Jak Marko přišel k Red Bullu a jakou roli hraje v závodním týmu Mateschitz?

iM2, 10. ledna 2013, 09:01 Google+

Helmut Marko se rozmluvil o svém vztahu s majitelem polovičního podílu v Red Bullu, Dietrichem Mateschitzem. Navíc také prozradil, jakou roli hraje při rozhodování týmu Red Bull Didi, jak mu říká.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 11.01. 16:59) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Oba jsou téměř stejně staří, oba pochází ze Štýrska (část Rakouska) a oba stojí za strategickými rozhodnutími Red Bullu v F1 - řeč je šéfovi Red Bullu, který v F1 vystupuje spíše v pozadí, Dietrichu Mateschitzovi (68) a jeho poradci pro motorsport Helmutu Markovi (69). Tomuto duu se podařilo ve Formuli 1 to, na co například ve fotbale stále čekají. V F1 získali v posledních třech letech všechny tituly.

I když oficiálně je šéfem týmu Christian Horner, je jasné, že v hierarchii stáje stojí až pod těmito dvěma pány. Hornerovým úkolem je především řídit tým v Milton Keynes. Markova úloha je "spravovat" celé sportovní portfolio značky Red Bull: "Narozdíl od ostatních, já se musím koncentrovat na celkový obrázek Red Bullu ve sportu," říká o své roli v Red Bullu muž, který byl v 90. letech šéfem týmu F3000.

Kdy ale došlo ke spojení Marko-Mateschitz? V 90. letech nastoupil do Markova týmu Rakušan Markus Friesacher, kterému sice chyběl talent a také peníze, ale to druhé mu zajistil právě Dietrich. A tak vznilo spojení mezi Markem a rakouským koncernem produkujícím energetické nápoje. Marko měl hledat talenty pro F1, které by později do světa Grand Prix dovedl Gerhad Berger.

V průběhu let se na Marka snesla vlna kritiky, protože v Juniorském programu dlouho nedokázal vychovat opravdového šampiona. To se změnilo, když tým získal konstruktéra Adriana Neweyho, a v osobě Sebastiana Vettela se mu povedlo přesně to, co byl záměr jeho projektu. 

Po prvním triumfu v Šanghaii v roce 2009 popsal Helmut svůj vztah s Dietrichem: "Jsme skoro stejně staří. To ale neznamená, že nemusím svoji práci odvádět pořádně. Pokud se mi něco nepovede, tak to pocítím." A jak velkou tedy Mateschitz hraje roli při rozhodování závodní stáje? "Když bych mu řekl, že bych potřeboval s něčím pomoct, tak se objeví a pomůže mi." Podle jeho slov je tedy role Mateschitze spíše pasivní.


Dietrich Mateschitz - muž stojící za úspěchem Red Bullu (foto: Red Bull Racing)

"Samotná návštěva Dietricha v továrně může velmi pozvednout motivaci týmu. Důležité je i když se občas objeví na závodním okruhu. Pokud se týká motivace týmu, tak on je v tomto ohledu nejlepší. Přesně ví, co udělat, aby lidi kolem sebe motivoval." Mateschitz je navíc velkým fanouškem Formule 1, když byl malý, tak pravidelně navštěvoval závody F1 na Österreichringu. 

Toto nadšení mu zůstalo do dnešních dní, jak prozrazuje Marko: "Vím, že Didi vždy sedí u televize a závody sleduje s neuvěřitelným nadšením. Moc dobře ví, že v závodech je zapotřebí štěstí, i když máte dobré know-how."

Vytisknout

Diskuze: Jak Marko přišel k Red Bullu a jakou roli hraje v závodním týmu Mateschitz?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 11.01.2013 16:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Whitmarsh: McLaren bude k oběma pilotům přistupovat stejně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  6. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud