Analýza sektorů: Divoké výsledky za deště, Räikkönen nejrychlejší na rovince

Petr Hlawiczka, 7. července 2012, 20:45 Google+

SILVERSTONE - ČASY A RYCHLOSTI V SEKTORECH; Kdo byl nejrychlejší v jednotlivých sektorech silverstoneského okruhu a jaké rychlosti monoposty dosahovaly v dnešní kvalifikaci, která byla kvůli silnému dešti na hodinu a půl přerušena?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.07. 23:09) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

V úvodu si připomeňme rozvržení okruhu: první sektor obsahuje dvě velmi rychlé zatáčky, po nichž hned následuje nejpomalejší technická část se čtvrtou zákrutou. Za tou bude zítra začínat DRS zóna, která bude končit na pomezí prvního a druhého sektoru při brzdění do šesté zatáčky.

Druhý sektor je velmi rychlý - podél bývalé startovní rovinky přes Copse do plynulé sekce se sérií pěti velmi rychlých zatáček (Becketts), které prověřují aerodynamiku vozu.

Za zatáčkou č. 14 začíná třetí sektor s velmi rychlou 15. zatáčkou, před níž se nachází čidlo pro měření maximálních rychlostí (speed trap), pomalejší šikanou 16/17 a rychlejším výjezdem na cílovou rovinku.

Podrobněji jsme se technickým parametrům okruhu v Silverstone věnovali zde.

map

Divoká kvalifikaci dnes dominovalo proměnlivé počasí se silnými přeháňkami, proto nejsou výsledky reprezentativní a těžko se z nich dá vyvozovat objektivnější závěry. Nejrychlejší časy padaly v úvodu kvalifikace, kdy panovalo nejpříznivější počasí. V Q2 se jezdilo průměrně o 7,8 % pomaleji, v Q3 se situace o 3,27 % zlepšila - stav dráhy však stále nebyl takový, jako na počátku.

Nejrychlejší sektory sice zvládly vozy Toro Rosso, to však neznamená, že by dnes byly nejrychlejšími. Možná však mohly postoupit do Q3, jak tvrdí tým ve svém prohlášení, těžily však zejména z brzkého výjezdu v Q1, kdy bylo nejméně vody.

Oprávněně nepostoupily týmy HRT, Marussie ani Caterhamu, kterému Glock s vylepšeným vozem MR-01 trochu pohrozil.

Naopak jde vidět, jak snadno mohl z Q1 postoupit Jenson Button, který nedokázal ve správný moment "zapnout" pneumatiky a z nejrůznějších důvodů (provoz, žluté vlajky) neposkládal jediné dobré kolo - ve svém měřeném pokusu zaostal o 3,155 sec za tím, na které dle časů ze svých nejlepších sektorů teoreticky měl.

09_sector-times

Na rovinkách potvrdil vysokou aerodynamickou efektivitu svého Lotusu Kimi Räikkönen, kterému bylo naměřeno přes 301,9 km/hod.

Velmi dobře si vedlo také Ferrari - Alonso si to nejrychleji šinul rovinkou před zatáčkou č. 6, kde bude zítra končit DRS zóna - 298 km/hod. Na výjezdu z Chapel byl nejrychlejší Di Resta (244,4 km/hod), na startovní/cílové rovince potom Pérez (241 km/hod).

Mezi nejpomalejší na rovinkách patřily oba Red Bully - o více než 4 km/hod pomalejší než vozy HRT. Z časů i rychlostí dosahovaných na pomezí sektorů však je patrný obrovský deficit v přítlaku - monoposty rakouského týmu jsou jako obvykle nastaveny na rychlý průjezd zatáčkami na úkor maximálních rychlostí. Dnes rozhodně nebyly tak rychlé, jako ve Valencii, kde dominoval Vettel - což i ho samotného trochu překvapilo.

09_sector-speeds

Podle meteorologů i zítra můžeme čekat deštivé počasí, startovní pozice proto nejsou až tak důležité, jako obvykle. Můžeme se tak těšit na napínavý závod a vzrušující podívanou.

Potvrdí Ferrari svůj vzestup a porazí své největší soupeře? Nebo v dešti své kvality prokáže zkušený veterán Michael Schumacher? Bez šance nejsou ani soupeři startující ze zadních pozic včetně Buttona, kteří díky dřívějšímu vypadnutí ušetřily sady přechodných a mokrých pneumatik.

Každý pilot má pro celý víkend k dispozici pouze 4 sady přechodných a 3 sady mokrých. Zejména čerstvé intermediálky mohou být zítra velmi cenným zbožím vzhledem k tomu, že se na nich odjely i oba páteční tréninky.

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Divoké výsledky za deště, Räikkönen nejrychlejší na rovince

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.07.2012 23:09 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Prohlášení týmů po kvalifikaci: Red Bull měl být dle Vettela rychlejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  2. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  3. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

  4. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud