Ferrari o svém simulátoru v Maranellu a jeho využívání (+ foto)

Petr Hlawiczka, 6. září 2012, 15:35 Google+

Simulátorům věnují týmy kvůli zákazu testování v průběhu sezóny hodně pozornosti a zdrojů. S tím, který používá Scuderia Ferrari v Maranellu, nás seznamuje inženýr Gabriele Delli Colli.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 10.09. 18:48) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"S omezením testů se v roce 2006 stalo využívání simulátorů pro týmy Formule 1 atraktivnější než v minulosti. V roce 2006 jsme začali pracovat se simulátorem externí společnosti. Navrhli jsme pak vlastní simulátor, který byl dokončen a nainstalován zde v Maranellu na konci roku 2008," popisuje Delli Celli náročné období Scuderie, která se musela vzdát intenzivního testování na dráze ve Fioranu za branami své továrny.

simulator
Projektor v pohyblivé kleci simulátoru Ferrari promítá obraz na velkoplošné plátno

Jak je využíván simulátor Ferrari? "Obvykle sem v rámci přípravy na závod přicházejí naši oficiální piloti - Fernando a Felipe - pro ověření modelu vozu a pomáhají nám simulátor učinit realističtějším. Jezdí zde zejména před závodem, kdy testují nějaké možnosti pro nastavení, pak přicházejí v pondělí či v úterý po závodě, aby zhodnotili věrnost simulátorů a ukázali, co je třeba vylepšit."

simulator
Tajné prostory Ferrari: simulátor

"Jednou z činností, které zde provádíme s oficiálním testovacím pilotem, je učení se nových tratí, jelikož nedávno v šampionátu přibylo hodně nových okruhů. Proto potřebujeme, aby si jezdec zvykl na novou trať a my poznali závodní stopu, nasbírali data pro off-line simulace, které jsou klíčové pro obvyklé předzávodní simulace," pokračuje inženýr.

simulator
Leze se po něj zespodu po žebříku

"Dalším využitím je školení mladých pilotů, kteří si obvykle jedou s vozem Formule 1 poprvé a my jim pomáháme před naplánovaným dnem testů si zvyknout na auto, na práci, kterou dělat v autě, když řídíte. Je to pak pro ně jednodušší s autem jezdit a je to také efektivnější, protože už trochu zvyklí na práci ve skutečném voze a mohou lépe využít testovací den," dodává Delli Colli.

telemetrie
Rozbor telemetrie ze simulátoru

Jaký je rozdíl mezi simulátorem a skutečným Ferrari na trati? "Rozdíl je trochu v silách při akceleraci a ve vnímání bočního přetížení. Simulátor je dnes velmi podobný jako skutečnému autu: můžete jezdit stejnou trajektorii a také na to stejně tlačit. Myslím, že trénování na simulátoru je pro pilota velmi dobrou možností," hodnotí Davide Rigon, jeden z mladých talentů Ferrari.

grafika1
Grafika simulátoru: virtuální testovací okruh ve Fioranu

grafika2Grafika simulátoru: probrzdění pneumatiky v nájezdu do zatáčky

© Foto: Scuderia Ferrari, 2012

Vytisknout

Diskuze: Ferrari o svém simulátoru v Maranellu a jeho využívání (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 10.09.2012 18:48 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Coulthard, David

Coulthard po zlatu Zanardiho: Žádné oko nezůstane suché, je to pravý hrdina

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud