Jak jsme vás informovali minulý týden, bylo možné obejít pravidla při brzdění motorem (více zde), byť aerodynamický zisk nebyl zdaleka tak vysoký, jako v loňském roce. FIA po upozornění Mercedesem na možnost zneužití omezení platných pro škrticí klapku pomocí chytrého mapování motorů začala jednat.
Začalo se hovořit o tom, že by poslední zásah z její strany mohl mít vliv na výkonnost některých týmů, ačkoliv FIA si nebyla vědoma toho, že by tuto techniku některý z nich zkoušel. Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale včera v Barceloně během FOTA Fans' Forum však uvedl, že jeho tým touto úpravou postižen nebude.
"Pro nás to není žádná velká věc. Chápeme, co tím Charlie Whiting zamýšlel, jedná se o velmi jemný technický detail. Z naší strany se však nejedná o zásadní věc. V McLarenu to naše plány nezměnilo a také to nikterak neovlivní náš program pro Austrálii. Věděli jsme, že to bude sporné, Charlie to zkrátka potvrdil," prohlásil Neale.
Motor úřadujících mistrů světa - Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)
Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug tento krok ze strany FIA vítá, jelikož týmům zabrání v rozvoji této oblasti: "Myslím si, že to bylo dobré rozhodnutí, zastavit ve velmi rané fázi potenciální vývoj tímto směrem."