Barrichello srovnává: Americké okruhy bychom do F1 nikdy nepustili

Adam Suchý, 15. srpna 2012, 08:55 Google+

Rubens Barrichello přiznal, že přestup do IndyCar byl krutým probuzením. Rychlost tamní Dallary se nedá srovnat s monopostem F1. A ty americké tratě, těm by se F1 vyhnula velkým obloukem.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 16.08. 09:33) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Zatímco moderní mezinárodní autodromy mají hladký povrch a obrovské vyasfaltované únikové zóny, v USA tento trend úspěšně ignorují. „Jako bývalý prezident GPDA (Asociace jezdců Grand Prix) mohu říci, že takové okruhy bychom do F1 nikdy nepustili. Nikdo z jezdců by tam nechtěl jezdit,“ tvrdí Barrichello.

Mají hrbolatý povrch a neexistují na něm únikové zóny. Po dlouhé době ve formuli 1 si na to musíte zvyknout. Pokud by se IndyCar jelo na evropských okruzích, vypadalo by to se mnou lépe,“ je přesvědčen Barrichello, pro nějž je letošní sezóna navzdory světlým chvilkám velkým zklamáním.

Již 40letý Brazilec předvádí lepší výkony na oválech než na tradičních okruzích. Barrichello pro to má vysvětlení. „Precizní a hladký jízdní styl nejlépe funguje na oválech. Mohu na nich závodit velmi dobře.“


Formule 1 má ve Watkins Glen bohatou historii, ale její návrat je zcela nereálný (Foto: McLaren)

Problémem dnešních okruhů je „benevolentní přístup“ k chybám závodních pilotů, kteří díky nekonečným asfaltovým pláním mohou bez úhony chybovat.

Naopak okruhy v Severní Americe jakékoliv zaváhání tvrdě trestají. Tradiční složení tráva/kačírek v únikových zónách je pro diváky mnohem atraktivnější než zaprášený asfalt podél dráhy.

Vytisknout

Diskuze: Barrichello srovnává: Americké okruhy bychom do F1 nikdy nepustili

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 16.08.2012 09:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Mercedes uvažuje o polotovárním týmu, možná se opět změní název stáje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud