závodní vzdálenosti 25 kol a Grosjean 45. 

15:57 Mark Webber zajel po 22 kolech ke druhé zastávce. Jako při první zastávce po pěti kolech, opět nasadil media a opět výměna gum neproběhla bez problémů. 

15:56 Kdybychom vzali nejrychlejší čas Grosjeana z prvního sektoru, Alonsa z druhého a Hülkenberga ze třetího, tak dostaneme 1:21,695 min. Čas vedoucího Alonsa od toho není tak daleko.

15:45 Při svém třetím stintu zajel Grosjean 16 kol, časy začínaly na 1:27,8 min a ke konci se pohybovaly kolem 1:31,5 min. Opět nazul nové středně-tvrdé pneumatiky. 

15:43 Rosberg opět v boxech, na mediích odjel 19 kol. Ze začátku Ross Brawn řekl, že by maximem před výkonnostním poklesem mělo být 14 kol.

15:40 Až na Bottase a Chiltona jsme dnes odpoledne neviděli žádné osobní zlepšení. 

15:39 Pod článkem neustále přibývají další fotky.

15:34 Poměrně nás mate Nico Rosberg - svůj čtrnácti kolový stint na mediích začal pomaleji, když zajížděl časy kolem 1:30 min, ale postupně pořád zrychloval. Poslední kolo mělo hodnotu 1:28,8 min. Že by klíčem k novým gumám byl pomalejší začátek?

15:30 Že by i Red Bull zkoušel závodní simulaci? Po prvním kole projel Mark Webber boxy, aby mohl na konci uličky zkusit start. 

15:25 Grosjean podruhé v boxech, tentokrát odjel 14 kol. Časy na tvrdých gumách postupně padaly od nějakých 1:28,5 min až po 1:32,2 min. Teď hoši od Lotusu nasadili media.

15:20 Po pauze na trati konečně vidíme Red Bull, zkusí Mark Webber závodní simulaci? Nakonec včera tu Vettelovu zastavil klesající tlak v hydraulice.

15:18 Potvrzujeme, že u Lotusu zkoušejí odjet závodní vzdálenost. 

15:14 Na trať vyjel konečně i Nico Rosberg, Mercedes toho dnes zatím moc nepředvedl. Zatím bohužel nevíme, proč tým dopoledne na autě pracoval tak dlouho a na čem přesně. Na mediích vyráží Němec k dlouhému stintu. 

15:12 Alonso zkouší, jestli už jeho tým vyřešil problémy s přehříváním z Jerezu, zajel do boxů a zůstal s nastartovaným motorem stát před garáží týmu. Okolo vozu se postavilo asi 20 mechaniků, aby fotografové nemohli nafotit detaily jejich vozu. Po asi 30 sekundách stání Španěl odjel.

15:11 Sauber: "Ráno Nico Hülkenberg jezdil hlavně dlouhé jízdy s velkým množstvím paliva."

15:07 Marussia: "Měníme dle plánu zavěšení a Max se na trať dostane asi za 20 minut. Bude pracovat na nalezení set-upu a aerodynamických měřeních.

15:04 Adrian Sutil si vede velmi dobře a i po jednoleté přestávce je stále rychlý. Na Alonsa s Ferrari ztrací pouze sekundu, což je dobrý výkon v Barceloně, na trati, která je pro piloty kvůli přetížení velmi nárocná.

15:03 Grosjean po pouhých sedmi kolech v boxech, časy byly kolem 1:32,5 min. Vettel před první zastávkou jezdil 1:34,1 min. Že by Grosjean dříve odepsal gumy?

15:00 Williams by měl být s novým vozem dle svých slov spokojen.

14:59 Pro srovnání dodejme, že Vettel začal při simulaci závodu s časem 1:29,6 min.

14:56 Grosjean je na trati, dočkáme se simulace závodu? Začal s koly okolo 1 minuty 31,5 sekuny. 

14:51 Kdo je nejrychlejší v kterém sektoru? Vedoucí muž průběžného pořadí, Fernandlo Alonso, v prostředním, Sutil na Force Indii v prvním a Hülkenberg na Sauberu ve třetím.

sutil barcelona vjm06
Ferrari a Force India dosahuje na rovinkách vysokých rychlostí, Sutil zatím drží rekord v prvním sektoru (foto: Sahara Force India)

14:46 Bottas se posouvá na šesté místo s časem 1:22,826 min. Další kolo zajel skoro o vteřinu pomaleji.

14:44 Poměrně krátce se na trati objevili Alonso a Vergne, oba pak ale hned zajeli do boxů. Rosberg, Bottas, Hükenberg a Sutil na ní vydrželi déle.

14:37 Pastor Maldonado: "Dnes ráno jsme měli skvělý test, pro dnešek končím... zítra budu zase v autě!"

14:34 Na trať vyráží Jean-Eric Vergne na Toro Rosso.

14:31 V Barceloně je na okruhu momentálně  12°C.

14:28 Bottasovo první rychlé kolo dne - 1:25,719s, což stačí na 10. místo.

14:27 Na trať se dnes poprvé dostává Valtteri Bottas, který v kokpitu Williamsu střídá Pastora Maldonada. 

14:24 I Sauber by měl odpoledne zkoušet dlouhé výjezdy. Na trať vyjíždí Alonso.

14:23 Rosberg se zlepšil o 16 tisícin, ale stále mu patří 4. příčka

14:21 Plánem Lotusu pro dnešní odpoledne jsou aero testy a pak zkusit odjet závodní vzdálenost. Neměli bychom vidět žádná rychlá kola. 

14:20 Na trati jsou momentálně Sutil, Rosberg a Hülkenberg.

14:14 Nico Rosberg vystřihl z kraje odpolední části 7 kolový stint, podívejme se na něj podrobněji: výjezdové kolo - 1:24.7 - 1:23.9 - 1:24.2 - 1:24.5 - 1:25.5 - kolo na zajetí do boxů. Němec měl obuty pneumatiky Medium.

14:09 První kolo odpolední části má hodnotu 1:27,4 min., na své konto si jej připsal Mercedes. Jinak je v boxech klid.

14:07 Naskočil první motor, zvuk V8 jde z garáže Mercedesu, Nico Rosberg se už nemůže dočkat až se opět vydá na trať. Není se čemu divit, v úterý hodně času prostál v boxech.

14:06 Během poledne se teplota vyšplhala na 12,1 a trať má 20,2 stupňů Celsia.

14:00 Zelená odpolední testování začíná.

obědová pauza

13:00 Začíná přestávka na oběd, se zprávami z Barcelony se přihlásíme opět za hodinu.

12:56 Alonso drží i před obědem stále vysoký standard - 1:22,256 min.

12:52 Maldonado je po delších jízdách s dopoledním programem hotov, vystupuje auta. Odpoledne jej střídá Bottas.

12:51 Caterham a Lotus zde jako jediní mají své plnohodnotné motorhomy.

12:45 Čtvrt hodiny před přestávkou se Marussia posouvá před Caterham - 1:26,416 min.

12:40 Alonso zahajuje na měkkých pneu další velmi rychlou jízdu - 1:22,041 min. Vergne - 1:23,366 min.

12:32 Sutil zrychlil, bojuje o místo u Force Indie - 1:22,877. Včera Di Resta 1:23,971 min. Vzhledem k předpovědi (80% šance na déšť) ale Bianchi zítra nebude mít zřejmě stejné podmínky.

12:21 Alonso s měkkými pneumatikami na dráze a opět v rekordu - 1:21,875 min. Button na tvrdých - 1:22,840.

12:13 Na druhé místo se dostává Hülkenberg - 1:22,160 min, měkká směs.

12:06 Webber - 1:23,024; Chilton - 1:28,520 min.

12:03 Lotus jde na měkké sadě na druhé místo za Ferrari - 1:23,332 min.

11:53 Mechanici Mercedesu a obzvlášť Red Bullu se dnes k fotografům nechovají vůbec hezky. Tvrdě brání pokusy o snímky zblízka

sauber c32 drd
Zařízení pro snížení odporu (DRD) Sauberu C32 (foto: Sutton Images)

11:50 Ferrari ukrajuje další desetinku ze svého dnešního rekordu - 1:22,144 min. Hülkenberg - 1:23,397, oba na měkké směsi.

11:45 McLaren o 7 desetin rychleji a o tři příčky výše - 1:23,839 min.

11:36 Další tři piloti zrychlují: Hülkenberg - 1:23,849; Rosberg - 1:22,627; Grosjean - 1:24,106; Sutil - 1:23,641 min.

11:34 Hülkenberg si pochvaluje chování Sauberu C32 v rychlých zatáčkách. V těch pomalých ale podle něj ještě mají co zlepšovat.

11:32 Vergne - 1:23,983 min, zůstává pátý.

11:31 Piloti si stěžují na pneumatiky kvůli vysoké degradace, Pirelli si stěžuje na piloty kvůli tomu, že používají nepřesné termíny, nehledě na okolní teploty. Degradace je teplotní pokles výkonnosti, piloti se podle Pirelli setkávají spíše s drolením, což je normálně běžné na začátku stintů, než se pneumatiky zahřejí. Podle italského výrobce bude stačit, pokud teplota dosáhne alespoň 15 °C a jezdci zahájí delší stinty, kdy se gumy prohřejí.

11:24 Hülkenberg na středně-tvrdých pneumatikách po desetinkách vylepšuje své dnešní maximum - 1:24,429 min. Tentokrát už bez zařízení pro snížení odporu (DRD).

11:19 Po hodině a půl a menší přestavbě je zpět Rosberg - 1:23,153 min na středně-tvrdých pneu.

sutil
Sutil po dlouhé pauze zpět v F1 - mechanici jej zatlačují do garáže po prvních měřených kolech
(foto: Sahara Force India)

11:16 Sutil o sobě dává vědět - 1:25,936, na první pokus sedmá příčka. Poté 1:24,890 min, středně-tvré pneumatiky.

11:14 Buttonova další kola nad 1:26 min, zatím je šestý. Čtvrtý Vergne - 1:24,125 min.

11:10 McLaren začíná první měřená kola - 1:24,530 min. Čas nám chybí už jen u Force Indie.

11:05 Alonso opět posouvá laťku - 1:22,301 min, opět měkké pneu.

10:59 Hamilton v paddocku venčí svého pejska Roscoe, pod paží si nosí fotbalový balón.

10:55 Webber zahájil letmé kolo, ale hodně probrzdil do první zatáčky, proto se vrátil hned zpět do boxů.

10:46 K radosti domácích fanoušků do čela vystřeluje Alonso - 1:22,510 min, měkké pneumatiky.

10:45 S oteplování jezdci zrychlují: Hülkenberg - 1:27,153; Grosjean - 1:24,376 min.

10:41 Vergne si polepšuje o dvě příčky - 1:25,577 min. Van der Garde je za ním - 1:27,344 min.

10:37 Webber posouvá své maximum - 1:23,066 min.

10:35 Po chvilce ticha se na trati objevují formule Red Bullu a Ferrari.

10:26 Sutil absolvuje kratší jízdy, levá strana jeho Force Indie pokryta flow-visem.

10:22 Ferrari připouští, že pro příští rok potřebuje sehnat třetího zákazníka pro své motory. Toro Rosso se nikterak netají tím, že by rádo přesedlalo na V6 turba od Renaultu, podobně jako jeho mateřská stáj Red Bull. Stáj z Maranella vyjednává s Force Indií, což zvyšuje šance Julese Bianchiho na zisk závodního místa.

"Zákazníci jsou velmi důležitou příležitostí pro dodavatele motorů. Hlavně můžeme testovat více agregátů. Nyní to během sezóny nejde, mohli bychom tak získávat více dat. Rovněž je důležité mít srovnání s ostatními vozy se stejným motorem a mít dobrou relativní rychlost," uvádí pro Autosport Luca Marmorini, šéf oddělení motorů u Ferrari. "Nevím, jestli příští rok s námi bude Toro Rosso. Nyní s nimi spolupracujeme velmi dobře. Představují důležitý příspěvek pro vývoj motorů Ferrari a zároveň si myslím, že jim poskytujeme konkurenceschopný motor."

10:20 Hülkenberg zahajuje svá letmá kola - 1:31,186 a 1:28,492 min. Van der Garde - 1:28,090.

10:16 Maldonado si vyzkoušel super-měkké pneumatiky - 1:23,148. Webber zrychlil na středně-tvrdých: 1:23,406; Vergne - 1:30,244 min.

10:06 Alonso rozehřívá své Ferrari - 1:22,998 min, taktéž na měkké směsi.

9:58 Maldonado se zlepšil o 3 sekundy - 1:22,675 min na měkkých gumách. Ostrý start po ránu, včera by to stačilo na třetí místo. Po jediném kole zamířil zpět do garáže.

9:56 Alan Permane po včerejším dlouhém stání Lotusu v garáži řekl, že dnes bude s Grosjeanem jejich hlavní prioritou závodní simulace a ujetí co největšího počtu kol.

williams
Williams v Barceloně zkouší několik různých verzí předního křídla, pomocí sady senzorů za nimi zkoumá víření za předními koly

9:55 Williams na dráze.

9:53 Všichni v boxech, chvilka ticha.

9:48 Webber - 1:26,145; Grosjean - 1:31,001 min.

9:45 Krouží Webber, Van der Garde a Grosjean - 1:32,057 min.

9:43 První letmé kolo Grosjeana - 1:34,149 min.

9:40 Williams se na středně-tvrdé směsi posouvá do čela - 1:25,671 min.

9:38 Maldonado - 1:26,807 min. Vyjíždí Ferrari.

9:37 Caterham si dopoledne vyzkouší různé konfigurace karosérie a aerodynamiky, odpoledne se zaměří na základní nastavování a práci na pneumatikách.

9:35 Na trati osamocený Maldonado, většina týmů vyčkává, až se podmínky na trati trochu zlepší.

9:30 Sauber hned od rána jezdí se svým zařízením pro snížení odporu (DRD).

9:28 Do čela se prodírá Webber na středně-tvrdých pneumatikách - 1:26,569 min.

9:27 Caterham předčí Marussii - 1:31,899 min.

9:25 Chilton se zapisuje časem 1:35,802 min.

grosjean e21 barcelona
Kimiho dnes vystřídal Romain, což snadno poznáte i podle nápisu nahoře nad hlavou pilota
(foto: Lotus F1 Team)

9:16 Tradičně chladné ráno: teplota vzduchu 6 °C, asfalt 9 °C.

9:15 Zástupce šéfa týmu Force India Bob Fernley včera řekl, že by si Sutil určitě v F1 zasloužil druhou šanci - ať už u indické či jiné stáje.

9:13 A Button už je také venku.

9:11 Sutil i Webber již také zvládli kolo, chybí pouze McLaren.

9:10 Rosberg hned zajíždí měřená kola - 1:54,056 min.

hulk
Nico Hülkenberg usedá do vozu, ve čtvrtek testuje druhý den po sobě (foto: Sauber Motorsport AG)

9:08 Sauber na dráze.

9:05 Naisntaloval i Vergne, Alonso a Maldonado. Toho odpoledne vystřídá Bottas.

9:01 Rosberg, Chilton, Van der Gardo s Caterhamem instalují jako první.

9:00 Zelené světlo svítí, testování začíná.

8:59 Meteorologové na zítřek hlásí déšť, týmy se proto budou snažit dnes zvládnout co nejvíce práce.

Vytisknout

Diskuze: Třetí den v Barceloně nejrychlejší Alonso s Ferrari, týmy simulovaly závod (+foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 21.02.2013 19:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 29 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Mercedes vysvětluje: Kubica neměl zájem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud