Marussia na svůj vůz vyvíjený výlučně pomocí CFD poprvé nasadí díly z aerodynamického tunelu

Petr Hlawiczka, 30. června 2012, 11:30 Google+

Marussia pro svůj vůz MR01, který byl i letos navrhován pouze pomocí počítačů, chystá první díly vyvinuté v aerodynamickém tunelu. Podaří se ji v Silverstone znatelně zvýšit svou konkurenceschopnost?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CFD

CFD | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Tým, který do F1 vstoupil před 3 lety pod názvem Virgin, se odvážil k revolučnímu kroku - své monoposty navrhoval pouze pomocí počítačových CFD simulací (více o CFD najdete zde), aniž by cokoliv ověřoval v tunelu. Technickému řediteli Nickovi Wirthovi se však nepodařilo postavit konkurenceschopný vůz, okupoval vždy poslední místa.

Minulý rok stoupl vliv ruského kapitálu, tým se přejmenoval na Marusii a Wirthem se rozloučil. Konzultant Pat Symonds zahájil transformaci, dostal všechna oddělení pod jednu střechu do Banburry a navázal spolupráci s McLarenem. Ani letos kvůli omezenému rozpočtu nebyl monopost MR01 vyvíjen v aerodynamickém tunelu, ale pouze pomocí počítačů.

Před svým domácím závodem v Silverstone, na který to mají z továrny pouhých 26 km, však Marussia překvapila ohlášením velkého balíku vylepšení - a nové díly, které nasadí, budou prvními výsledky práce v aerodynamickém tunelu.

marussia
Vůz MR01 se v Silverstone dočká výrazného vylepšení v podobě dílů konečně vyvinutých v aerodynamickém tunelu (foto: Marussia Racing)

Šéf týmu John Booth včera potvrdil: "Máme docela významné vylepšení pro tento závod." Co konkrétně? "Skládá se z nového zadního křídla, výfuků a bočnic." Poté uvádí, v čem tyto díly budou nové: "Popsal bych to jako naše první pořádné vylepšení vytvořené v aerodynamickém tunelu v této sezóně."

Na monopostu Marussie se již letos samozřejmě pár novinek objevilo: "Měli jsme několik menších částí v Malajsii a v Číně a nedávno také pár drobných úprav. Tohle však bude první zcela vyvinutý balík, ne jen úprava existujících prvků. Jedná se samo o sobě o velký výsledek."

Booth vysvětluje, v čem je to pro ně tak velká změna "Krom výkonnostního pokroku, v který doufáme, to znamená, že konečně pilně sami plníme to, co jsme si řekli, když jsme uzavírali a rozvíjeli naše technické partnerství."

Novinky z tunelu si tým ještě příští týden před prvními tréninky ověří na letištní rovince v Duxfordu: "Těšíme se, co nám to přinese - jak v Silverstone, tak i předtím na letišti v Duxfordu, kde ten vývoj budeme integrovat do našeho korelačního programu."

de_villota
Marussia dá při testu v Duxfordu šanci pilotce Marii de Villotaové, vlevo šéf týmu John Booth
(foto: Marussia Racing)

Dojde tam ještě na jednu novinku - za volant vylepšeného monopostu F1 posadí ženu: "Duxford je také prvním plánovaným dnem pro naši testovací pilotku Marii de Villotaovou. Čekala po celá léta, až ten den přijde, takže se těšíme na to, že ji poprvé uvidíme ve voze."

Do Velké ceny Británie pak nastoupí oba závodní piloti Marussie: Charles Pic i zotavený Timo Glock, který musel kvůli střevním potížím vynechat minulý víkend ve Valencii.

Vytisknout

Diskuze: Marussia na svůj vůz vyvíjený výlučně pomocí CFD poprvé nasadí díly z aerodynamického tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Hamilton svůj přístup k závodění kvůli kolizi s Maldonadem měnit nehodlá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud