Alonso vysvětluje strategii Ferrari: Proč startoval na tvrdých pneumatikách?

Petr Hlawiczka, 9. července 2012, 06:30 Google+

Druhý muž Velké ceny Británie Fernando Alonso rozhoduje pozadí strategických rozhodnutí Ferrari, které se týkaly volby pneumatik pro start závodu a délky stintů.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 10.07. 19:38) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Dělalo Alonsovi, který si jako jediný z prvních 7 závodníku v cíli vybral na začátku tvrdé pneumatiky, rozhodnutí soupeřů starost? "Moc ne... ke konci se to mělo smíchat. Museli jste ty měkké nasadit na prvních 14 - 15 kol nebo na posledních 14 - 15 kol, takže celkový čas závodu na konci 52 kol vycházel podobně.

Největší obavy panovaly asi na počátku, protože s tvrdou směsí je start o něco horší. Snažili jsme se tam bránit svou pozici. Poté jsme závod víceméně kontrolovali až do posledního stintu, v němž jsme nebyli dostatečně rychlí. Mark se přiblížil a myslím, že mě velmi snadno předjel, nemohli jsme s tím nic dělat," uvedl Španěl na tiskové konferenci.

alonso
"Mark mě velmi snadno předjel, nemohli jsme s tím nic dělat"
(foto: Scuderia Ferrari)

Jak velký vliv měl start z prvního místa na volbu pneumatik pro první část závodu? "Myslím, že naše rozhodnutí bylo trochu ovlivněno rychlostí, kterou jsme pozorovali ve třetím tréninku, v té troše ježdění za sucha, které se nám dostalo. Cítili jsme se jistěji na tvrdých pneumatikách, proto jsme je upřednostnili," vysvětluje Alonso.

Podle něj s tím souvisela i další výhoda: "Poté, kdyby během závodu pršelo a nasadili bychom přechodné, nemuseli byste vůbec využívat měkkou směs, takže se jednalo o lepší kombinaci možností, kterou nám tvrdá [směs] nabídla."

Co se týče kratšího druhého stintu: bylo možné jej natáhnout nebo se snažil pokrýt Webbera (přehled zastávek a stintů najdete zde)? "Myslím, že u druhého to s počtem kol bylo blízko limitu. Možná jsme mohli vydržet o několik kol déle v prvním stintu."

podium
Zklamání Španěla netrvalo dlouho, osmnáct bodů se počítá (foto: Red Bull Racing)

Předpokládal Alonso, že mu měkké pneumatiky vydrží v dobrém stavu po celých posledních 15 kol, když mu v úvodu tvrdá směs vydržela jen stejnou vzdálenost? "Pneumatikám jsem věřil, abych byl upřímný, protože Felipe odjel první stint na měkké sadě a myslím, že na nich zvládl 14 kol. Takže 14 kol s poněkud těžším vozem v prvním stintu a my jsme měli ke konci odjet 15 kol s lehkým vozem.

Věřili jsme proto, že měkká směs bude OK, ale byla o něco pomalejší, očividně jsem se potýkal s až moc velkou nedotáčivostí. Změnilo se tedy vyvážení, což trochu zabilo výkonnost vozu a my jsme byli příliš pomalí.

Víceméně jsme věděli, že měkká bude o něco pomalejší, takže jsme si potřebovali v prvních dvou stintech na odlišných pneumatikách na Marka vyjet náskok a rozhodně jsme věděli, že se pak bude ke konci stále zmenšovat, jakmile nasadíme měkké. To, co jsme si na začátku vyjeli, ale nestačilo."

Vytisknout

Diskuze: Alonso vysvětluje strategii Ferrari: Proč startoval na tvrdých pneumatikách?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 10.07.2012 19:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Ironický Webber: Na Hockenheimu pustím Seba před sebe

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud