Red Bull nové alternátory nechce, nejpozději v Austinu je ale bude muset nasadit

Technika

Technika | foto: Christophe Malbranque

Red Bull bude muset nejpozději ve Spojených státech přestat používat starší bezproblémovou specifikaci alternátorů. Proč?

Kvůli jejich selhání ve Valencii a v Monze Renault přešel na loňské ověřené alternátory, aby se vyhnul opakování problémů. Nyní má přepracovanou verzi, s níž je po testech podle provozního ředitele Renault Sport F1 Remiho Taffina spokojený.

"Alternátor byl vyměněn a modifikován. Máme novou verzi, kterou jsme testovali v Singapuru, a další v Suzuce. Znovu jsme s ní jezdili v Koreji a totéž nás čeká zde v Indii," popisuje Taffin pro Autosport.

"Stejně dobře jsme ji provozovali na dynamometru. Stane se z ní specifikace, kterou představíme tento rok, když budeme potřebovat. Máme však také další specifikace, jež vycházejí z oddělení výzkumu a vývoje a jež jsou zaměřeny na rok 2013," pokračuje zástupce dodavatele motorů Red Bullu.

Rakouský tým podle něj na novou verzi bude muset přejít kvůli nedostatku loňských alternátorů nejpozději v Austinu: "Myslím, že nejpozději by k tomu mělo dojít ve Spojených Státech, ale záleží na počtu kilometrů, které ujedeme. Samozřejmě nebude pro všechny týmy, zatím ještě nevíme, pro koho."

red bull
Pohled pod kapotu Red Bullu (foto: Ben Wileman)

Ačkoliv se Red Bullu možná nebude chtít v závěrečné části sezóny, kdy bojuje o titul, z osvědčené na novou verzi, podle Taffina finální rozhodnutí učiní sám Renault Sport F1.

Na dotaz, které týmy budou muset nasadit novou verzi, odpověděl: "Abych byl velmi upřímný, na to je velmi těžké odpovědět, protože se už nejedná jen o technický problém. Jsou v tom osobní pocity, kterou verzi bychom měli nasadit, rovněž špatné vzpomínky a podobné věci.

Takže i když jsme prošli celým ověřovacím procesem, když začnete mluvit o nasazení nové specifikace alternátoru, lidé říkají: 'Přestaňte, měli bychom pokračovat se starou verzí.' Klíčovou bodem je, kdy přejít z loňské jednotky se spoustou ujetých kilometrů na novou specifikaci?

Rozhodnutí ale přijmeme my, jako vždy, protože u žádné vnitřní součásti motoru to nemůžete nechat na týmech. Ne kvůli tomu, že na by na to technicky neměli, ale kvůli přílišným emocím uvnitř," vysvětluje Taffin.

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu