Prohlášení týmů po kvalifikaci ve Valencii

F1NEWS.CZ, 23. června 2012, 16:00 Google+

Co říkali jezci a představitelé týmů po kvalifikaci do Velké ceny Evropy ve španělské Valencii?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 24.06. 13:10) Napište svůj názor
HRT

HRT | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

McLAREN

Lewis Hamilton, 2.
Jsem velmi spokojen s tím, že startuji v první řadě. Vidět mnoho týmů s velkými novinkami a stále startovat druzí je překvapení, které šťastně přijímám. Bojovali jsme s nastavením předních kol a to od včerejších tréninků, takže jsme do kvalifikace šli s tím, že se soustředíme na získání rozumné pozice, abychom startovali co nejvýš.

Bude to zítra těžké, starat se o pneumatiky v takovém teple, takže dnes budeme pracovat na analýzách, abychom porozuměli, co jsem udělal v minulém závodě, a ujistili se, aby pneumatiky vydrželi co nejdéle.

Předjíždění bude složité, jako vždy, ale opotřebení bude nevýhodou pro všechny. Já se budu soustředit na získání co nejvíce možných bodů, a kdybych dojel tam, kde jsem se kvalifikoval, upevnilo by to mé vedení. Výhra by byla bonus.

Jenson Button, 9.
Přes noc pracoval tým hodně těžce, aby zlepšil problémy, které jsme měli s předními koly během pátku, a dnes ráno jsem viděl, že se auto hodně zlepšilo, což bylo povzbuzující. Přesto na nových gumách bylo na konci Q3 jiné než předtím. V mém posledním kole byl balanc jiný a potýkal jsem se s nedotáčivostí.

Pokaždé, když jsem zabrzdil, tak jsem zablokoval přední kola. Nevím, jestli se změnily podmínky na okruhu, ale nedařilo se mi s tím přestat. Je zklamání startovat devátý, zvlášť když předchozí závody ukázaly, jak těžce se zde předjíždí. Klíčem bude dobře zvolená strategie. 

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewis zajel ve třetí části skvělé kolo, aby se dostal do první řady startovního roštu. A jak jsem řekl po kvalifikaci v Montrealu, kde se také kvalifikoval na druhém místě, když je Lewis v první řadě, vždy existuje šance.

Jenson byl velmi rychlý ve třetím tréninku a ve druhé části kvalifikace a je samozřejmě zklamáním, že vzhledem k problémům s neočekávanou nedotáčivostí nedokázal vydělat na rychlosti, kterou měl celý víkend.

Ale formule 1 je v roce 2012 nejspíš vyrovnanější než kdy dřív. Například je úžasné, že Fernandův čas z druhé části kvalifikace byl jen o 0.218 sekund pomalejší než Romainův čas z druhé části kvalifikace, ale Romain byl na čele pořadí a Fernando se nedostal do třetí části kvalifikace. A někteří špičkoví jezdci (Mark Webber) se nedokázali dostat do druhé části kvalifikace. V těchto dnech je to opravdu neuvěřitelně vyrovnané.

Vysoká konkurenceschopnost, kdy pár desetin sekundy v sobotu odpoledne znamená velmi rozdílné vyhlídky pro každého pilota pro nedělní odpoledne, volá po nervech z ocele, a to nejen v kokpitech, ale také na boxové zdi. Asi to způsobí příliš vysokou tepovou frekvenci divákům u televizních obrazovek, ale taková má formule 1 být. Formule 1 je tu proto, aby bavila, a dnes, na klikatých ulicích Valencie, přesně tohle splnila. 

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 3.
Auto bylo od včerejška rychlé, ale trošku jsme bojovali s tvrdšími pneumatikami. Byli jsme trošku zmatení, protože jsem neměl stejný pocit, jako na měkčí sadě. Pracovali jsme tvrdě, abychom tomu porozuměli, přesto jsem stále bojoval. V kvalifikaci se to zlepšilo a je tady. Odvedli jsme dobrou práci.

Williams se neustále zlepšuje, takže jsem hodně spokojen za celý tým a také svou zemi. Bude to skvělá příležitost znovu se dostat na pódium a bojovat o dobrý výsledek. Závod bude pro nás a tvrdší sadu lepší, po pár kolech se to totiž zlepšovalo a zrychlil jsem, takže máme pneumatiky, na kterých mohu závodit a být konkurenceschopný, o to se nebojím.

Na zítřek se těším. Bude důležité, jaké strategie se zvolí. Tyto podmínky jsou hodně teplé a obtížné pro všechny, těším se. Uvidíme.

Bruno Senna, 14.
Nejsem s dnešní kvalifikací spokojen. Nedal jsem dohromady nejrychlejší časy ze sektorů, což mě stálo pozice. Ale auto bylo dobré, takže doufám, že zítra budeme mít silnější závod. Bude to těžké hlavně kvůli vysokým teplotám, ale budeme se snažit získat body. 

Mark Gillan, výkonný inženýr
Jak jsme viděli během celé sezony, práce s pneumatikami je rozhodující v kvalifikaci i v závodě. To bylo evidentní i dnes. Pastor odvedl dobrou práci a skvělý výkon na měkkých pneumatikách a skončil třetí. Bruno byl méně šťastný s jeho vyvážením gum a dojel 14. Vzhledem k našim časům z pátku při jízdách na dlouhé vzdálenosti se těšíme na zlepšení a dobré výsledky v závodě.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Myslím, že to bylo dobré zotavení z prvních dvou částí, protože to jsem nebyl moc spokojen. Víkend byl dobrý a podmínky se před třetí částí změnili. A nakonec jsem to dal všechno dohromady. Všichni tvrdě pracovali na nových dílech a ukazuje se, že to je krok vpřed, což neplatí vždy.

V pátek se často posunete novým směrem a vracíte se zpět ke starému nastavení. Pravá zkouška bude ale zítra. V minulosti se nám zde dařilo, takže doufám, že s tím budeme pokračovat. Mechanici a všichni v týmu si to zaslouží, protože pracovali hodně těžce.

Mark Webber, 19.
Neměli jsme DRS. To má hodnotu 1,3 sec, takže to je bez něj velmi těžké. S autem jsme dnes hodně bojovali. Zvládli jsme za celý den jen čtyři kola, tři z nich v kvalifikaci. Odjeli jsme jedno na začátku na tvrdší směsi a pak jsme zamířili do boxů, protože si s námi zahrávala hydraulika převodovky.

Kluci udělali správnou věc, když mě poslali na měkčí směsi, protože jsme tam byli v zoufalé situaci a snažili se postoupit, protože to je velmi těsné. Čas nebyl moc špatný vzhledem k tomu, že nefungovalo DRS, ale to naší situaci nikterak nepomůže.

Nezbývá, než zítra udělat to, co bude v našich silách. Je to pro nás velká rána. Tohle a Barcelona byly dvě kvalifikace, v nichž to nebyla moje chyba, ale to se během 20 závodů může stát.

Christian Horner, šéf týmu
Po takové kvalifikaci, kde prvních pět vozů dělí méně než desetiny sekundy, bylo pro Sebastiana poslední kolo obrovský pokrok. Získal své 33. vítězství v kvalifikaci, čímž dostihl Jima Clarka a Alaina Prosta, dvě velká jména.

Byl to kontrast oproti Markovi, který po těžkém ránu, měl problém s hydraulikou a DRS. I bez toho se však málem dostal to druhé části. Věřím, že ze své pozice bude zítra atakovat - již dříve dokázal, že dokáže projít startovním polem a nepochybujeme, že se mu to povede i zítra. 

trio
Nejrychlejší trojice dnešní kvalifikace ve Valencii (foto: Red Bull Racing)

LOTUS

Kimi Räikkönen, 5.
Bylo to hodně vyrovnané, hlavně druhá část, takže je dobré skončit na startovním roštu pátý. Auto bylo v pořádku. Kdybych se jen malinko zlepšil ve svém posledním kole, mohlo to být ještě lepší.

Ale od minule je to zlepšení, takže jsem spokojen. Ráno jsme našli pár věcí, které jsme změnili v nastavení, a auto se řídilo lépe. Těším se na zítřek, protože auto je v závodě dobré, když je teplo, takže uvidíme, co dokážeme.

Romain Grosjean, 4.
Dneska jsme z auta dostali vše, co jsme mohli. Čtvrté místo je pro start dobré, ale pochopitelně chce vždycky víc. Sebastian zajel neuvěřitelné kolo a my se mu nemohli vyrovnat. Zlepšili jsme náš výkon v kvalifikaci, ale stále je ještě místo pro další zlepšení. Opotřebení pneumatik bude ještě důležitější než v minulých závodech. Bude to 57 kol v horku, uvidíme, co můžeme udělat pro dobrý závod. 

 

Alan Permane:

Q. Jak vnímáte dnešní kvalifikační výkon?

AP: Jsme spokojeni, oba jezdci předvedli skvělou práci. Čtvrtá a pátá pozice je do startu závodů dobré umístění. E20 má dobrou závodní rychlost na většině okruhů. Věřím, že zítřek nebude výjimkou.

Q. Zaměřovali jste se tento víkend speciálně na kvalifikaci?

AP: Neudělali jsme v našem přístupu oproti minulým závodům velkou změnu. Dařilo se nám lépe, než v Montrealu a vypadá to, že na měkkých gumách se nám daří. Podívali jsme se na data a vzali v úvahu kvalifikační rychlost, ale přípravy na závod jsou stejné. 

Q. Jaké na zítra zvažujete strategie?

AP: Startovávali jsme mnohem více zezadu a dojeli dobře, takže jsme pozitivně naladěni. Předjíždějí je zde velmi složité i s DRS, neočekáváme tedy z tohoto pohledu jednoduchý závod. Bude asi velmi horko, což dá zabrat pneumatikám, ale nám se v takových podmínkách daří. Je možná jedna, dvě i tři zastávky v boxech, uvidíme.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 6.
Měli jsme potenciál, ale naneštěstí se dnes neukázal naplno. Byli jsme po celou dobu rychlí, chtěl jsem potom začít své rychlé kolo, Lewis zpomaloval v poslední zatáčce. Musel jsem to své kolo začít za ním, díky čemuž nebylo možné zlepšit můj čas.

Víme, že je to obtížné v posledním sektoru a platí zde dohoda, aby se takovéto věci nestávali, takže je to frustrující. Zítra to bude zajímavý závod z pohledu strategie, doufám, že nám to pomůže získat nějaká místa.

Michael Schumacher, 12.
Byla to hodně těsná druhá část kvalifikace. Pochopitelně nejsem moc šťastný z toho, že jsem se nedostal do první části, ale to bylo čistě na mě - nedal jsem dohromady své kolo. V prvním kole jsem byl ve 12 zatáčce příliš agresivní, potom jsem musel zajet do boxů, protože pneumatiky nebyly ve stavu, aby se to zlepšovalo.

Potom jsem byl příliš konzervativní, což nás stálo čas, a protože to bylo tak těsné i Q3. Na druhé straně moje startovní pozice otevírá různé strategické možnosti pro závod. Mám novou sadu pneumatik, což je pozitivní aspekt v mé situaci. Určitě z nich vytěžíme co nejvíc.

Ross Brawn, šéf týmu
Měli jsme na víc, než jsme dnes ukázali. Jsem si jistý, že tomu tak je u více týmů. Michael nedal dohromady své rychlé sektory a to znamenalo, že mu o 0,07s unikla Q3, tak to bylo těsné. Nico jel konzistentně, byl pořád kolem prvních tří časů a vypadalo to dobře.

V prvním kole zajel nejrychleji a měl nové pneumatiky do posledních rychlého kola, zatímco okruh se zrychloval. Přesto najednou zůstal uvězněn mezi Hamiltonem před sebou a Maldonadem za sebou, což zkompromitovalo jeho kolo. Zítra to bude dlouhý závod a bude záležet na pneumatikách a práci s nimi. 

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 7.
Jsem spokojen s autem i s výsledkem. Tým odvedl dobrou práci. Časy byly hodně těsné. Sebemenší chyba vás odsune na konec. Moje kola byla v pořádku a možná maximum by byla další desetina, ale ne víc.

Dal jsem do toho vše a dostali jsme tři auta za nás ve třetí části. Jedním z našich cílů bylo zlepšení kvalifikace. Museli jsme se pokusit adaptovat na vyšší teploty a zvládli to. Zítra si to musíme udržet a já věřím, že to dokážeme.

Sergio Pérez, 15.
Samozřejmě, že jsem s kvalifikací zklamaný. Ale na druhou stranu jsem si jistý, že zítra si povedeme lépe. Udělali jsme na autě nějaké změny, které nám pomůžou v závodu, ale nepomohli nám dnes. Věřím, že se nám vrátí na dlouhých vzdálenostech.

Balanc pro mě v kvalifikaci nebyl nejlepší, auto bylo malinko nepředvídatelné. Do závodu doufám v konzistentní rychlost a dobrou strategii. Pojali jsme to agresivním přístupem a dokázali, že to zvládneme.

Giampaolo Dall´Ara, vedoucí inženýr
Jak se dalo očekávat, výkony jednotlivých aut byly hodně těsné. Vyplatila se nám práce odvedená přes noc. Dnes jsme byli blíž než včera. Cílem bylo dostat se co nejblíž první desítce. Věděli jsme, že to bude těžké.

Sergio to nezvládl, měl problémy se dostat do druhé části, a tam zůstal. Startovat patnáctý nebude pochopitelně do závodu nejlepší. Kamuj odvedl dobrou práci na měkčí sadě, díky tomu jsme pošetřili pneumatiky a dostali z nich to nejlepší ve druhé části.

Trať byla tou dobou rychlejší než na začátku. To zvedlo naše šance. Pojali jsme to agresivně a čekali na poslední chvíli. A Kamuj zajel dobré kolo. Sedmé místo reflektuje, kde se nyní nacházíme, je to dobrá pozice do závodu. 

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 8.
Celkově je to myslím dobrý výsledek - tým měl obě auta v první desítce. Možná jsme doufali ve více než osmé a desáté místo, zvlášť když vezmu v úvahu, jak se auto zatím chovalo. Nemyslím, že nám pomohly vyšší teploty, protože auto se řídilo hůř a občas nervózně. Do závodu jsme blízko vedoucím jezdcům, takže budeme s auty kolem bojovat a získat body.

Paul di Resta, 10.
Byla to silná kvalifikace, ale cítím, že jsme mohli být ještě výš. Nedal jsem dohromady perfektní kolo ve třetí části. Ale byli jsme nejrychlejší ve druhé části, a pokud bych ten čas zopakoval, byl bych výše.

Snažil jsem se dostat z auta něco navíc, zablokoval kolo a ztratil v posledním sektoru čas. Ale budu se snažit zaměřit na pozitiva, protože to byla dobrá kvalifikace. Auto bylo dobře nastaveno na tento okruh a myslím, že zítra budeme mít dobrou rychlost.

Vijay Mallya, šéf týmu
Další hodně těsná kvalifikace a já jsem spokojen, že jsme dostali obě auta mezi prvních deset a to poprvé v letošní sezoně. Auto bylo rychlé během celých tréninků a ukázali jsme to i dnes našimi dobrými časy v první i druhé části.

V Q3 ani jeden pilot nepředvedl perfektní kolo, což nás stálo pár pozic. Stále jsme však na dobrých místech a budeme bojovat o body a to s oběma vozy. Bude to těžký závod s vysokými teplotami, ale auto je dobré, dobře jsme porozuměli pneumatikám a rychlost na dlouhé vzdálenosti vypadá slibně. 

 

FERRARI

Fernando Alonso, 11.
Když se nedostanete do třetí části, je to pochopitelně smutné a nemá cenu to zapírat. Tenhle výsledek je studená sprcha, protože naše očekávání byla vysoká a potenciál auta se zvedl. Ve druhé části to byly jen tři desetiny na nejlepšího. Je lehké teď říct, že bychom to se dvěma jízdami na měkčích gumách zvládli, ale teď bychom možná naopak nadávali, že nám nezbyly žádné do Q3.

Je vždycky lehké soudit poté, co se něco stane. Přesto - dnes jsme nebyli dostatečně rychlý na první desítku a závod tak bude těžší. Pódium je v nedohlednu a Hamilton, který je v první řadě, nám tak může v šampionátu utéct.

Přesto, závod bude dlouhý a bude ještě tepleji než dnes. To znamená, že si budou všichni muset dávat pozor na pneumatiky. Musíme doufat, že díky startu na čisté straně získáme pár pozic a také se budeme snažit zúročit sadu nových pneumatik, které nám zbyly - to je závěr z nepovedeného odpoledne. 

Felipe Massa, 13.
Je opravdu frustrující, že jsem se kvůli necelé desetině nedostal do třetí části kvalifikace. Byla to velmi těsná kvalifikace s mnoha řidiči velmi blízko u sebe, v druhé části jsme byli tři desetiny od nejlepšího času a byli jsme vyloučeni...

Škoda, protože jsem měl velmi dobrý pocit z vozu, celou dobu jsem se cítil schopný bojovat s ostatními. Naše pozice neodpovídá skutečnosti: dnes jsme měli získat místo v prvních třech řadách.

S časovým odstupem je snadné říct, že pokud bychom použili dvě měkké sady v druhé části kvalifikace, dostali bychom se dál, ale chtěli jsme ve třetí části kvalifikace být v dobré pozici a výsledky z první části ukazovaly, že jsme byli rychlí i na tvrdších pneumatikách.

Zítra bude strategie hrát velmi důležitou roli a my jsme při několika příležitostech viděli - naposledy v Kanadě, že i ti, kteří začnou na horších pozicích, mají šanci bojovat o nejlepší výsledky. Je zřejmé, že s dnešním výsledkem nejsme spokojení, ale víme, že máme dobrý vůz a stále máme velké šance dosáhnout na dobrý výsledek.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Nemá smysl popírat, že jsme zklamáni. Druhá část kvalifikace je nejtěžší, protože letos jsou všichni velmi vyrovnaní, stačí chvíle a zaplatíte velmi vysokou cenu. A to je to, co se dnes stalo oběma našim jezdcům.

Naše pozice na startovním roštu přesně neodpovídá potenciálu našeho vozu, vzhledem k tomu, že časy z druhé části kvalifikace by Fernandovi stačili na sedmou a Felipemu na devátou pozici. S využitím dalších dvou sad měkkých pneumatik by jejich časy určitě byly lepší a to nám dává nevyhnutelný závěr.

Samozřejmě, že závod bude složitější, protože startovat vzadu na trati s těmito vlastnosti rozhodně není ideální. Nyní budeme muset udělat z nutnosti ctnost, abychom u obou našich pilotů co nejlépe využili čerstvých sad pneumatik.

Budeme muset velmi pozorně zvážit všechny strategické možnosti pro zítřek, tak, abychom se dostali na místa, o která jsme dnes v porovnání s našimi hlavními soupeři přišli.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 17.
Bylo to dost těžké odpoledne. Včera jsme měli dobrou rychlost, udělali jsme přes noc dost velkých změn. Povedlo se nám snížit ztrátu, ale ne dostatečně, abychom bojovali s našimi obvyklými soupeři. Proto jsme se rozhodli nevyjet do druhé části, což nám umožnilo pošetřit pneumatiky na zítra.

Získali jsme pár pozitivních informací a víme, že musíme i nadále pracovat a najít více rychlosti. Kovalainen se přede mě dostal na konci Q2 a já mu tak přenechal svou pozici, což ale není tak důležité. Navíc mě to postavilo na čistou stranu tratě, což vlastně může být lepší.

Jean-Eric Vergne, 18.
Až doteď to byl těžký víkend, ve kterém nám celkově schází výkon. Bojuji s tím zajet dobré kolo, zvlášť když jsem neměl dobrý pocit z brzd, což znamenalo, že se mi občas blokovala všechna kola. Všechno to ovlivnilo moji kvalifikaci a já prostě neměl rychlost dostat se do druhé části.

Momentálně se věci nevyvíjejí tak, jak bychom chtěli, ale my jednoduše budeme dl pracovat a nenecháme se tím ovlivnit. Naše rychlost bývá často v závodech lepší, než v kvalifikaci, ale nejsem si jistý, že to bude zítra ten případ.

Laurent Mekies, šéf inženýr
Je jasné, že nemůžeme být spokojen s tím, v jaké pozici se nacházíme. Mezera k našemu nejbližšímu soupeři je větší než v minulých závodech. Proto jsme se rozhodli pro jinou strategii v kvalifikaci než obyčejně.

Chtěli jsme se něco naučit, což se může ukázat jako užitečné do dalších závodů. Zaměřili jsme se na zítřek víc, než na kvalifikaci. Už mezi dneškem a včerejškem jsme udělali změny a potom to bylo strategické rozhodnutí, aby Daniel nevyjel do Q2. Doufám, že z toho zítra budeme těžit, vzhledem k tomu, že jsme pošetřili pneumatiky.

 

CATERHAM

Heikki Kovalainen, 16.
Dnešní výkon byl výsledkem tvrdého námahy celého týmu. Ráno jsme si nebyli jistí, jestli to zvládneme, ale obě jízdy v první části se povedly. Jak šla teplota nahoru a trať se vyvíjela, bylo moje auto neustále lepší a lepší. Doslal jsem z vozu na měkké sadě opravdu hodně.

V prostřední části jsme se rozhodli počkat na konec a zhodnotit, jestli by bylo možné vylepšit náš čas z první části. To ale nebylo dost dobře možné, ale dosáhli jsme našeho cíle. Porazili jsme obě Toro Rosso a to je samozřejmě skvělý pocit. Myslím, že zítra to pro nás může být opravdu zajímavé.

Vypadá to, že máme možnost s ostatními závodit a to je pro náš tým významný krok kupředu. Dostáváme se v posledních několika závodech stále blíže a dráha, podmínky zde a vylepšení vozu nám přinesly tuhle šanci připojit se k ostatním ze středu pole. Takže teď už jen musíme převést tento dobrý výsledek v dobré zítřejší zprávy a neustále se zlepšovat.

Vitalij Petrov, 20.
Tohle byl dobrý den, kdy jsme se díky vylepšením vozu, posunuli o další krok vpřed. Pro mě to byl dobrý první pokus na střední sadě pneumatik a stejně tak na měkké, ale udělal jsem drobnou chybu, která mě stála několik desetin. A na téhle trati způsobí i malá chyba propad o několik míst.

Nyní je čas zaměřit se na závod a zde by se mohlo něco přihodit. Myslím, že klíčem k dobrému závodu bude starat se o degradaci pneumatik a zatím jsem tento víkend jen spokojen s tím, jak se vůz chová při delších jízdách.

My samozřejmě nebudeme do zítřka vědět, jak jsou na tom naši nejbližší soupeři s využitím pneumatik. Takže se musíme ujistit, že předvedeme nejlepší výsledek, jaký budeme schopni,  a uvidíme, jak dopadneme

Mark Smith, technický ředitel
Stejně jako každý z týmu jsem dnešním výsledkem potěšen. Byli jsme přiměřeně optimističtí, že vylepšení, která jsme sem přivezli a která budeme mít v Silverstone, nám dají šanci postoupit o další malý krok vpřed.

Důkazem toho je vidět Heikkiho v druhé části kvalifikace. Nyní obrátíme svou pozornost k zítřejšímu závodu a cíl je stejný jako to byl po celou sezónu – zajistit aby oba vozy dojely, bojovat s vozy těsně před námi a využít příležitostí abychom se dostali do závodu.

 

HRT

Pedro De La Rosa, 21.
Dnešní kvalifikace byla hodně dobrá. Po včerejšku jsem nepotřeboval žádný čas a byl jsem zase rychlý. Děkuji týmu za práci na autě. Jsem šťastný, že jsme před našimi přímými soupeři, to jsem neočekával.

Co se týče závodu - nevíme, co se stane. Včera jsem rozbil nové brzdy, které jsme přivezli, takže ty nemůžeme použít, budeme muset jet na hraně, jako vždy, a o to víc, když závodím doma. Dám do toho vše, aby fanoušci mohli být pyšní.

Narain Karthikeyan, 22.
Udělali jsme některé specifické změny v nastavení do kvalifikace, což nám rozhodně pomohlo k tomu, co se ukázalo jako naše zatím nejlepší letošní kvalifikace. Jsme před oběma vozy Marussie, což je důležité. A zajel jsem čas podobný tomu Pedrovu, takže jsem s výsledkem hodně spokojený.

Doufám, že si to přeneseme i do zítřejšího závodu, kde budeme muset zavřít oči nad teplotami. Ale jsme v lepší pozici než v Kanadě, takže doufám, že budeme schopni dobrého výkonu. Do závodu jdu se sebevědomím a po dnešku doufám v dobrý výsledek.

Toni Cuquerella, technický ředitel
S dnešní prací celého týmu jsme extrémně spokojeni. Věci se povedli v obou garážích i na trati, a stále se zlepšujeme. Na trati, která je složitá, jsme potvrdili, že jsme se posunuli vpřed (od Barcelony) a tým je blíž k tomu, kde chce být.

Pedrovo kolo bylo velmi dobré, vlastně nejlepší v sezoně. Konkrétně byl jeho čas 103,4 %. Narajn také odvedl fantastickou práci a vytěžil z pneumatik vše, a dokončil svou nejlepší kvalifikaci. To ukazuje, jak moc se u nás pracuje a že celý tým odvádí skvělou práci.

Závod bude těžký, zvlášť pro brzdy, a velkým otazníkem je také, jak se bude chovat chlazení v takovýchto podmínkách na dlouhé vzdálenosti. Jsme ale přesvědčeni, že obě naše auta před domácími fanoušky dojedou.

 

MARUSSIA

Charles Pic, 23.
Nemůžu být se svou dnešní kvalifikační pozicí spokojený, ale mám pocit, že jsem udělal vše, co bylo možné. Nezažíváme obvyklý víkend, ale jediné co v těchto situacích můžete dělat, je odvést nejlepší práci a to se nám dnes povedlo.

My samozřejmě nevíme, co zítřek přinese, ale budu večer pracovat s inženýry z obou garáží. Pokusíme se najít cestu, jak udělat v zítřejším závodě malý krůček dopředu. Přeji si, aby se Timo brzy zotavil.

John Booth, šéf týmu
Bohužel víkend probíhá o něco méně hladce, což bylo zjevné z dnešní kvalifikace. Charles zajel velice solidní kolo, ale je jasné, že jsme z vozu nedostali ve všech oblastech maximum výkonu a chceme to do závodu zlepšit.

Po dnešním ranním třetím tréninku bylo jasné, že se Timo dostatečně nezotavil na to, aby mohl nastoupit do kvalifikace. Cítili jsme, že to nejlepší pro něj bude se nezúčastnit kvalifikace a požádat o další lékařskou radu. Nejsme schopni předložit nějaké závěry, pokud jde o závod, a to až do zítřejšího rána.

Takže přeji Timovi to nejlepší a tohle odpoledne a večer bude úzce spolupracovat s Charlesem, aby získal maximum možných informací. Našim cílem pro zítřejší závod je, ať už to dopadne jakkoli, zajet jednoduše nejlépe za daných okolností.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci ve Valencii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 24.06.2012 13:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Grafika: Startovní rošt Velké ceny Evropy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud