V prvním tréninku nejrychlejší Hamilton, Kovalainen bourá

Petr Hlawiczka, 8. června 2012, 17:30 Google+

MONTREAL - 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton zvládl nejlépe ze všech úvodní trénink v Kanadě. Jeho času 1:15,564 min byli nejblíže Sebastian Vettel s Nicem Rosbergem.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 09.06. 01:40) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Před druhým tréninkem ve vzduchu visela hrozba deště, nakonec na okruhu Gillese Villeneuva spadlo jen pár kapek. Teplota vzduchu dosahovala 21 °C, asfalt 22 °C.

Pirelli s sebou do Montrealu přivezlo opět super-měkkou a měkkou směs, týmy aerodynamické konfigurace pro nižší - střední přítlak. Více o technických nárocích okruhu v Montrealu se dočtete v představení zde.

Jako první z garáže vyrazil Jean-Eric Vergne, za ním Kovalainen, oba Lotusy a Kobajaši. Z testovacích pilotů v Kanadě nedostal nikdo prostor.

První měřené kolo předvedl po 12 minutách Kimi Räikkönen - 1:20,295 min. Minulý rok zde byl v prvním tréninku nejrychlejší Nico Rosberg - 1:15,591 min. Fin se záhy zlepšil na 1:18,703 a 1:17,188 min, od počátku byl velmi rychlý i jeho týmový kolega Romain Grosjean - 1:17,386 min.

Ferrari na Massově voze s novou kapotáží zkoušelo výfuky okopírované od McLarenu, které směřují korké plyny směrem k zadním kolům a brzdovým kanálkům, aby pomohly utěsnit difuzor po stranách a vytvářet větší přítlak. Gary Anderson odhaduje zisk v čase na kolo na jednu až dvě desetiny.

Upravená přední i zadní křídla na vozech F2012 byla zpočátku pokryta flow-visem, aby inženýři mohli studovat proudění vzduchu. V polovině si piloti výfuky prohodily, novou verzi dostal Alonso, který jezdil střídavě 2 kola s DRS a dvě kola bez jeho aktivace.

maldonado
Pastor Maldonado s novým zadním křídlem před výjezdem na trať (foto: Williams F1 Team)

Zajímavé řešení zadních křídel pro nižší přítlak představil Williams a Sauber, Mercedes přivezl také novou dvouprvkovou verzi předního křídla bez bočnic.

Po 27 min do čela vyskočil Lewis Hamilton - 1:16,080 min, zatímco mechanici McLarenu pracovali na brzdách jeho týmového kolegy Jensona Buttona. Ty v Kanadě podstupují největší zátěž ze všech okruhu v šampionátu.

Na dráze se na chvíli objevila liška těsně před Räikkönenem, trénink však přerušen nebyl (ke konci měl pak další možnost si zblízka prohlédnout veverku, objevil se i tradiční Bobr. Fin si musel připadat jako v ZOO). Bruno Senna měl problémy v zatáčce č. 3, kterou projel rovně až k mantinelu, a musel využít i zpátečku. Williams se v prvním tréninku soustředil na aerodynamiku.

hrt
Nové zadní křídlo HRT (foto: HRT F1 Team)

Pořadí v polovině tréninku:
1. Hamilton     1:16,080
2. Vettel          + 0,063
3. Rosberg       + 0,073
4. Schumacher + 0,184
5. Webber        + 0,267
6. Button         + 0,267
7. Kobajaši      + 0,377
8. Massa         + 0,539

Čtyřicet minut před koncem boural v zatáčce č. 10 Heikki Kovalainen a trénink byl na 12 min přerušen. Vypadalo to na chybu Fina, který nezvládl výjezd - ujela mu záď, a monopost rozbil o zeď. Mechaniky čeká rušných pár hodin.

"Už dlouho jsme neměl bouračku, jednou to přijít muselo. Projížděl jsem tou zatáčkou trochu moc rychle. Myslel jsem si, že to zvládnu, ale záď ustřelila a bylo to. Byla to jen drobná chyba, ale to se někdy stává. Máme dobré mechaniky. Nemyslím si, že by šasi bylo poškozeno. Je to jen o výměně dvou rohů a ve druhém tréninku vyjedeme znovu," popisoval bezprostřední dojmy Kovalainen.

ferrari
Nové přední křídlo Ferrari (foto: Ch. Malbranque)

Pořadatelům se monopost CT01 při převozu divoce rozkýval a podařilo se jim s ním dokonce třísknout o zem. Heikki byl naštěstí v pořádku. Jeho krajan v Lotusu zrovna vyjel na super-měkkých pneumatikách.

Hamilton 20 min před koncem vylepšil svůj rekord - 1:15,564 min. Martin Whitmarsh se krátce vyjádřil k jeho diskutované budoucnosti: "Myslím, že to, co se šeptá, jsou spekulace. Lewise znám od 11 let a chci jej v McLarenu udržet. Nejdříve chceme získat několik vítězství."

McLaren měl s Buttonovým vozem problémy, mechanici museli vytahovat převodovku, vypadalo to na nějaký problém mezi ní a motorem, zřejmě problémy s hydraulikou či se spojkou.


Počet ujetých kol v prvním tréninku

Hamiltona do konce však již nikdo nepřekonal - nejblíže mu byl Vettel se ztrátou jedné desetiny,  Rosbergovi chyběly desetiny dvě.

Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 325 km/hod; 2. De la Rosa - 324; 3. Petrov - 323; 4. Pérez - 322; 5. Di Resta - 322; 6. Schumacher - 320.

Přehled všech časů: zde (pdf).

GP Kanady (Gilles Villeneuve Circuit)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 4 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:15,564
2. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,118
3. 8 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,218
4. 5 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,278
5. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,333
6. 12 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 0,422
7. 14 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 0,436
8. 15 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 0,685
9. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,700
10. 3 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,783
11. 11 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 0,896
12. 6 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 1,055
13. 18 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 1,295
14. 10 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,326
15. 9 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 1,450
16. 17 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 1,788
17. 16 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 2,016
18. 21 Vitalij PETROV rusCaterham F1 Team+ 2,371
19. 20 Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 2,613
20. 22 Pedro DE LA ROSA espHRT F1 Team+ 2,618
21. 19 Bruno SENNA braWilliams F1 Team+ 3,198
22. 23 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 3,790
23. 24 Timo GLOCK deuMarussia F1 Team+ 4,440
24. 25 Charles PIC fraMarussia F1 Team+ 4,503

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: V prvním tréninku nejrychlejší Hamilton, Kovalainen bourá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 09.06.2012 01:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Haug, Norbert

Haug: Schumacher nemá smůlu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

reklama