Domenicalli vývojovému programu Ferrari věří

Daniel Albrecht, 9. října 2012, 13:50 Google+

Šéf závodní stáje Ferrari Stefano Domenicali se snaží uklidnit situaci před rozhodující fází šampionátu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 09.10. 16:55) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Přestože Fernando Alonso stále vede mistrovství světa jezdců, jeho náskok na Sebastiena Vettela se po Velké ceně Japonska ztenčil na pouhé čtyři body. Boj o titul tak zůstává zcela otevřený. Zatímco však Red Bully předvedly v posledních závodech výbornou výkonnost, Ferrari má zdá se problémy s rychlostí vývoje svého vozu.

Důvodem je zejména odstávka aerodynamického tunelu v Maranellu, v důsledku čehož jsou inženýři italské stáje odkázáni zejména na technologické zázemí Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Jak ale v Suzuce dodal šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali, tato situace nemůže být brána jako výmluva. „To je součástí hry,“ uvedl Ital.

„Potřebujeme se chovat velmi racionálně, protože jsme například viděli, že McLaren měl v Singapuru neuvěřitelnou rychlost a každý říkal, jak po trati létají. Ale tenhle víkend byla zjevně úplně jiná situace.

Samozřejmě byl velmi působivý Red Bull, takže musíme zjistit, co dokážeme udělat, abychom mohli soupeřit s jejich tempem vývoje nebo jestli jim jen vyhovovala tahle trať. Ale ostatní vyvíjejí velký tlak a i my musíme tlačit na naše inženýry – pozitivně tlačit – abychom si mohli být jistí, že nám dodají potřebná vylepšení,“ pokračuje Domenicali.

massa
Felipe Massa si druhým místem v Suzuce důrazně řekl o prodloužení smlouvy se Scuderií
(foto: Scuderia Ferrari)

Zároveň se ohrazuje proti nařčením, že Ferrari už šest závodů své vozy nevylepšovalo: „Není pravda, když občas slyším, že jsme auto už po mnoho závodů nevyvíjeli. Skutečností je, že úroveň soutěžení je velmi vysoká a my potřebujeme určitě vylepšit naší kvalifikační rychlost, protože ta opravdu není na té úrovni, na které by měla být.

Během závodu jste v normálních podmínkách viděli, že je to úplně o něčem jiném, ale bohužel když startujete vzadu, může se přihodit cokoliv a bohužel právě to se stalo Fernandovi v Belgii a tady.

I když to byly dvě rozdílné situace, protože v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska jsme se do téhle pozice dostali kvůli něčemu, co nebylo možné ovlivnit,“ upozornil Domenicali na fakt, že Alonso musel ve třetí části kvalifikace zvolnit při svém rozhodném kvalifikačním kole kvůli žlutým vlajkám, jež byly vyvěšeny po Räikkönenově výletu z tratě.

ferrari
Propracovaná zadní část Ferrari F2012 (foto: Scuderia Ferrari)

Na otázku, zda italská stáj představí v příštích závodech nějaké velké vylepšení, odpověděl šéf Ferrari s ohledem na poslední problémy s korelací dat vyhýbavě: „Záleží to na tom, co považujete za ‚velké vylepšení‘ – jistěže se snažíme přinést vylepšení. Jak se osvědčí v praxi, se ukáže až na trati, ale určitě je naším cílem, aby v každém závodě bylo něco nového. Ale zároveň musíme zlepšit svoji výkonnost na každé trati - a ta se liší závod od závodu, jak jsme už letos viděli.“

Vytisknout

Diskuze: Domenicalli vývojovému programu Ferrari věří

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 09.10.2012 16:55 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Räikkönen o prvním startu v Koreji: Simulátory nejsou pro mě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud